Asi v nejhorších možných podmínkách si Oliver König odbyl premiéru v mistrovství světa superbiků. Poslední závody sezony v Indonésii probíhaly na osychající trati. Talentovanému českému jezdci vyšel úvod, když se dokonce dostal na 14. místo. Jenže na začátku druhého kola přišel pád, do dalšího závodu pak neodstartoval. „Splnil jsem očekávání, které na mě bylo kladeno, ale své cíle jsem si nesplnil. Na trati jsem s litrovou motorkou nestrávil tolik času. Rychlost jsem ale předvedl, ztráta na světovou špičku nebyla velká,“ prohlásil König, který jel za tým Pedercini Racing na kawasaki.
Byl to nebývalý skok. Oliver König přešel na jeden závod z nejslabší třídy Supersport 300 do nejvyšší kategorie superbiků. A podle časů si nevedl vůbec špatně. Naopak! Vždyť v kvalifikaci v rámci Superpole skončil s odstupem méně než tří vteřin na letošního šampiona Topraka Razgatliogla. A například na předposledního Španěla Tito Rabata, šampiona Moto2 a bývalého jezdce MotoGP, ztratil pouze 0,6 vteřin. Podobné časy a rychlost potvrdil také v nedělním warm-upu. Přitom v něm odjel méně kol než ostatní.
Poslední letošní závody komplikovalo nepředvídatelné počasí a silný déšť. „Před startem jsem byl hodně nervózní, nechtěl jsem jet na vodě, protože v těchto podmínkách s takovou motorkou nemám tolik zkušeností. Byly velké zmatky, furt nám start odsouvali,“ popisoval úvod prvního závodu König. Nakonec se s několikaminutovým zpožděním odstartovalo. „Jenže půlka tratě byla mokrá, půlka suchá. Neměl jsem ale na vybranou, chtěl jsem se s tím poprat.“
Königovi se začátek v superbicích povedl, rozhodně nebyl na chvostu. „Start sice nebyl tak dobrý, v první zatáčce mi sházely čtyři metry na předposledního. Soupeře jsem postupně stáhl na brzdách, jezdce jsem bral vnitřkem tratě, protože ve výjezdech byli delší,“ popisoval úvodní kolo český jezdec, který se dostal na bodované pozice. „Byl to krásný pocit mít před sebou Chaze Daviese, skoro ho také předjet. V první zatáčce druhého kola jsem získal čtrnácté místo, ale v té druhé jsem upadl, zavřelo se mi přední kolo. Byl to nejrychlejší crasch v kariéře. Motorka létala vzduchem, nebyl to hezký pohled.“
Chtěl by zůstat v nejvyšší kategorii
Do druhého závodu pak český jezdec nenastoupil, s týmem chybu analyzovali. „Podle dat bylo všechno stejné jako v předešlých jízdách, dokonce jsem v tom místě brzdil o tři metry dříve. Možná byla ještě trochu studenější přední guma, jestli to mělo vliv, že jsem najel do mokrého fleku, to nevím. Prostě smůla,“ smutnil König, který si potvrdil, že mu litrové motorky vyhovují.
„Na těchto nejsilnějších motorkách je potřeba co nejvíce zabrzdit, pak se narovnat a přidávat hned plyn. Jakmile jsem si tento styl osahal, tak mi to sedí více než vykružování na třístovce. Já jsem tvrdý brzdař, nerad zatáčky vykružuji. Je to velká radost jezdit na superbiku,“ vysvětlil König, který se bavil například Nizozemcem Van Der Markem a jeho trenérem. Nejen podle nich byly reakce na jeho časy kladné.
„Ztráta na špičku v podobě 2,9 vteřin nebyla vůbec špatná. Když jsem se díval na jiné jezdce, co v tomto týmu debutovali, tak jsem předvedl nejlepší odstup na nejrychlejší. Bylo by skvělé zůstat v této kategorii. Snad jsem ukázal, že bych na to měl. Chci ale moc poděkovat panu Pedercinimu za tuto možnost, manažerovi Čihákovi a mému tátovi. Moc si této zkušenosti vážím,“ dodal König. A jak hodnotí zkušený manažer Miloš Čihák jeho výkon v Indonésii? „Kdyby Oliver nespadl, jsem si jistý, že by zajel na bodech.“