Jezdci týmu a manažer Jakub Smrž hodnotí závěr letošní sezóny, který se odjel v portugalském Estorilu. Letošní sezóna Mistrovství světa Superbiků je u konce, třetí říjnový víkend se v portugalském Estorilu odjelo závěrečné kolo letošní zkrácené sezóny. Již druhý rok ve třídě Supersport 300 má za sebou český tým ACCR Czech Talent Teamu – Willi Race a ACCR Smrz Racing by Blue Garage.
Po vynechání předposledního závodu se k týmu opět připojil Alex Carrión z ACCR Smrz Racing by Blue Garage, který se jako vždy probojoval do hlavních závodů. Ten první bohužel po chybě nedokončil, ale ve druhém závodě se probojoval do vedoucí skupiny. Nicméně po kontaktu s jiným jezdce protnul cílovou čáru až na 27. místě. „Poslední víkend roku byl pro mě pozitivní. Od první chvíle jsem se na novém okruhu na motorce cítil velice pohodlně a první volný trénink jsem dokončil na třetím místě. Problém nastal, když jsem měl špatnou kvalifikaci a poté jsem se nedostal do správné skupiny a skončil jsem na 29. místě. V prvním závodě jsem se dotáhl na skupinu bojující o body, ale na konci rovinky jsem udělal chybu, vyjel do kačírku ve velké rychlosti a musel jsem odstoupit. V neděli jsem měl nejlepší start a po získání deseti míst v prvním kole jsem se dostal do první skupiny, ale uprostřed zatáčky mě trefil jezdec a odhodil mě, takže tím ukončil všechny moje naděje,“ smutně konstatoval Alex.
Poslední dva závodní víkendy v Mistrovství světa si užil Lukáš Simon z ACCR Czech Talent Team – Willi Race. „Tento závodní víkend byl pro mě hodně těžký, protože jsem jel na Kawasaki poprvé na suchu, takže jsem se celý víkend učil, jak s motorkou, tak trať. Okruh byl pro mě nový, což bylo hodně znát na časech, protože jsem každou jízdu zrychlil o jednu vteřinu na kolo. Po prvních třech trénincích bylo jasné, že pojedu závod Last Chance Race. V něm jsem už byl ve skupince, která bojovala o postup, ale přestalo mi fungovat rychlořazení, takže jsem nepostoupil. Chtěl bych za tuhle šanci jet ve WorldSSP 300 poděkovat Kubovi, celému týmu a hlavně taťkovi,“ okomentoval závodní víkend Lukáš Simon.
Nově dostal šanci při posledních závodech Štěpán Zuda z ACCR Smrz Racing by Blue Garage. „V Estorilu to byl náročný víkend, protože jsem byl na této motorce a trati poprvé. Před závodním dnem předcházel den se dvěma volnými tréninky po třiceti minutách. S týmem jsme v plném nasazení pracovali a celkově se to projevilo i na zlepšení času v trénincích. Přesto druhý den tyto časy na rozjetou silnou konkurenci nestačily a do hlavního závodu jsem se nekvalifikoval. Ze závodu Last Chance byla možnost se probojovat společně s ostatními mezi šest postupujících do hlavního závodu. V tomto závodě jsem zlepšil svůj čas a umístil se na 12. místě. Mrzelo mě, že jsem za projevenou důvěru tým nedokázal odměnit lepším výsledkem, ale opravdu jsem do toho dal maximum. Tento závodní víkend mi dal spoustu cenných zkušeností, nových přátel a závodních zážitků! Děkuji za skvělou práci týmu, podporu a pomoc při řešení s problémy i na letišti,“ zhodnotil závod Štěpán.
Oba dva mladíci nastoupili do závodu Last Chance Race, ve kterém bojovali o postup do hlavních závodů. To se sice nepodařilo, ale Lukáš dojel desátý a Štěpán dvanáctý. „Letošní sezóna byla hodně zvláštní a pro mě hlavně o hledání jezdců. Mrzí mě, že jsme nebyli schopni dojet sezónu v jednom složení, a především zranění Míly, ale výměny jezdců nebyly v naší moci. Filip Salač i Alex ukázali, že motorky i tým mají minimálně na bodovaná umístění, ale bohužel se v to podařilo proměnit minimum závodů. Byť bylo složité neustále hledat nové jezdce, tak jsem rád, že si mi většinou dařilo uplatnit české piloty a nebylo jich málo, kteří dostali šanci v Mistrovství Světa. Ukázalo se, že bez ohledu na „papírové“ dispozice a talent se kluci mají co učit a věřím, že na sobě budou pracovat a využijí zkušenosti z World Supersport 300. Momentálně máme krátce po sezóně, ale samozřejmě přemýšlím jak dál a rád bych upřednostnil české jezdce. Ale stejně tak potřebuji jezdce, kteří budou schopni bojovat o nejvyšší příčky. Vše je otázka peněz a budu dělat vše pro to, aby u nás mohli jet čeští jezdci a abychom mohli závodit o nejvyšší příčky,“ zhodnotil sezónu manažer týmu Jakub Smrž.