Neuville doufá v mistrovskou korunovaci při Středoevropské rally

Drama vrcholí! Středoevropská rally, která ve čtvrtek 17. října odstartuje v Česku, dost možná stejně jako v minulé sezoně mistrovství světa v automobilových soutěžích uvidí korunovaci nového šampiona. Čtvrteční program ve Velké Chuchli začíná už v 9:00, speciální rychlostní zkouška tam startuje v 15:00. Vstupdnky jsou stále k dispozici na webu a dají se koupit také v místě rychlostních zkoušek, jen je třeba mít s sebou hotovost.

Belgičan Thierry Neuville, pilot továrního týmu Hyundai, má na dosah první titul v kariéře. Pětkrát byl vicemistrem světa, dvakrát obsadil konečné třetí místo. Nikdy ale nebyl tak blízko jako v letošní sezoně. Po dvanácti letech chce utnout mučivě dlouhé čekání na nejprestižnější trofej ve světě rally.

Šestatřicetiletý Belgičan má v čele mistrovství světa komfortní náskok 29 bodů. A nechce oslavy odkládat až na poslední soutěž šampionátu do Japonska. Stejně jako minulý rok Fin Kalle Rovanperä z týmu Toyoty, chce i Neuville v neděli v Pasově po dojezdu Středoevropské rally slavit v mistrovské extázi.

V rámci přípravy absolvoval testování na jihu Čech na populární rychlostní zkoušce Malonty. „Ráno bylo mokro, odpoledne slunce a sucho. Vyzkoušeli jsme různé podmínky, které nás mohou potkat při rally. V nastavení na asfalt máme co vylepšovat. Hlavní však je, abych se cítil v autě komfortně,“ říkal Belgičan.

Mohl by být relativně v klidu. Druhý v pořadí je totiž týmový kolega Ott Tänak z Estonska. Jenže Neuville se evidentně obává, že mistr světa z roku 2019 žádnou hierarchii ctít nebude. „Je důležité, aby u nás neprobíhal žádný vnitřní boj. Pak můžeme dotáhnout věci do úspěšného konce,“ žádal nepřímo belgický pilot, aby vedení dohlédlo na dodržování týmových pozic.

Aby mohl slavit titul mistra světa už v Česku, potřebuje Thierry Neuville získat alespoň o dva body více než Ott Tänak. Průběžně třetí Sébastien Ogier z formace Toyoty nesmí získat o deset bodů více než Belgičan. A čtvrtý Elfyn Evans, Ogierův týmový parťák, nesmí mít v cíli Středoevropské rallye na Neuvilla více než šestnáct bodů. Pokud by Evans vyhrál, je maximální možná ztráta Neuvilla patnáct bodů.

Osminásobný světový šampion Sébastien Ogier letos vyhrál už tři soutěže MS. A doufá, že při Středoevropské rally bude slavit další triumf, současně přitom odloží korunovaci belgického soka a přiblíží „svoji“ Toyotu k triumfu v Poháru konstruktérů. „Je to moje domácí rally. Trochu určitě. Jasně, jedničkou bude pořád Monte Carlo, ale od Středoevropské rally mě dělí jen dvě hodiny jízdy z Mnichova, kde žiji. Těším se, že na trati bude stejně ohromující množství lidí jako minulý rok,“ přál si Sébastien Ogier, pilot týmu Toyota Gazoo Racing.

„Jsem extrémně motivovaný. Cílem je pokusit se vyhrát poslední dva závody mistrovství světa a získat titul mezi značkami,“ vyslal Ogier jasný vzkaz. „Dlouho jsme na asfaltu nezávodili. Středoevropská rally je velice specifická. A pro posádky mimořádně vyčerpávající. Hodně rychlostních zkoušek, přitom různé druhy povrchu. České silnice jsou hrbolaté, rychlé, ale málo přilnavé. Pak jsou zde plynulé měřené úseky v Rakousku a Německu. Každopádně doufám, že počasí nebude stejně náročné jako minulý rok,“ pronesl Sébastien Ogier.

Středoevropská rally otevře program ve čtvrtek dopoledne, kdy je v plánu od 10 hodin v Točné u Prahy shakedown. Následuje od 14 hodin ceremoniální start na Hradčanském náměstí, o hodinu později posádky vyrazí do úvodní rychlostní zkoušky Powertica Arena Chuchle. Večer je nachystána noční divácká zkouška v Klatovech.

Během pátečního dne uvidí diváci šest měřených úseků se startem v Klatovech, Strašíně a Šumavských Hošticích. Během soboty se rally přesune na jih a v Rakousku, respektive Německu je připraveno rovněž šest rychlostních zkoušek. Čtyři testy se pojedou v neděli, v 15:30 hodin pak bude v Pasově korunován historicky druhý vítěz Středoevropské rally. Posádky absolvují 302,51 km měřených úseků, celkem urazí 1584,44 km. Mistrovství světa vyvrcholí od 21. do 24. listopadu v Japonsku.

Pro pořadatele je nejdůležitějším aspektem rally bezpečnost. Apelují proto na fanoušky, aby dodržovali pokyny maršálů a závody sledovali z bezpečí velkého množství diváckých zón, nikoliv na nebezpečných místech podél trati. „Dodržujeme nejvyšší světové standardy, nemáme nic společného s amatérskými závody, kde došlo teď o víkendu k nešťastné nehodě a zranění fanouška. Pokud budou diváci dodržovat pokyny, nemusí se ničeho obávat,“ řekl prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček.

Stav MS před Středoevropskou rally:
1. Neuville (Bel., Hyundai) 207 bodů, 2. Tänak (Est., Hyundai) 178, 3. Ogier (Fr., Toyota) 166, 4. Evan (Vel. Brit., Toyota) 161, 5. Fourmaux (Fr., Ford) 140.

Pořadí týmů před Středoevropskou rally:
1. Hyundai 482, 2. Toyota 465, 3. Ford 245.

Web: www.centraleuropeanrally.eu

Předprodej vstupenek: www.centraleuropeanrally.eu/tickets

Pořádající kluby: Autoklub ČR, ADAC, ÖAMTC

Hlavní partneři: Powertica, Národní sportovní agentura

Event partneři: Knaus Tabbert, Starline, Puma, Eibach, Safe Now, Maier Korduletsch

Regiony: Praha, Klatovy, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj

Mediální partneři: TV Nova, Deník.cz, Frekvence 1, Rally Magazín, eWRC.cz

Text:
Radek Malina


Media contact:

CZE / CER Mediateam

Tibor Alföldi, T +420724143139, e-mail: talfoldi@centraleuropeanrally.eu

Sdílet