Mezinárodní mistrovství České republiky – Miniracing v posledních dvou sezónách prošlo několika zásadními změnami, které vedly ke zkvalitnění šampionátu a velice dobrému zaplnění startovních roštů. V návaznosti na to se plánuje i tato sezóna, tak si pojďme koncept sezóny 2021 představit.
Členové komise silničních závodů motocyklů při Autoklubu České republiky představují koncept letošní sezóny ve třídě MMČR – Miniracing. Změny tohoto šampionátu začaly být prováděny v roce 2019 a jak se ukázalo, vedly ke zkvalitnění šampionátu. Do závodů se přihlásila spousta jezdců a celkovou spokojenost dávali najevo nejen jezdci a týmy, ale i organizátoři. Samozřejmě, že se tehdy řešilo vylepšení některých nedokonalostí, které byly upraveny v sezóně 2020.
Vzhledem k pandemii Covid-19 Miniracing přišel o některé závody, když byly zrušeny první dva podniky loňského roku v Písku a Dlhé a také poslední závody sezóny na Slovakiaringu. I přes to všechno se v roce 2020 odjelo šest závodních víkendů a v nich jedenáct plnohodnotných jízd ve všech třídách. Jedna jízda na Slovakiaringu musela být u všech tříd zrušena kvůli nepřízni počasí. Kromě počtu závodů a jezdců v celkovém hodnocení stojí za připomenutí to, že stoupl počet jezdců v každém závodě, tedy že nedocházelo k výkyvům v účasti na různých podnicích a stabilně bylo na každém podniku přes osmdesát jezdců.
Za poslední dvě sezóny se potvrdilo, že změny v uspořádání podniků byly správným rozhodnutím a šampionát má potenciál do budoucna. Za dva roky se také vykrystalizovaly tři zásadní třídy s charakteristikami, které naplňují smysl juniorského šampionátu – tím je provést mladé závodníky kvalitním šampionátem juniorů od šesti do patnácti let věku a připravit je na přechod na velké okruhy. Jde o třídy Minimoto Junior A, Ohvale a Mini GP Open.
U některých tříd došlo ke změnám v technických pravidlech či věkových limitů. Konkrétně jde o třídy Ohvale 160 – třída je věkem 18 let rozdělena na juniorskou a seniorskou kategorii, každá třída bude bodována zvlášť. Nově je povoleno použít aftermarketovou spojku se schopností omezení zpětného točivého momentu, tzv. anti-hopping/slipper clutch. Mini GP Stock – třída byla oficiálně zrušena kvůli nedostatku jezdců, ale závodníci na motocyklech Honda NSF 100 mohou startovat ve třídě Ohvale 110. Jawa 50 RS a GP – obě třídy byly sloučeny do Jawa 50 dle nových technických předpisů. Mini GP Open – kvůli nedostatku motocyklů je umožněn start motocyklů MIR Moto5 2019, který výkonově odpovídá speciálům Metrakit s motory Honda CRF 150.
„Pevně doufám, že všechny změny opět zkvalitní šampionát Miniracing a pokud se budeme v průběhu sezóny pohybovat okolo 90-100 jezdců napříč všemi disciplínami, budu opravdu spokojený. V technických pravidlech ani sportovních řádech jsme nevymýšleli žádné zásadní změny, pouze jsme na základě odezvi od jezdců a našich poznatků řády aktualizovali. Kalendář vypadá velice dobře a pokud nám to nepokazí nařízení vlády, máme se opravdu na co těšit. Jak je všem dobře známo, bez okruhů se na silničních motorkách závodit nedá, a proto všem okruhům v České republice pro Miniracing a slovenské motocyklové federaci patří veliké poděkování za jejich bezproblémovou komunikaci a domlouvání podmínek v takto složité době.,“ okomentoval přípravu na letošní sezónu předseda Komise SZM Matěj Smrž.
Součástí programu zůstanou ukázkové jízdy akademií pro začínající jezdce bez závodních licencí, a to dle pravidel z roku 2020. Ještě před zahájením závodní sezóny mají jezdci k dispozici oficiální test včetně školení jezdců, zároveň pokračuje loni zahájená spolupráce se Slovenskou motocyklovou federací.
Kalendář závodů:
- 03. 2021 Písek tréninkový kemp
- 04. 2021 Písek MMČR a MSR-SP
- 05. 2021 Dlhá MMČR a MSR-SP
- 05. 2021 Cheb MMČR
- 06. 2021 Vysoké Mýto MMČR a MSR-SP
- 07. 2021 Třinec MMČR a MSR-SP
- 07. 2021 Dlhá MMČR a MSR-SP
- 08. 2021 Cheb MMČR a MSR-SP
- 09. 2021 Písek MMČR
- 09. 2021 Slovakia Ring MMČR a MSR-SP