MAX KARHAN POKRAČUJE S TÝMEM JENZER MOTORSPORT V F4 CEZ
Český talentovaný závodník Max Karhan bude i letos hájit barvy švýcarského týmu Jenzer Motorsport v mezinárodním šampionátu F4 Central European Zone (F4 CEZ). Po úspěšné sezóně 2024, ve které zaznamenal čtyři vítězství a celkově obsadil třetí místo v šampionátu, se Karhan chystá na útok na nejvyšší příčky.
„Jsem nadšený, že mohu pokračovat s tak profesionálním týmem jako Jenzer Motorsport,“ říká Max Karhan. „Těším se na novou sezónu a udělám maximum pro to, aby byla ještě úspěšnější než ta předchozí. S týmem jsme si skvěle sedli a věřím, že spolu můžeme bojovat o nejvyšší příčky.“
Tým Jenzer Motorsport oznámil svou sestavu pro sezónu 2025, která zahrnuje čtyři závodníky. Po boku Maxe Karhana bude jezdit Nicolas Cortes, Javier Herrera, Gino Trappa. V této sestavě plánuje švýcarský tým potvrdit svou pozici v šampionátu F4 CEZ, ve kterém v posledních dvou letech triumfoval.
Max Karhan patří k favoritům letošní sezony. Svůj potenciál prokázal nejen výhrami v loňské sezóně F4 CEZ, ale také konzistentními výsledky, když z 18 závodů dojel 10krát na stupních vítězů.
Šampionát F4 CEZ odstartuje 11. dubna na Red Bull Ringu v Rakousku a vyvrcholí 7. září na Masarykově okruhu v České republice. Kromě tradičních zastávek v Maďarsku, Slovensku a Rakousku se pojede také na Automotodromu Most, což znamená, že Karhan bude mít možnost ukázat se před domácím publikem nejen v Brně, ale i v severních Čechách.
ČECH TEO BORENSTEIN BUDE V F4 CEZ ZÁVODIT ZA MAFFI RACING
Švýcarský tým Maffi Racing oznámil svou jezdeckou sestavu pro sezónu 2025 v F4 Central European Zone. Čtveřici jezdců tvoří i český závodník Teo Borenstein, který v F4 CEZ debutoval už loni.
Maffi Racing vstoupil do F4 CEZ v loňském roce a zároveň se účastnil i dalších sérií Formule 4 napříč Evropou. Rostoucí švýcarský tým přijal do svých řad i Tea Borensteina, který se v loňském roce objevil ve vybraných závodech F4 CEZ s týmem Jenzer Motorsport. Borenstein absolvuje kompletní sezónu v F4 CEZ i ve F4 Winter Series, jejíž třetí ročník končí 9. března čtvrtým podnikem na okruhu v Barceloně.
„Nová sezóna, nová výzva – nemůžu být nadšenější! Jsem neuvěřitelně vděčný za podporu svého týmu a všech, kteří mě pomáhají. Velké díky patří Maffi Racing za tuto skvělou příležitost. Jsem připraven dát do toho všechno a přinést co nejlepší výsledky,“ vyjádřil své nadšení Borenstein.
Dalšími jezdci v sestavě Maffi Racing jsou Dánové David Walther a Nikolaj Dyrved a švýcarský závodník Andreas Lo Bue.
JIŘÍ ZBOŽÍNEK POKRAČUJE S HYUNDAI JANÍK MOTORSPORT
Mladý český závodník Jiří Zbožínek debutoval v loňském roce v TCR Eastern Europe s týmem Hyundai Janík Motorsport a získával své první zkušenosti v šampionátu. Nyní se připravuje na svou druhou sezónu za volantem vozu Hyundai Elantra TCR po boku Adama Kouta, který bude znovu jeho týmovým kolegou.
„Díky podpoře Hyundai Motorsport mohu pokračovat i v této sezóně a jsem za tuto příležitost velmi vděčný. Samozřejmě děkuji i týmu Hyundai Janík Motorsport, že s nimi mohu závodit i nadále,“ říká Jiří Zbožínek, jehož nejlepším výsledkem v roce 2024 bylo třetí místo na Slovakia Ringu.
„Letos chci získávat více bodů a pravidelně se umisťovat v první pětce. Byl bych také nesmírně rád, kdyby se mi podařilo vyhrát závod. Dalším cílem je dosáhnout co nejlepšího výsledku pro Hyundai Janík Motorsport v hodnocení týmů,“ dodává Zbožínek ke svým ambicím pro nadcházející sezónu.
V TCR Eastern Europe už nebude nováčkem. V loňském roce sbíral důležité zkušenosti, ale dobře si uvědomuje, že se stále má co učit. „Minulý rok jsem se zlepšoval a zvykal si na auto, ale pořád je prostor ke zlepšení. Musím zapracovat na startech a na předjíždění.“
Během zimní přestávky na sobě tvrdě pracoval. Připravoval se na simulátorech, věnoval se fyzické kondici – cvičil, plaval a jezdil na kole, aby byl na sezónu 2025 co nejlépe připravený. Všechny okruhy v letošním kalendáři dobře zná a nejvíc se těší na Slovakia Ring. „Je to kvůli tomu, jak je trať postavená – má dlouhé a rychlé zatáčky, které mám rád, ale také pomalé a technické úseky, navíc několik převýšení, což ji dělá zajímavou. A loni jsem tam dosáhl na nejlepší výsledek, takže je to zatím moje nejoblíbenější trať.“
(Aleš Sirný)