Italské Trento hostilo o uplynulém víkendu FIA Evropský Pohár moderních vozů i FIA Mistrovství historických automobilů do vrchu. Na tradiční, zcela unikátní a nejdelší evropské trati, se v prvním červencovém víkendu jel 70. ročník, a tentokrát prestižní FIA seriály jak moderních, tak historických automobilů do vrchu. Závod startuje v nadmořské výšce 308,5 m a po ujetí 17,3 km s průměrným stoupáním 8,9% se jezdci dostanou do cíle ve výšce 1658,5m. Závod se jede na jednu jízdu a letos zde startovalo spolu s italským mistrovstvím asi 240 jezdců.
První polovina, ve které startovaly také historické automobily, se odjela na suchu, ale od 15. hodiny silně pršelo. Ani v dešti se neztratili naši reprezentanti. Zejména Dan Michl, který s Lotusem dokončil čtvrtý a Karel Trněný se Škodou Fabií na pátém místě. Do nejlepší desítky se těsně probojoval ještě Václav Janík, za kterým skončil Aleš Mlejnek, který byl zároveň třetí v rámci kategorie E2-SC a David Dědek.
V historických automobilech se nejlépe dařilo Jaroslavu Mikešovi se Škodou 130 RS, ten dokončil na devátém místě, jeho reprezentační kolega Jiří Kubíček se stejným vozem uzavřel TOP10. Vladimír Konicar s BMW 2002 dokončil čtyřiadvacátý.
Kompletní výsledky moderních vozů najdete zde:
Kompletní výsledky historických vozů najdete zde: