Závodní sezóna Mistrovství světa Superbiků pokračovala dalšími závody na okruhu MotorLand Aragón, kde se jelo podruhé v řadě. Český tým měl mimořádně jiné jezdecké složení, dál se zlepšoval a jezdci sbírali cenné zkušenosti.
Na okruhu v Aragónu jezdci Mistrovství světa Superbiků jely dva závodní podniky za sebou, což to bylo pro všechny výhodou. ACCR Czech Talent Team – Willi Race a Smrz Racing – Willi Race měl mezi závody velký shon, protože se během prvního víkendu zranil Miloslav Hřava. Narychlo se hledala náhrada a ta se podařila najít v podobě Filipa Salače. Jeho funkce byla čistě testovací, aby pomohl týmu nasbírat co nejvíce dat. Filip ukázal, že je světovým jezdcem, když se po startech ze zadních pozic vždy dokázal probojovat o několik míst vpřed. První závod dokončil dvanáctý, ale ze druhého musel kvůli bolesti nohy odstoupit.
Nováček letošní sezóny Matyáš Červenka dál pokračoval v učení a zlepšování. Zajel si nejlepší čas na kolo a v závodě Last Chance Race dojel dvanáctý. Alejandro Carrión si vybral smůlu, když kvůli penalizaci a pádu nepostoupil do hlavního závodu přímo. V závodě Last Chance Race si vybojoval postup a mohl díky tomu nastoupit do obou závodů. V nich se mu bohužel nepodařilo navázat na minulé výkony a tentokrát nezasáhl do boje o bodovaná místa. V cíli prvního závodu navíc dostal 3 vteřiny penalizaci, takže klesl o jednu pozici na výsledné 25. místo a ve druhém závodě dostal také penalizaci tří vteřin za překračování limitů trati. Ve výsledku je to 30. místo.
„Mám za sebou tréninkový závod v Aragónu. Jsem za to moc rád a chci všem poděkovat za tuto příležitost, že jsem se mohl svést na trati, na které pojedu Grand Prix. Hlavním důvodem toho, proč jsem jel, bylo otestování motorky. Oslovil mě Jakub Smrž, zda bych otestoval nějaké věci, což si myslím, že jsem udělal a týmu přinesl spoustu důležitých věcí a dat. To by jim mělo pomoci se dál posunout vpřed. Musím říct, že motorka fungovala velice dobře a tým také. Oproti motorce Moto3 je motorka nižší a samozřejmě se tu řeší méně věcí v nastavení, ale určitě to byl skvělý víkend. Jsem rád, že jsem tam mohl být s nimi. Myslím si, že týmu stačí sehnat rychlého jezdce a dokázali by jezdit vpředu a konstantně na pozicích v TOP10. Od prvního tréninku jsem jel docela rychle, ale chybělo mi to, co tam ostatní najeli první týden. Myslím, že jsem se ale chytil rychle a pokud bych tento čas v FP1 zajel minulý týden, tak jsem vyhrál. V prvním volném tréninku jsme měli navíc dvě červené vlajky, což mi nepomohlo. Zajel jsem jen sedm měřených kol a poté jsem dostal penalizaci do druhého tréninku, který jsem nejel. Ve třetím tréninku jsem měl dobře rozjeté kolo, ale došlo ke kontaktu s jedním z pomalejších jezdců, který zajížděl do boxů. Naštěstí se nic nestalo, ale tento incident řešilo ředitelství závodu. Mezi tím jsem automaticky postoupil do hlavního závodu. V Superpole jsem hned na začátku zajel slušný čas. Bylo to bez slipstreamu, takže s ním by to bylo ještě lepší. Ředitelství závodu poté řeklo, že kolize v poslední zatáčce byla moje chyba a musel jsem do prvního závodu startovat z posledního místa. Start nebyl nic moc, protože jsem měl obavy, abych nevrazil do nějaké motorky přede mnou a zbytečně se nezranil. První dvě kola jsem jel na posledních místech a poté jsem začal tahat. Dotáhl jsem to na 12. místo, ale určitě jsem měl na víc. Moje závodní tempo bylo lepší než jezdce, který vyhrál. Do druhého závodu foukal trochu jinak vítr a měl jsem problém s převodem. Celkově jsem se na motorce necítil moc dobře. Ostatní jezdci jeli v zatáčkách pomalu a mě, jelikož jsem jel o kvalt výš, to nevycházelo. Bohužel jsem si při podřazování špatně šlápl s nohou a hodně mi natekl kotník. Kvůli tomu jsem nemohl závod dojet, takže jsem zajel do boxů. Teď už mám nohu v pořádku a už se těším do Misana,“ ohodnotil závod Filip Salač.
