MOTORSPORT LANŠKROUN V POLOVINĚ SEZÓNY

RECHBERG

Ve dnech 26.-28.4.2024 se konal první závod Mistrovství Evropy v závodech historických automobilů do vrchu v Rakouském Rechbergu.

Kromě tří reprezentantů z Motorsportu Lanškroun Milana Vičara, Michala Sedláčka a Milana Stejskala s vozy BMW M3 v kategorii 4 se z českých jezdců dále představili v kategorii 1 Ladislav Konicar na BMW 2002 Ti, v kategorii 2 Petr Strnad na Škodě 130 RS a Josef Šedivý na Chevronu B 21 BMW a v kategorii 5 Petr Tykal na MTX 1-03, Aleš Gansdorfer na MTX 1-10 a Jaroslav Prášek na Chevronu B 42 – F2 BMW.

Závody provázelo pěkné počasí, a obrovský zájem diváků i když po velmi chladném ránu byla vždy první jízda na studeném povrchu tratě velmi riskantní, což se projevilo i na dosti značném prořídnutí startovního pole po kolizích a technických potížích.

V kategorii 4 jsou největší konkurencí italští jezdci na sportovních prototypech Osella různých specifikací a není souměřitelné závodit proti nim s plechovými auty, kde je handicapem především téměř dvojnásobná hmotnost vozů. Jediným soupeřem pro trojci vozů BMW M3 byl VW RallyeGolf G 60 rakouského jezdce Reinharda Sonleitnera ke kterému se nejblíže přiblížil Michal Sedláček, dále pak rakouští jezdci Herbert Neubauer a Maria Luisa Neubauer s vozy Lancia Delta Integrale, Slovinci Matjaž Korošec na BMW 325 a Dorjan Kljun na Opelu Kadet. Celkem startovalo 15 jezdců v této kategorii.

Vítězem kategorie 4 se stal Ital Mario Massaglia před Robertem Turrizianim oba na vozech Osella Pa 9, třetí skončil Reinhard Sonlaitner na VW Rallyegolf G60 a hned za ním na čtvrtém, pátem a šestém místě trio reprezentantů Motorportu Lanškroun v pořadí Michal Sedláček, Milan Vičar a Milan Stejskal na vozech BMW M3.

Ecce Homo

Motorsport Lanškroun se účastnil 43. ročníku ME ECCE HOMO 2024 v rámci Historic Hill Climb Championship se všemi třemi reprezentanty na identických vozech BMW M3 E30.

Závod ovlivnilo velmi nestálé a proměnlivé počasí, a tak rozhodovala hlavně volba obutí pneu a štěstí, neboť některým jezdcům se podařilo startovat na suché trati a jiní startovali již za deště.
Z celkově přihlášených 42 historických vozů jich do cíle dojelo 35.

V kategorii 4 byla největší konkurence. Vítězem kategorie 4 i celkovým vítězem se stal Ital Mario Massaglia s prototypem Osella Pa9/90. Milan Vičar se umístil na celkovém 16. místě a třetí ve třídě HA C4 D6. Michal Sedláček skončil na 18. místě a 4. ve třídě. Milan Stejskal se umístil na 21. místě celkově a 5. ve třídě, když poslední metry dojížděl s porouchaným autem.

Gorjanci

Ve Slovinských Gorjancích startovalo v rámci ME 41 historických automobilů. Závod se konal za velmi teplého počasí a všechny jízdy byly na suché trati, když déšť přišel vždy až v noci. Opět zvítězil Ital Mario Massaglia s Osellou PA9/90.

Na 11. místě celkově a 2. ve třídě HA C4 D6 se umístil Milan Vičar s BMW M3 E30, Milan Stejskal se umístil celkově 13. a třetí ve třídě. Auta BMW M3 E30 fungovala výborně, ale jelikož byli už připraveny na další závod v Italském Trentu, tak s krátkým diferenciálem neměli šanci na vítězného Slovince Matjaže Korošece, který na domácí trati zvítězil ve třídě s nepatrným náskokem se svým BMW 325.

TRENTO – BONDONE

Hned po závodě ve Slovinsku se Milanové Vičar a Stejskal přesunuli do Italského Trenta. Přes velmi chladné počasí každý den pečlivě studovali a najížděli trať s převýšením 1350 metrů na téměř 18 kilometrů dlouhé trati.

Do tréninků odstartovalo 65 jezdců historických automobilů , včetně pouze dvou českých zástupců s vozy BMW M3 E30. V kategorii C4 startovalo 18 jezdců.

V neděli nad ránem zapršelo , ale trať velmi rychle osychala a tak se jízdy historiků konaly už na téměř suché trati.
Milan Vičar se umístil na celkovém 18. místě , v rámci kategorie 4 byl 8. a ve třídě D6 čtvrtý za třemi místními jezdci s vozy BMW M3 E30.
Milan Stejskal po velmi vydařených tréninkových jízdách zůstal v jediné závodní jízdě asi 1 kilometr před cílem pro poruchu spadlého řemene vodní pumpy a než by „uvařil„ motor tak auto odstavil a závod pro něj takto nešťastně skončil.

Motorsport Lanškroun tak tyto tři závodní víkendy po sobě nehodnotí příliš kladně, neboť je málo času na opravy a údržbu techniky, jakožto i na přesuny a tréninky.

(Milan Stejskal)

Sdílet