Venhoda zakončil sezónu v belgickém Lommelu

Martin Venhoda, jezdec belgického NR83 Teamu a český reprezentant, zakončil letošní zkrácenou sezónu 2020 trojitým závodem na náročné pískové trati v Lommelu. Závody byly také posledními na motocyklu o objemu 125 ccm.

Na téměř domácí trati se Martinovi nejvíce povedla kvalifikace do prvního závodu, kdy si mohl startovní pozici vybírat už jako šestý v pořadí. V první jízdě se dokázal dostat mezi osm nejlepších závodníků startovního pole. Zcela se nezadařilo v jízdě druhé. Martin však dokázal bojovat a bodovat. „Tak je za námi první závod v belgickém Lommelu. Na závody jsem se opravdu těšil, jezdit na písku jsem si hodně oblíbil, a tak jsem věděl, že se mi pojede dobře. Pořadatelé na závody udělali novou jednu polovinu tratě a oproti běžným tréninkovým dním přidali také větší skoky. Nové změny se mi líbili. Ve volném tréninku jsem zajel pátý čas, takže jsem věděl, že rychlost mám. V kvalifikaci se mi povedlo zajet třetí čas v mé skupině, takže jsem na start šel jako šestý, což byla moje zatím nejlepší kvalifikace tento rok. V první jízdě jsem se po startu dostal na přední pozice a jezdil jsem okolo páté pozice, jízdu jsem ale dokončil jako osmý. V druhé jízdě jsem bohužel upadl na startu, a poté jsem se chtěl co nejrychleji dostat na přední pozice. Na jedné lavici jsem však vybral špatnou kolej, která mě kopla moc na přední kolo, v polovině skoku jsem z motorky musel vyskočit a dopadl jsem bez ní. Naštěstí mě motorka ani nikdo jiný po dopadu netrefil, ale v jízdě už jsem nepokračoval,“ popsal nešťastný první závod český reprezentant

Místní pořadatelé trať na druhé závody příliš neupravili, proto jezdci věděli, co mohou očekávat. Kvalifikace nepatřila mezi Martinovi nejpovedenější, ale chuť si spravil dobrým výsledkem v jízdě první. Už během druhého závodního dne musel Martin s jeho týmem řešit technické problémy na motocyklu. „Na trati se toho moc nezměnilo od sobotních závodu, takže trať jsem dobře znal. V tréninku bohužel přišel problém se závodní motorkou, a tak jsem kvalifikaci musel jet na druhé tréninkové. Nejelo se mi na ni vůbec dobře, takže z toho bylo až 23. místo, což na výběr místa na startu nebylo ideální. V první jízdě se mi start celkem povedl, předjel jsem nějaké jezdce a skončil jsem desátý. Ve druhé jízdě se mi start nepovedl a poté jsem ještě spadnul, takže jsem musel dotahovat ze zadních pozic, nakonec jsem cílem projel jako osmnáctý. Celkově jsem skončil na 13. místě,“ zhodnotil Martin druhý závod.

Během posledního závodu na dvoutaktní stopětadvacítce chtěl Martin ukázat své maximum. Chtěl také svým fanouškům z Belgie a Čech ukázat, že písek je tím, co ho od zimní přípravy hodně baví a je v tom dobrý. Bohužel ho zradily obě motorky a Martin neměl šanci bodovat.

„Na závod jsem se těšil a chtěl jsem vybojovat můj co nejlepší výsledek na posledním závodě v této kategorii EMX125. V kvalifikaci jsem měl 9. čas ve skupině, takže na start jsem šel jako sedmnáctý. Po startu jsem byl tak uprostřed startovního pole, někoho jsem předjel a někdo zase předjel mě, pak se mi bohužel v půlce jízdy zastavila motorka a musel jsem z jízdy odstoupit. Do druhé jízdy jsem musel nastoupit s druhou motorkou, ale i tak jsem se těšil a byl připravený. Naneštěstí ani druhá motorka nevydržela jízdu. Bohužel jsem nedokončil ani druhou jízdu,“ popsal Venhoda poslední závod.

Martin měl v letošním roce úspěšnou sezónu. Na letošní výsledky bude chtít navázat v sezóně následující. V plánu má účast v evropském šampionátu EMX250 a na prestižním německém seriálu ADAC MX Masters ve třídě YoungsterCup. „Letošní sezónu hodnotím velice kladně! Před sezónou jsem přestoupil do belgického NR83 Teamu, což mi velmi pomohlo. Díky trenérovi a zimním přípravám na písku jsem se na motorce cítil pohodlněji než kdy dříve. Dokázal jsem zlepšit fyzičku a jít tím správným směrem. Sezónu jsem zahájil v České republice, kde jsem na juniorském mistrovství získal jedno druhé a jedno první místo. Zúčastnil jsem se také seniorského mistrovství České republiky, kde jsem v silné konkurenci dokázal získat 4 body. Nejúspěšnější jsem byl v Německu na závodech ADAC, kde jsem se 144 body dokázal ovládnout třídu Junior Cup 125 a ve velké konkurenci evropských pilotů jsem se stal německý mistrem. Odjel jsem osm závodů EMX125, které se jezdí při závodech mistrovství světa. Během sezóny se mi povedlo získat 64 bodů a celkově jsem skončil na 21. pozici. Chtěl bych mnohokrát poděkovat Nathanovi Renkensovi a jeho týmu NR83 za to, že si mě vzali do svého týmu a pomohli mi ve velkém kariérním posunu. Dále bych chtěl poděkovat rodině, bez které bych se nedostal tak daleko. Nesmím zapomenou na hlavní partnery a sponzory, kterými v letošním sezóně byl Autoklub České republiky, KTM Belgium, LS2 Helmets Deutuschland, Ortema, ProGrip,KW Race Wear, Forma Boots, Motul Deutuschland a další,“ zhodnotil český jezdec celou letošní sezónu.

Sdílet