Tyto řádky se mi vůbec nepíší lehce. Ve čtvrtek 2. září 2021 zemřel zasloužilý mistr sportu Vladimír Hubáček, legenda domácí rally scény, jezdec, který se svojí „alpinkou“ suverénně ovládl první polovinu 70. let. Měl jsem to štěstí, že jsem tuto dobu zažil na sedadle spolujezdce – právě vedle Ládi.
Poznal jsem ho již v roce 1962 na nezapomenutelných schůzkách automobilových a motocyklových závodníků v ulici Dobrovolců na pražském Žižkově. Už tehdy patřil k absolutní špičce naší soutěžní elity, jezdil na škodovkách, později přesedlal na R 8 Gordini a pilotoval i vůbec první vyrobený soutěžní speciál Renault R 12 Gordini. Stejně nedostižný byl i za volanty formulových vozů, jako byl východoněmecký Melkus s dvoudobým motorem Wartburg nebo později Lotus 41 C s motorem Ford geniálního konstruktéra Colina Chapmana.
Jen vyjmenovat jeho nejdůležitější vítězství a mistrovské tituly by zabralo několik stránek, vždyť začínal v Dukle už na začátku padesátých let za volanty Tudoru a Tatraplánu.
Ale Láďa byl nejenom vynikajícím sportovcem, ale také nesmírně skromný člověk. O tom by mohli vyprávět novináři, kteří se mnohdy marně snažili přimět ho k rozhovoru o něm samém… Vždy raději pochválil někoho jiného za dobrý výkon, nikdy jsem ho neslyšel jiného jezdce kritizovat. Měl svůj osobitý humor, dodnes jeho průpovídky kolují v parkovištích závodních strojů.
Milý Láďo, děkuji Ti za těch krásných pět let, které jsem měl to štěstí prožít vedle Tebe v modré „alpince.“ Věřím, že nás všechny, kteří máme rádi automobilový a motocyklový sport, s porozuměním a Tvým typickým úsměvem pozorně sleduješ z pomyslného motoristického nebe.
Stanislav Minářík
Vladimír Hubáček jako spolujezdec Zdeňka Treybala při Internationale Österreichische Alpenfahrt 1956 (Škoda 440 od ÚV Svazarmu)
A na tomto snímku jako spolujezdec Václava Bobka staršího při rallye Tour d´Europe 1960, zasahující až do Bejrútu (Škoda Octavia Super)
V Karlových Varech, závěr Rallye Vltava 1963, se spolujezdcem Jiřím Somrem (Škoda Octavia TS 1200)
Spolujezdec Václava Bobka mladšího při I. čsl. mistrovství Evropy FIA, Rallye Vltava 1965 v Liberci (Škoda 1000 MB GT)
S vozem Melkus-Wartbutg F3 na Strahovském okruhu
Rallye Vltava 1969 v Klatovech, se spolujezdcem Ing. Vojtěchem Riegrem (Renault R8 Gordini)
Vladimír Hubáček v roce 1970
Vladimír Hubáček / Ing. Vojtěch Rieger po celkovém vítězství v Rajdu Polském (Alpine-Renault A110)
Vladimír Hubáček / Ing. Vojtěch Rieger na Rallye Vltava 1971 (Alpine-Renault A110)
Vladimír Hubáček / Ing. Vojtěch Rieger jako vítězové Rallye Vltava 1972 (Alpine-Renault A110)
Vladimír Hubáček v roce 1973
Vladimír Hubáček / Ing. Stanislav Minářík na okruhové zkoušce v Otrokovicích, při Barum rallye v roce 1974
V budově Autoklubu České republiky dne 12. 9. 2020, při zakončení soutěže Ideální stopou Rallye Vltava, pořádané u příležitosti 60. výročí založení Rallye Vltava. Cenu přebírá celkový vítěz Tomáš Cmíral (Alpine-Renault A110)
V budově Autoklubu České republiky dne 12. 9. 2020, při společenském večeru u příležitosti 60. výročí založení Rallye Vltava, obdržel Vladimír Hubáček čestnou cenu Louise Chirona, patrona Rallye Vltava. Byla mu udělena za jeho celoživotní výsledky v automobilovém sportu.