„Tento závodní víkend byl pro mě velmi progresivní, vzhledem k tomu, že se jel další závodí víkend na stejném okruhu. Měl jsem proto šanci dále zapracovat na zlepšení času a nastavení a pokusit se tak o postup do kvalifikace a hlavního závodu. Podařilo se mi čas oproti minulému víkendu zlepšit, ale nestačilo to na postup do kvalifikace. V závodě Last Chance Race jsem startoval z 14. pozice. Start se mi povedl, ale v první zatáčce jsem hodně ztratil. Nakonec jsem dojel dvanáctý, takže to na postup nestačilo, ale bylo tu velké zlepšení. Děkuji celému týmu a Kubovi Smržovi,“ okomentoval víkend v Aragónu Červenka
„Tento víkend jsme jeli podruhé na stejném okruhu a byl to pro nás náročný víkend. Ve druhém volném tréninku jsem dostal penalizaci a ve třetím volném tréninku jsem spadl, takže jsem musel nastoupit do závodu Last Chance Race. Z toho jsem postoupil, ale od toho se odvinula pozice na startovním roštu. Pozitivní je, že jsme postupně zlepšovali nastavení. Přesto se musíme ještě zlepšit v dalších aspektech, takže na tom s týmem neustále pracujeme. V prvním závodě jsem se nemohl dostat do přední skupiny, protože jsem startoval hodně vzadu. Nebylo tu moc možností a dojel jsem do cíle na 24. místě. Nebylo to lepší ani ve druhém závodě, takže se závod nevydařil,“ řekl v cíli Alex Carrión
Jako poslední závod zhodnotil manažer týmu Jakub Smrž. „Přípravy na druhý Aragon byly hektické, protože jsem na poslední chvíli řešil náhradu za zraněného Mílu Hřavu. Nakonec se po dlouhých jednáních podařilo domluvit díky Autoklubu ČR v čele s panem prezidentem Šťovíčkem, že za nás startoval Filip Salač. Když to vezmu postupně, tak Matyáš Červenka udělal obrovský krok vpřed a oproti minulému víkendu hodně zrychlil. Byl vážným adeptem na postupové příčky v závodě Last Chance Race, což je na kluka, který má za sebou čtyři víkendy ve velkých závodech silničních motorek, neskutečný progres. Bohužel je vidět, že ještě nemá takové zkušenosti v předjíždění a bojích v závodě, každopádně ho musím moc pochválit a myslím si, že má velký potenciál do budoucna. Alex zažil horší víkend, dostal penalizaci za pomalou jízdu, takže nemohl vůbec nastoupit do druhého volného tréninku a ve třetím tréninku měl velký pád, kdy jsme na poslední chvíli dodělávali motorku do závodu Last Chance Race. Z něj sice postoupil do hlavního závodu, ale bohužel se po startu ze zadních pozic nedokázal probojovat dopředu a oba závody dojel za dvacítkou. Věřím, že se dá dohromady a do dalších závodů nastoupí v lepší formě, protože víme, že má rychlost na dojíždění na bodovaných umístěních. Filip Salač ukázal okamžitě od prvních tréninků své kvality a na neznámé motorce v neznámém týmu dokázal patřit mezi nejlepší závodníky. Bohužel stejně jako Alex dostal penalizaci, takže se ošidil o třicet minut tréninku. V kvalifikaci skončil na 9. místě, ale bohužel po incidentu s jiným jezdcem dostal penalizaci, za mě neoprávněnou, kdy musel startovat z posledního místa. V prvním závodě z 36. místa na startu vybojoval 12. místo v cíli. Ve druhém závodě v neděli mu to bohužel nesedlo a byť se propracoval do boje v čelní skupině, tak v posledním kole zajel do boxů kvůli bolesti nohy. Pro mě je důležité, že Filip ukázal, že náš tým i naše motorky mají motorově i podvozkově na to patřit mezi ty nejlepší. Doufám, že se ještě někdy podaří, aby se Filip s námi svezl i některý jiný víkend, aby proměnil tuto veškerou snahu, kvality a naši práci v zasloužený výsledek. Patřil k nejlepším a za mě, pokud by v prvním závodě nestartoval z posledního místa, tak mohl jet o první příčky. Nyní nás čekají hektické přípravy na Barcelonu, kam odjíždíme již příští víkend. Věřím, že vše proběhne v pořádku. Zraněného Mílu Hřavu nahradí další český závodník a tím je David Kubáň, který má s kategorií Supersport 300 mnoho zkušeností a v Barceloně si odbyde svou premiéru v MS,“ prozradil Smrž.
Příští závody Mistrovství světa Superbiků se pojedou o víkendu od 18. do 20. září 2020 na okruhu v Katalánsku v Barceloně. Pro třídu Supersport 300 půjde o páté závody sezóny.