Většina motoristických disciplín už zahájila letošní sezónu. O víkendu se ve Francii za příjemného jarního počasí konal úvodní podnik evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu. Do Saint Jean du Gard odjeli také tři čeští reprezentanti, nejrychlejším naším zástupcem byl podle očekávání Petr Trnka. Úřadující mistr ČR obsadil třetí místo absolutně.
V kategorii uzavřených vozů startoval s krásným Peugeotem 306 Maxi Jiří Theimer a se svým červenočerným Seatem Leon Adam Králík. Během zimní přestávky došlo ke změně technických předpisů u otevřených vozů kategorie II, takže jezdce čekala nezvykle náročná technická přejímka a kontroly provedených úprav.
„Do Francie jsme odjížděli bez většího očekávání, potřebovali jsme si hlavně ověřit a vyzkoušet všechny úpravy, které jsme přes zimu na autě udělali. Techničtí komisaři důkladně a několikrát vůz proměřili, nefungoval nám konektor na měření otáček, takže jsme měli dost starostí. Nastavovali jsme výšku, geometrii a upravovali aerokit, který nám přivezli zástupci Normy. Celý tým pracoval v sobotu dlouho do noci a v neděli už přestavěné auto fungovalo lépe. Třetí místo bylo s ohledem na všechny problémy maximem možného. Vezeme si však hodně poznatků, které využijeme v Rechbergu,“ zhodnotil víkend Petr Trnka (ACCR Czech Trnka Racing Team – Norma M20 FC)
V kategorii I, skupině 2 obsadil čtvrtou pozici Jiří Theimer (AMK Ecce Homo Šternberk – Peugeot 306 Maxi). „Pro nás to byla premiéra na tomto náročném podniku, takže jsem nevěděl, co můžu očekávat. První trénink byl proto pouze seznámením se s tratí a testem pro nastavení auta. Ve druhé jízdě jsme upravený setup vyzkoušeli a povedlo se mi zajet slušný čas. V neděli jsem dokázal ještě o šest vteřin zrychlit a udržet náskok před rakouským jezdcem Schweigerem. Z Francie se vracíme spokojení a těšíme se na další závody.“
Ve skupině 5 dokončil náročný závod na druhém místě Adam Králík (ACCR Rabbit Czech Racing – Seat Leon). „Ve Francii jsem startoval poprvé, zabrat nám dala už cesta na místo, strávili jsme v autě čtyřiadvacet hodin. V pátek jsem se seznamoval s tratí, pochopitelně jsem před tím studoval hodně onboardů, ale skutečnost je přeci jen jiná. Tahle trať je pro mě asi nejnáročnější na zapamatování. Jednotlivé úseky jsou si hodně podobné, ale některé se zavírají, jiné naopak otevírají. Pár jízd jsem odjel s Petrem Trnkou a Ronniem Bratschim, to mi pochopitelně pomohlo. V neděli jsem se cítil mnohem jistěji, snažil jsem se posunovat brzdné body a najít na trati potřebnou dynamiku. Závěrečná jízda byla skvělá, ta mi sedla nejlépe.“
Dalším podnikem evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu bude populární Rechberg, který se uskuteční poslední dubnový víkend.
(Jan Koudelka)