Závody do vrchu jsou v České republice velmi populární a naši závodníci i pořadatelé patří v této disciplíně k absolutní evropské špičce. Platí to nejen o jezdcích se soudobými vozy, ale také mezi historiky. Závody historických vozidel jsou vysoce atraktivní, zašlá sláva letitých závodních speciálů znovu ožívá na mnoha podnicích v Evropě. A velmi často je řídí legendární piloti, kteří s nimi startovali už před desítkami let.
Skvělou sezónu mají za sebou čeští zástupci této disciplíny. Dvanáctidílný evropský seriál odstartoval na rakouském Rechbergu a dva podniky se odjely také v České republice. Na legendární trati Ecce Homo a Ústecké 21 mohli evropské historiky sledovat i čeští fanoušci. Závěrečný závod se odjel v Itálii, kde se na startovní čáru postavilo přes 200 historických vozidel.
Konkurence je obrovská, a proto jsou výsledky českých jezdců opravdu výjimečné. Naši zástupci ukořistili celkem tři mistrovské tituly a dva tituly vicemistrů. Vladimír Konicar s BMW 2002Ti vybojoval mistrovský titul v kategorii 1, v kategorii 2 zvítězil Jaroslav Mikeš – Škoda 130RS a vicemistrem se stal Josef Michl – Škoda 130RS.
Titul Mistra Evropy v kategorii 3 může slavit Jiří Kubíček – Škoda 130RS a v kategorii 5 obsadil druhé místo Petr Tykal – Formule Metalex. V poháru národů naši borci vybojovali úžasné 1. místo.
Všem našim reprezentantům patří velká gratulace a přání dalších úspěchů v sezóně 2019.