Druhý závod má za sebou letošní BRUDRA Virtual Drift Challenge v AČR. Tentokrát se podíváme na legendární českou trať nedaleko Sosnové u České lípy. Divácky atraktivní a mezi jezdci oblíbená trať přilákala řadu jezdců. Mezi nimi i několik známých jmen ze světa reálného driftu.
Číslovka 39 byla konečným počtem jezdců pro kvalifikaci. Své místo si tak musel každý z nich vybojovat. Výborně si vedli jezdci mezinárodně úspěšného drift týmu ESKUKO drift family, kteří startovali mezi prvními. Abdallah Abuhussein si za svou téměř bezchybnou a technicky dobře zvládnutou jízdou odnesl od porotců 87 bodů. Jeho týmový kolega a zároveň mezi fanoušky českého virtuálního šampionátu známý Karol Hildebrand v první rozjížďce zvolil jemu vlastní agresivní a rychlý styl a s 91 body se usadil v čele kvalifikace. Téct do bot mu začalo až téměř v závěru. Na startovní rošt totiž své závodní stroje připravila poslední a statisticky nejsilnější skupina jezdců. Jako vždy si výborně vedl Matěj Janšta. V opakovaném záznamu jsme si mohli všimnout, že po celou dobu téměř nemusel svou trajektorii korigovat změnami úhlu předních kol a brzdy se dokonce snad ani nedotkl. Jemné odchylky od ideálu, který chtěli rozhodčí vidět, však znamenaly 91 bodů z první jízdy. Poměr bodů druhých jízd mezi Matějem a Karolem Hildebrandem nakonec rozhodl a průběžně první byl po své kvalifikace Matěj.
Celkově nejlépe hodnocený průjezd však předvedl stejně jako v prvním závodě předposlední jezdec kvalifikace Mustafa Amine. U jeho jízd by neznalé oko jen těžko rozeznalo chyby, ale porota přeci jen nějaké drobnosti našla. Mustafa tedy nakonec za dech beroucí druhý průjezd, kde nešetřil úhlem ani rychlostí, dostal 93 bodů. Ovšem nejen výše zmíněným patří gratulace. Pomineme-li několik nulových bodových zisků, daných spíše nováčkovskou nezkušeností a nervozitou, byly výkony většiny ostatních vyrovnané a na vysoké úrovni. O tom svědčí pohled do výsledkového servisu, ze kterého je patrné, že rozdíl mezi prvním a desátým v pořadí byl pouhých 9 bodů.
Úvodní část vyřazovacích soubojů byla pro porotu poměrně složitá. Battly mnohokrát skončily kvůli chybám nerozhodně a musely se opakovat. Postup do další části pavouka si téměř vždy odnesl lepší z kvalifikace. Výjímku potvrzující pravidlo jsme viděli v souboji 21. kvalifikovaného Jiřho Zedeka a 12. Martina Šourka. Martin v první jízdě kolidoval před tribunou se zábranou z pneumatik a v opačném gardu si už Jiří postup pohlídal.
V TOP 16 se opět úroveň napětí zvyšovala a my tak mohli sledovat spoustu atraktivních soubojů. Skvěle se dařilo týmu RNPM. Nejprve nádherným výkonem převálcoval #9 Samuel Kuti svého soupeře Zbyňka Bergmana. Pro Samuela to byl teprve třetí závod v rámci VCDS, nicméně bylo vidět, že zkušenosti mu nechybí. K perfektně provedené vedoucí jízdě přidal ještě skvělé stínování. Při něm držel hlavně ve “vracáku” naprosto minimální odstup a zaslouženě postoupil. Na závěr TOP 16 se k Samuelovi přidal ještě jeho týmový kolega Nikolas Cibulka. Proti Jaroslavu Lacinovi to sice nebyl lehký boj, ale porota se nakonec rozhodla právě pro postup Nikolase. Pozadu nezůstali ani týmoví hráči ESKUKA, kteří taktéž oba postoupili. Trochu nešťastně nakonec tato část večera skončila pro vítěze prvního závodu Jakuba Hoffmanna. Ten bohužel úplně nezvládl roli chasera a další úroveň pavouka mu zůstala zapovězena.
Čtvrtfinále bohužel nezačalo úplně podle představ diváků. První souboj mezi Mustafou Amine a Janem Fidrichem nepatřil k těm nejtěsnějším. Nakonec skončil díky Honzově obrovské chybě postupem Mustafy. Všechno nám ale vynahradili další závodníci. Samuel Kuti bojoval proti Abdallahu Abuhusseinovi. Z mého pohledu Samuel Abdallaha vyvedl po pár metrech naprosto z míry. Nastřelil ve velké rychlosti a zadní část svého vozu dostal na několik centimetrů od zdi pod diváckou tribunou. Po tomto manévru jako kdyby Abdallah nevěděl co čekat. Nejprve na začátku vracáku Samuela mírně atakoval a na rovince se mu nepovedl přehoz. Díky tomu se vzdálenost mezi jezdci prohloubila. Opačný gard byl v podání Samuela hodně profesionální. Zvolil strategii, při které nechal svého leadera malinko odjet, ovšem úhel a stopu celu dobu kopíroval opravdu věrně. Zaslouženě tak postoupil. Vlastní chybou se o postup připravil dosud výborně jezdící Karol Hildebrand. V tandemu s Nikolasem Cibulkou to přehnal s agresivitou, naboural ho a tím daroval Nikolasovi velkou výhodu. Tu také Nikolas v obráceném gardu využil a postoupil. Celé osmifinále bylo úžasné a rozhodně stojí za shlédnutí. Pokud vám závod unikl, můžete využít záznam na youtube kanálu driftingcz.
Nejprve si bez větších potíží poradil Mustafa Amine se Samuelem Kutim. Byl to souboj přesně podle přání poroty. Díky vyrovnaným lead jízdám rozhodovalo stínování, ve kterém byl Mustafa agresivnější a držel se na centimetry od Samuelovy černé S15. V druhém klání semifinále se proti sobě postavili Matěj Janšta a Nikolas Cibulka. To byl opět battle, který se musel opakovat. V prvním pokusu totiž došlo k závažným chybám na obou stranách a porota tak nemohla rozhodnout. V opakování pak Matěj trochu přehnal snahu a ve vracáku se snažil jiným úhlem zkrátit svou trajektorii tak, aby se dostal co nejblíž k vozu Nikolase. Tlak sice zvýšil, ale při porovnání obou chase jízd měl navrch Nikolas. Boj o třetí místo sehrál Matěj Janšta a Samuel Kuti. V první polovině Samuel stínoval, ale jako by nevěděl, jak na Matěje. Tlak vytvořil až v závěru. Oproti tomu Matěj stínoval jako o život a vyvaroval se chyby, která ho stála postup v souboji s Nikolasem Cibulkou. Matěj si za výkony, které celý večer předváděl, odnesl zasloužené třetí místo. Pomyslnou korunu vydařené druhé rundě měl nasadit Nikolas Cibulka a Mustafa Amine. Opakovala se však situace, která se v minulosti několikrát stala. Finálový souboj rozhodně nepatřil k těm nejnapínavějším. Zpočátku sice všechno vypadalo v pořádku a Nikolas jel těsně za Mustafou. V decelerační zóně před vracákem bohužel Nikolas nedokázal zpomalit tak, jak bylo potřeba, a vystřelil Mustafu ven z trati. Pro stínování pak Mustafa zvolil bezpečnou strategii, udržoval od Nikolase mírný odstup a dojel si pro vítězství.