Jedenáct českých účastníků odstartovalo do závěrečného podniku letošního seriálu mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Na známé chorvatské trati Buzetski Dani dovezl českou vlajku nejvýše Petr Trnka, který skončil těsně pod stupni vítězů na 4. místě absolutního pořadí. Skvělé 12. místo absolutně vybojoval Dan Michl a třetím nejrychlejším Čechem byl Jaroslav Surowka, který obsadil v absolutním pořadí 16. pozici.
V Chorvatsku panovaly proměnlivé podmínky, které jezdcům komplikovaly především přípravu zázemí. Silný déšť a vítr vydržel naštěstí jen do pátku, na víkendový závodní program se počasí umoudřilo, i když v sobotní tréninky nebyly ještě ideální.
Petr Trnka ukončil smolnou sezónu 4. místem absolutně, ve třídě E2-SC-3000 obsadil bronzovou pozici. V konečném hodnocení skončil sedmý v kategorii 2 a pátý ve skupině E2-SC. „Na letošní sezónu se budu snažit co nejrychleji zapomenout. Stalo se nám toho opravdu hodně a začalo to hned v úvodu. Technické problémy se závodním autem i doprovodnou technikou, dlouhé čekání na náhradní díly, nezaviněná civilní nehoda a dvě kolize v závodech. Byla to hrůza, fakt jsme toho měli všichni až nad hlavu a děkuji všem, že to nevzdali. V Chorvatsku jsem si trochu spravil chuť, už o nic nešlo, potřebovali jsme jen vyzkoušet opravené auto, a ještě se s ním naposledy ukázat našim fanouškům. Technická pravidla se totiž hodně změnila a pokud chceme zůstat konkurenceschopní, musíme na příští rok pořídit nový speciál,“ nechal se slyšet Petr Trnka (ACCR Czech Trnka Racing Team – Norma M20 FC).
Skvělým výkonem se v Chorvatsku předvedl Dan Michl, který se v letošní sezóně prioritně věnoval především seriálu IHCC. „Start v Chorvatsku nebyl původně v plánu, takže to bylo něco navíc. Seriál International Hill Climb Cup skončil už v srpnu v Osnabrücku, takže byla příležitost se ještě někde svést. Buzet jsem jel několikrát, trať tedy znám, ale už je to poměrně dlouho, co jsem tady startoval naposledy, takže jsem si vše musel trochu oživit a připomenout. Během tréninků byla trať místy vlhká, na maximum jsem mohl jet až v závodních jízdách. Čtvrté místo v kategorii uzavřených vozů považuji za dobrý výsledek, silné polské čtyřkolky jsou technicky úplně jinde,“ prohlásil Dan Michl (Michl ACCR Czech Team-Lotus Elise).
Třetím nejrychlejším Čechem v závěrečném letošním podniku byl Jaroslav Surowka, který obsadil 16. místo absolutně a třetí příčku ve třídě E2 SC-2000. „Víkend začal děsivě, bouře a lijáky, které v pátek dorazily nad Českou republiku, se totiž tvořily právě nad Jadranem, a ještě v pátek nebylo jasné, jestli se vůbec pojede. Nicméně počasí se umoudřilo, jen v sobotu byla trať ještě vlhká. Tréninky jsem odjel v klidu, abych zbytečně netrápil techniku. Na trati v chorvatském Buzetu se střídá několik druhů asfaltu a v každé zatáčce se auto chová trochu jinak. Tomu jsme museli přizpůsobit nastavení, což se nám povedlo. Měl jsem v plánu zatáhnout až v první závodní jízdě, ale stejně tak to udělali i soupeři. Rozhodnout tedy měla až druhá jízda, před kterou jsem byl poměrně nervózní, ale vyšla mi dobře bez větších chyb. Takže nakonec je z toho solidní výsledek, zajel jsem, co bylo potřeba a poslední závod sezóny jsme si užili,“ doplnil Jaroslav Surowka (Norma M20).
Do první dvacítky absolutního pořadí se v závěrečném podniku evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu dostal ještě sedmnáctý David Dědek (Nutrend ACCR Czech Team – Norma M20 FC) a dvacátý Karel Berger (AMK Ecce Homo Šternberk – Osella PA 21 JrB).
Text: Jan Koudelka
Foto: profily jezdců a týmů