Skoro by se zdálo, že se naše domácí mistrovství přestěhovalo do Slovinska. V oficiální startovní listině závodu v Ilirské Bistrici figuruje celkem šestnáct českých jezdců současných i historických vozidel. Pětikilometrová trať je mezi našimi závodníky velmi oblíbená, ke konci sezóny zde panuje mnohem klidnější atmosféra a Ilirská Bistrica je navíc jedním z nejbližších evropských podniků.
Předposlední dějství letošního Mistrovství Evropy slibuje parádní podívanou, seznam přihlášených končí na čísle 214. Pět našich zástupců pojede v rámci Mistrovství Evropy historických vozidel. Osm jezdců bude závodit v kategorii uzavřených soudobých vozů a tři zbývající v kategorii otevřených speciálů. „Slovinsko je velmi pěkný podnik. Je tady příjemné prostředí, skvělé depo a s blížícím se závěrem sezóny přátelská atmosféra. Uvidíme, jakou roli bude hrát počasí, v průběhu víkendu mají přijít přeháňky. Zdejší trať je spíše technická, je tady několik druhů asfaltů a každý má trochu odlišnou adhezi. Čekají nás také dva retardéry a kuriozitou je kruhový objezd, jehož jednu polovinu pojedeme v protisměru,“ popsal slovinskou trať Petr Trnka, startující s vozem Norma M20 FC za ACCR Czech Trnka Racing Team.
Po úspěšném vystoupení na domácím Albrechtickém kopci bude ve Slovinsku startovat také Miloš Beneš s vozem Osella FA30. „V Lanškrouně jsme vyzkoušeli a testovali naše auto po velkém poškození z Itálie. Oprava byla celkem náročná, a protože nové náhradní díly nám letos už asi nepřijdou, museli jsme improvizovat a použít starší. Proto jsme ještě změnili sestavení podlah, splitteru a difuzoru. Uvidíme v tréninku, jestli nás to někam posune. Teď dokončíme sezónu s tím, co je k dispozici a na příští rok chceme naší Osellu přestavět na variantu Evo, kterou jezdí například Christian Merli.“