SKONČILO ME V ZÁVODECH AUTOMOBILŮ DO VRCHU

Do závěrečného podniku letošní sezóny zasáhlo opět počasí a tentokrát poměrně dramaticky. Bouře doprovázená silným větrem, zničila v depu několik stanů a nemalé šrámy utrpěly i některé závodní vozy. Teplota výrazně klesla a silný studený vítr znepříjemnil sobotní program podniku. Několik jezdců ani nenastoupilo k tréninkovým jízdám. V neděli bylo o poznání lépe. Z početné české výpravy byl opět nejrychlejší Petr Trnka a v samotném závěru sezóny zaznamenal pěkný výsledek Miloš Beneš.

Petr Trnka – ACCR Czech Trnka Racing Team – Norma M20 FC (skupina CN/E2-SC). „Z pátku na sobotu se přihnala bouřka se silným větrem a citelně se ochladilo. Předpověď počasí to ale hlásila dopředu, takže jsme změnu podmínek čekali. V neděli už mělo být sucho, a proto jsme vynechali trénink. V této situaci byl zbytečný. Chorvatskou trať mám rád, přijel jsem si závody hlavně užít, protože výsledek už byl jistý ze Slovinska. Ale stejně jsem se soustředil na svoje tempo. Podle mě je lepší držet konzistentní výkony a koncentraci, nesvádí to ke zbytečným chybám. Celá sezóna nám vyšla skvěle a vděčím za to nejen partnerům, ale celému našemu týmu.

Miloš Beneš – GMS ACCR Czech Team – Osella FA30 (skupina D/E2-SS). „Po několika neúspěšných startech jsem si částečně spravil chuť. Letos už nebylo o co bojovat, takže jsem pošetřil nové gumy a jel na použitých. I přes to jsem očekával, že budu rychlejší, ztrácel jsem na sebe zhruba tři vteřiny oproti minulým ročníkům. Překvapil mě také Alexander Hin, který zajel po nedávné těžké nehodě parádně. Myslel jsem, že bude opatrný, ale zaznamenal skvělé časy, a to jel v Buzetu poprvé. Takže na jednu stranu mě těší čtvrté místo v absolutním pořadí, ale mohlo to být lepší.“

Josef Hlavinka – Gloria C8F (D/E2-SS). „Před pár lety bych netušil, že se můžu zúčastnit evropských závodů a jsem za tuto příležitost moc rád. V Chorvatsku jsem startoval poprvé, v sobotu bylo hrozné počasí, ale musel jsem nastoupit do tréninků, abych se kvalifikoval do závodu. Na trati bylo tolik vody, že se dostala až do sání a v první jízdě jsem Glorii utopil. Ale mokrá trať mi celkem vyhovuje, v neděli na suchu už byly znatelné větší rozdíly mezi nováčky a zkušenými jezdci. Jel jsem v klidu, hlavně pro zkušenosti a s pocitem, že si poslední evropský víkend užiju. Překvapilo mě, že jsem zajel lépe než Hermann Waldy a Vladimír Stankovič s dvoulitrovými vozy. Přišli mi pak pogratulovat, a to mě moc potěšilo. Byla to super zábava a vydařený závěr sezóny.

Martin Jerman – Lamborghini Huracan GT3 (skupina 2). „Pouhý den před odjezdem do Buzetu nám konečně přišly náhradní poloosy, takže jsme vyráželi na poslední chvíli. Tréninkové jízdy byly po vydatném dešti bojem o přežití, počasí nám dalo zabrat. V první nedělní jízdě jsem byl asi vteřinu za Italem Gaetanim, ale ve druhé jsem udělal dvě chyby a propadnul se na páté místo. Nicméně jsem rád, že jsem se po vynucené pauze mohl vrátit do závodního auta a stihl alespoň závěr sezóny.“

Jiří Ošmera – VW Scirocco (skupina 4). „Závody v Buzetu se mně líbily. V naší skupině se i přes závěr sezóny sešlo celkem dvanáct jezdců. I když jsem měl po předchozím Slovinsku velký bodový náskok, nechtěl jsem nechat nic náhodě. Jelo se mi dobře a body za šestou pozici mi stačily na celkové druhé místo ve skupině čtyři. Mezi plechovými vozy jsem z českých jezdců nejvýše a z toho mám velkou radost. S týmem Pfeifer motorsport jsme odjeli kompletní evropský šampionát, a to mi přineslo spoustu zkušeností. Jsem opravdu šťastný a všem děkuji za velkou podporu a spolupráci.“

Mezi historickými automobily skončil celkově osmý Jiří Kubíček, desátý Jaroslav Mikeš. Třinácté místo obsadil Milan Stejskal, čtrnáctý dokončil Michal Sedláček, osmnáctý Vladimír Konicar a nejlepší dvacítku uzavřel Petr Strnad.

 

Sdílet