Neskutečná radost a hrdost na celý tým. Michal Makeš v jedenadvaceti letech ovládl seriál TCR
Eastern Europe. Těsné vítězství si pro sebe a tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra pojistil až v posledním závodu sezony. Loňského šampiona Tomáše Pekaře nakonec porazil o čtyři body.
Závodní víkend plný taktizování, boje s technikou i psychického tlaku. Tak vypadal pro Michala
Makeše i tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra poslední závodní víkend ESET Cup na
brněnském Masarykově okruhu. Makeš v závodech nakonec dojel čtvrtý, respektive pátý. „Bylo to
maximum, které jsme mohli dosáhnout s šedesátikilovým balastem. Michal se s tím ale vyrovnal
skvěle, dokázal jet takticky a pohlídat si soupeře a titul si zaslouží. Jen neuvěřitelné, kam se během
sezony posunul jezdecky a jak jsme se dokázali společně s týmem závod od závodu zlepšovat,“
hodnotí úspěšnou sezonu manažer týmu Jiří Mičánek jr., se kterým Makeš získal už před dvěma roky
titul v Clio Cup.
„Je to neskutečná radost. Podařilo se nám něco, o čem jsme na začátku sezony ani neuvažovali, zvlášť
vůči Tomáši Pekařovi, který má neuvěřitelné zkušenosti s předokolkami,“ hodnotí titul Michal Makeš.
„Bylo neuvěřitelné, jak jsme se posouvali, zlepšovali auto, i když jde o mnohem starší model, než
aktuální leony. A zlepšoval jsem se i já, dokázal z auta vymačkat víc,“ popisuje.
O titul nicméně nakonec bojoval až do úplného závěru posledního závodu. Když jej dokončil, věděl,
že se může radovat, i když jen velmi těsně. Brněnská titulová matematika hrála roli v obou
víkendových závodech seriálu TCR Eastern Europe. Makeš sice před víkendem nad Pekařem vedl o
komfortních 25 bodů, podle pravidel šampionátu se ale dva nejhorší výsledky každému jezdci
odečtou. Tato klauzule velmi nahrávala Pekařovi, který měl na kontě dva nedokončené závody a
žádný bod se mu tedy neodečítal, zatímco Makeš si musel z náskoku rovnou odečíst 20 bodů.
Oba rivalové v boji o titul na Masarykově okruhu tentokrát zaostávali za modernějšími vozy Cupra
Leon týmu Fullin Race Academy. V sobotu závod vyšel lépe Makešovi, který k pětibodovému
titulovému rozdílu přihodil ještě dva body navíc. I když jen velmi těsně. „Na konci už auto nefungovalo. Kdyby závod trval ještě o zatáčku déle, tak už Tomáše za sebou neudržím,“ krčí rameny
novopečený držitel titulu.
V neděli naopak nad Makešem dominoval Pekař. A na začátku závodu se zdálo, že radovat se může
spíš Pekař. „Věděli jsme, že nejnebezpečnější situace je, pokud by Tomáš Pekař vyhrál. I kdybych byl
druhý, body stačit nebudou,“ vysvětluje Michal Makeš. Právě tato situace pak na začátku druhého
závodu nastala.
Makeš si s ní ale poradil mistrně. Poté co jej předjel Carol Wittke, dařilo se mu za sebou udržet
Bartosze Groszka tak dlouho, aby měl Wittke čas dotáhnout Pekaře a sebrat mu vedení. „Pokud by
Carol bojoval s Bartoszem, mohl by jim Tomáš ujet,“ vysvětluje Makeš. Tuto taktiku přitom držel v
situaci, kdy měl už extrémní problémy s autem. „Pneumatiky už byly špatné, na výjezdech mě to táhlo
ven,“ popisuje.
I přesto že se nakonec propadl na páté místo, klíčový náskok na Pekaře Makeš udržel. „Teď plánuju
jen to, jak to oslavíme. Bude to určitě velké,“ naznačil s úsměvem novopečený držitel titulu seriálu
TCR Eastern Europe.