CLIO CUP
Pekař a Kadlečík vítězí v prvním závodě Clio Cupu na Slovakia Ringu
První ze dvou závodů Clio Cupu na Slovakia Ringu nepřinesl žádné překvapení. Martin Kadlečík projel cílem na první místě a stal se vítězem kategorie Clio IV. Za ním minul šachovnicový praporek Tomáš Pekař, vítěz kategorie Clio V.
První řadu na startu obsadili Martin Kadlečík a domácí Adam Konopka, pro nějž to byl dosavadní nejlepší výsledek. Bohužel Konopkovi po zhasnutí červených světel zhasl motor a než se znovu rozjel, celé startovní pole projelo kolem něj. Konopkova stíhací jízda pak skončila po dvou kolech odstoupením ze závodu.
Mezitím se na čele utvořilo trio vedené Kadlečíkem, Michaelem Hulmem (Clio IV) a Tomášem Pekařem, jenž s výkonnostně slabším Cliem V hledal cestu k předjetí Hulma. To se mu nakonec po několika pokusech podařilo, byť na pořadí v kategorii Clio V neměla tato výměna pozic vliv.
Kadlečík ve zbytku závodu bezpečně kontroloval čelo a dojel si pro páté vítězství z pěti startů. I Tomáš Pekař dosáhl na další vavřínový věnec pro vítěze, počtvrté v sezoně. V rámci Clio V dojel na druhém místě za Pekařem Nik Štefančič, těsně za ním Szabolcs Lantos a Miha Primožič. Tato trojice spolu bojovala celý závod a cílem projeli v rozdílu 1,2 sekundy. Pátý dojel Henrik Steibel, šestý Ondrej Fekete a sedmý Petar Miloradović. V rámci Clio IV byli za Kadlečíkem klasifikováni Hulm, Richard Meixner a Jiří Zbožínek.
Duo Pekař a Kadlečík opět kralovalo
Ani druhý závod Clio Cupu na Slovakia Ringu nepřinesl změnu na nejvyšším pódiovém stupni v kategorii vozů Clio V a Clio IV. Zatímco s nejnovější generací kraloval Tomáš Pekař, s Cliem IV zatím zůstává v letošní sezoně neporažen Martin Kadlečík.
První dvě zatáčky po startu se obešly bez incidentu, až ve třetí došlo ke střetu mezi Henrikem Seibelem a Szabolcsem Lantosem, přičemž Seibel zajel k mechanikům k drobné opravě vozu a poté obdržel penalizaci drive through. Maďar Lantos po incidentu odstoupil.
Za vedoucím Kadlečíkem a Pekařem se odehrávala napínavá bitva mezi domácím Adamem Konopkou, Nikem Štefančičem a Michaelem Hulmem. Ačkoliv reálný souboj o pozice probíhal jen mezi Konopkou a Hulmem s vozy čtvrté generace, Štefančič, de facto druhý v Clio V, těsně sledoval Konopku a nepolevoval.
V těsně za sebou jedoucí trojici nakonec ke změně pořadí nedošlo. Vítězného Kadlečíka v Clio IV tak na stupních doplnili Adam Konopka a Michael Hulm. Čtvrtý dojel Jiří Zbožínek a pátý Richard Meixner.
V kategorii Clio V zvítězil Tomáš Pekař před Nikem Štefančičem a Petarem Miloradovićem. Čtvrtý dojel další domácí jezdec Ondrej Fekete, pátý Henrik Seibel a na šestém místě byl klasifikován Miha Primožič.
F4 CEZ Championship certified by FIA
Souboj do posledních momentů a vítězství Rena Francota
Dramatický souboj o vítězství se odehrál v prvním závodě F4 CEZ na Slovakia Ringu mezi Renem Francotem z týmu Jenzer Motorsport a Michaelem Sauterem ze Sauter Engineering.
Michael Sauter získal v páteční kvalifikaci pole-position a po startu udržel vedení. Zpočátku se odpoutal od svého pronásledovatele Francota, nicméně v závěrečné fázi se Francot dostal těsně za Sautera a začal souboj o vítězství. Už se zdálo, že Sauter dosáhne na svou premiérovou výhru, nicméně v posledním kole se Francot dostal na čelo a byl to on, kdo oslavil své první vítězství v letošní sezoně.
Sauter dojel na druhém místě se ztrátou 1,204 sekundy. Třetí skončil Francotův týmový kolega Ethan Ischer. Mathias Bjerre Jakobsen, třetí člen týmu Jenzer Motorsport, dojel čtvrtý. Na pátém místě byl klasifikován Oliver Michl z Gender Racing a šestý Miroslav Mikeš z týmu Sape Motorsport.
Reno Francot vyhrál i druhý závod F4 CEZ
Další dramatické situace nabídl druhý závod F4 CEZ na Slovakia Ringu. Jezdci startovali na mokré trati za safety carem, ale v průběhu závodu dráha osychala a jezdci každým kolem zajížděli rychlejší a rychlejší časy.
Z pole-position startoval Reno Francot, jenž na čele vydržel od startu do cíle. Jeho největší soupeř Michael Sautner se v úvodním kole propadl na poslední pozici a poté zahájil stíhací jízdu, kterou zakončil druhým místem v cíli – necelé dvě sekundy za Francotem. Sautner byl absolutně nejrychlejším mužem na trati, nicméně chybou v prvním kole se připravil o reálnou šanci na prvenství.
Na třetím místě za Francotem a Sautnerem dojel Mathias Bjerre Jakobsen, čtvrtý skončil Oliver Michl a pátý Miroslav Mikeš. Tři kola před cílem odstoupil ze závodu Ethan Ischer.
(Tomáš Vacín)
foto: Grzegorz Kozera