Tým ACCR Racing21 představil svůj program na soutěžní sezónu 2023. Vedle letošních startů v rámci Autoklub MČR historických vozů a současně v Poháru 2+ při Rallysprint sérii, plánuje tým účast také na prestižní mezinárodní soutěži East African Safari Classic Rally. Během sezóny 2023 se k týmu Racing21 opět připojí navigátorka Veronika Havelková.
Celica se vrací do boje
Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Vladimír Zelinka symbolicky otevře letošní sezónu v automobilových soutěžích startem na dubnovém 31. ročníku Historic Vltava Rallye, a to s vozem Toyota Celica GT-Four ST165. Tým Racing21 tak nasazuje tento legendární soutěžní speciál, který prošel vloni a také ještě začátkem tohoto roku důležitou vývojovou fází, do většiny soutěží MČR historických vozů ve skupině 4. Právě letošní sezóna v domácím šampionátu by měla ověřit výkonnost Toyoty pro její budoucí start v seriálu FIA European Historic Rally Championship v následující sezóně 2024. Přibližně v polovině roku se do role navigátorky jezdce Vojtěcha Štajfa vrátí Veronika Havelková, která se dosud plně věnovala mateřským povinnostem. „S Verčou jsme společně zažili mnoho hezkých soutěží, ale především památné vítězství s Fabií R5 na Katarské rally v roce 2018. Věřím, že na všechny naše úspěchy opět navážeme, a společně si druhou polovinu letošní sezóny v soutěžní Toyotě Celica pořádně užijeme. Díky intenzivním konzultacím s Jari-Matti Latvalou, který sám s totožným vozem příležitostně startuje, jsme nyní na ostré starty připraveni mnohem lépe než vloni. Těší mě také skutečnost, že náš tým nasadí ve vybraných soutěžích domácího šampionátu historiků navíc dva další vozy, a to Ford Fiesta XR2 a dvěma evropskými mistrovskými tituly ověnčený Opel Kadett C GT/E,“ řekl k letošním plánům týmu Racing21 v českém šampionátu historiků manažer a jezdec Vojtěch Štajf.
Rallysprintový reparát s Fabií R5
Stejně jako vloni se však Vojtěch Štajf letos objeví s navigátorem Františkem Rajnohou také na startu všech soutěží v rámci Poháru 2+ při Autoklub Rallysprint sérii. O celkové vítězství v tomto seriálu bude zmíněná posádka bojovat s vozem ŠKODA FABIA R5. „Přestože jsme vloni v Poháru 2+ ještě před posledním podnikem s Frantou vévodili průběžnému pořadí, o celkové vítezství jsme nakonec bohužel přišli. Vracíme se proto do všech letošních rallysprintů s cílem se opět poprat o vytoužené zlato. Spoléhat při tom budeme na dlouhodobě osvědčenou spolupráci s týmem Duck racing a vůz Škoda Fabia R5,“ potvrzuje Štajf své cíle v seriálu jednodenních soutěží soudobých vozů.
Safari Classic je novou výzvou
Pomyslným vrcholem letošní programově náročné sezóny bude start posádky týmu ACCR Racing 21 ve složení Vojtěch Štajf – Jan Bejvl na mezinárodní soutěži East African Safari Classic Rally 2023. Pro tuto náročnou soutěž, která se koná ve dnech 9. – 18. prosince na území africké Keni a Tanzanie, připravuje tým Racing21 ve svých dílnách nově pořízený přírůstek – historický soutěžní vůz Opel Ascona A. Celková délka tratě je více než 4000 kilometrů v devíti dnech, z toho přibližně polovinu kilometráže tvoří rychlostní zkoušky. Šotolinová soutěž, vypsaná pro vozy bez turba a pohonu 4×4 homologované do konce roku 1985, má v tomto formátu za sebou od roku 2003 zatím 10 ročníků, ale její historické kořeny sahají až do 50. let. Není tedy překvapením, že za poslední dekádu se soutěže East African Safari Classic Rally zúčastnili významné osobnosti světové rally, jakými jsou jezdci Stig Blomqvist, Juha Kankkunen, Björn Waldegård, Michéle Moutonová nebo navigátoři Fabrizia Ponsová, Stéphane Prévot či účastník letošního seriálu WRC Nicolas Gilsoul. V posledním ročníku 2022 tu startoval i tragicky zesnulý Ken Block. „Safari Classic Rally je po naší účasti na dvou ročnících jihoamerické asfaltové soutěže La Carrera Panamericana další z řady mnou přijatých výzev. Přes rozdíly třeba v povrchu tratí však mají obě tyto soutěže společný ryze maratonský charakter, který mě vždy hodně přitahoval. Dnes už takových soutěží po světě moc není. Šotolinová trať v Africe je samozřejmě hodně náročná, a technika musí být připravena poněkud odlišně než na klasické soutěže. Proto jsme se v týmu rozhodli rozšířit naši sbírku historických soutěžních vozů o legendární Opel Ascona A z roku 1972,“ okomentoval letošní premiérový start na East African Safari Classic Rally Vojtěch Štajf a dodal: „Tento vůz s originální sportovní historií jsme pořídili v únoru ve Švédsku a již jsme jej začali důkladně připravovat. V současnosti řešíme v týmu souběžně také logistické procesy a marketingové spolupráce s partnery na tomto projektu. V některých ohledech detailech využíváme mimo jiné i zkušeností Ondřeje Coufala, který se této legendární africké soutěže zúčastnil v roce 2015 za volantem Datsunu 240Z. Bude to tedy pomyslná třešnička na dortu v sezóně 2023 a moc se na tohle africké dobrodružství s celým týmem těšíme.“
(Tomáš Vaněk)