Chaos v první zatáčce připravil půdu pro vítězství Milana Vukovice

Milan Vukovic z týmu Vukovic Motorsport se stal třetím vítězem třetího závodu TCR Eastern Europe této sezóny. Mladý závodník s vozem Renault Megane předvedl perfektní start, brzy se dostal do vedení a zůstal tam až do červenými vlajkami zkráceného závěru. Duo týmu Mertel Motorsport, Rene Kircher a Davit Kajaia s vozy Honda Civic, obsadilo druhé a třetí místo.

První tři pozice na startovním roštu obsadil tým Hyundai Janík Motorsport, s Maťo Homolou na pole position a jeho týmovými kolegy Carlem Czepielem a Adamem Koutem na druhém a třetím místě. Další dvě pozice patřily Renemu Kircherovi a Davitu Kajaiovi. Start však pro jezdce týmu Hyundai Janík Motorsport dopadl nezdarem. Zmatek v první zatáčce a několik kontaktů otevřely cestu pro Kirchera, který měl nejlepší start a již při brzdění do první zatáčky byl na prvním místě.

Za Kircherem měl Milan Vukovic kontakt s Kajaiem, ale podařilo se mu udržet druhé místo. Kajaia zůstal třetí před Milenkem Vukovicem, Koutem a Homolou. Milan Vukovic předjel Kirchera v druhém kole a okamžitě začal zajíždět nejrychlejší kola závodu. V třetím kole Homola předjel Kouta a posunul se na páté místo, připravený vyzvat Milenka Vukovice k souboji. Vukovic se bránil všemi možnými prostředky a v některých momentech projížděl zatáčkami smykem, což nebyl zrovna nejrychlejší způsob jízdy, na druhou stranu byl dostatečně široký, aby udržel Homolu za zády.

Rovných osm minut před koncem závodu narazil Adam Rzepecki do bariéry z pneumatik a na trať vyrazil safety car. Následovaly červené vlajky Milan Vukovic tím stvrdil své prvenství. Za ním dojeli Rene Kircher a jeho týmový kolega Davit Kajaia.

Milenko Vukovic udržel čtvrté místo, ale později byl penalizován dvěma sekundami za traťové limity a Homola se v klasifikaci posunul na čtvrté místo. Nakonec byl Milenko Vukovic diskvalifikován za porušení technických předpisů a místo něj se na páté místo posunul Kout. Petr Čížek byl klasifikován na šestém místě, Sebastian Steibel byl sedmý a Giacomo Ghermandi získal první body sezóny za osmé místo. Philipp Dietrich obsadil při debutu v TCR Eastern Europe deváté místo a Carlo Czepiel byl desátý.

Vítězem kategorie Junior byl Kircher, následovaný Dietrichem a Czepielem. Tobias Poschik byl nejlepší v kategorii Trophy, se Sebastianem Kolakowskim a Adamem Rzepeckim na druhém a třetím místě.

 

ADAM KOUT BYL V CÍLI PRVNÍ, VÍTĚZEM JE ALE RENE KIRCHER 

Šampionát TCR Eastern Europe nabídl na Hungaroringu další dramatický závod. René Kircher z týmu Mertel Motorsport protnul cílovou čáru na třetím místě za svým týmovým kolegou Davitem Kajaiaou a lídrem závodu Adamem Koutem. Nicméně jak Kajaia, tak Kout obdrželi časové penalizace a německý jezdec Kircher se stal čtvrtým vítězem sezóny.

Sebastian Steibel z týmu Aditis Racing a Petr Čížek z týmu Expres Auto Racing stáli na startovním roštu v první řadě. Za nimi byl tým Hyundai Janík Motorsport, s Adamem Koutem na třetím a lídrem šampionátu Maťem Homolou na čtvrtém místě. Třetí řadu uzavřel tým Mertel Motorsport, s Kajaiaou na pátém a Kircherem na šestém místě.

Na startu měli Tobias Poschik a Petr Fulín Jr. velmi pomalý rozjezd a způsobili zmatek pro jezdce za nimi. Naštěstí k žádné nehodě nedošlo. Kout předvedl raketový start a s Elantrou šel do vedení v první zatáčce. Boj o vedení pokračoval v průběhu prvního kola mezi Koutem, Steibelem a Kircherem, přičemž Kout si zkrátil šikanu, což bylo důvodem jeho pozdější desetisekundové penalizace.

Homola se propadl na páté místo, ale snažil se co nejrychleji dostat dopředu. V prvních momentech závodu měl lehký kontakt s jinými vozy a část jeho karosérie pod dveřmi se uvolnila. Homola však pokračoval a předjel čtvrtého Steibela.

Kout zůstával ve vedení, sledován dvojicí vozů Honda Civic, vedenou Kajaiaou a Kircherem. S odstupem za nimi kroužili Homola a Steibel. Šestý byl Ghermandi, který bránil svou pozici před vítězem včerejšího závodu Milanem Vukovicem. Vukovic italského soupeře nakonec zdolal, když se o to samé pokusil Carlo Czepiel, došlo ke kontaktu mezi Elantrou a Audi. Czepiel měl defekt pneumatiky a musel jet do boxů pro novou. Po závodě pak obdržel 30sekundovou penalizaci za způsobení nehody.

Po Czepielově zastávce v boxech a Homolově uvolněné části karosérie přišla pro tým Hyundai Janík Motorsport další špatná zpráva. Potvrdilo se, že Kout obdrží desetisekundovou penalizaci za zkrácení šikany. Bylo jasné, že pokud si nevytvoří více než desetisekundový náskok od druhého Kajaije, nevyhraje. Dalším překvapením bylo, když Kajaia obdržel dvousekundovou penalizaci za traťové limity, což fakticky posouvalo Kirchera z třetího na první místo.

V závěrečné fázi závodu měl Ghermandi problém s pravým zadním kolem, což byl následek kontaktu s Czepielem. Ghermandi nedokázal držet Audi v přímém směru, nicméně v závodě pokračoval. Petr Fulín Junior se jej pokoušel předjet, ale Ghermandi urputně bránil svou pozici, a nakonec ji uhájil.

Rene Kircher se tak stal vítězem před Davitem Kajaiaou. Maťo Homola byl po penalizaci Kouta klasifikován na třetím místě. Kout spadl na čtvrtou pozici a vítěz prvního závodu Milan Vukovic skončil pátý. Šestý byl Petr Čížek a z dvacátého místa na startu se na sedmou pozici propracoval Milenko Vukovic. Debutant v TCR Eastern Europe Philipp Dietrich získal další body za osmé místo, devátý skončil Tobias Poschik a jeden bod za desáté místo získal Sebastian Steibel.

René Kircher vyhrál i kategorii Junior, Milan Vukovic skončil druhý a Philipp Dietrich třetí. Trophy třídu pro starší vozy vyhrál Tobias Poschik před Sebastianem Kolakowskim a Adamem Rzepeckim.

Foto: Petr Frýba

(Tomáš Vacín)

Sdílet