O uplynulém víkendu se na Nepomuckém trojúhelníku konal 39. ročník motocyklových závodů. I přes vrtkavé počasí to byly krásné a zároveň letošní jediné české závody ve třídách jízd pravidelnosti historických závodních motocyklů. Na závodiště se díky tomu sjelo téměř dvě stě jezdců, takže byla všechna startovní pole pěkně zaplněná.
I když v pravidelnosti nerozhoduje rychlost v časech na kolo, bylo vidět, že si všichni chtějí závody maximálně užít a také zjistit, jak jejich stroje jedou. Během závodů jsme mohli sledovat spoustu pěkných soubojů, kdy bylo možné porovnávat nejen výkony jednotlivých strojů, ale také um závodníků. Závodní víkend také poznamenalo počasí. V sobotu dvakrát pršelo, takže hlavně druhé tréninky se jely na mokru. Až poslední dvě jízdy měly opět suchou trať, protože asfalt poměrně rychle osychal. Podobné to bylo i v neděli, kdy se Nepomuk probudil do mokrého rána a pršelo celé dopoledne. Až před závodem sajdkár trať oschla, i když v lesním úseku bylo stále mokro. Poté až do konce nedělního programu bylo slunečno.
Sobotní program patřil dvěma kvalifikačním tréninkům všech tříd, navíc byly závody v Nepomuku zpestřeny závody třídy Jawa Pionýr a vloženými jízdami. Sobotní program musel skončit předčasně kvůli oleji na trati, takže byl poslední trénink třídy Jawa Pionýr zrušen a odložen na nedělní ráno. To byla prakticky jediná komplikace, která poznamenala závodní víkend. Nedělní program začal zmíněným druhým tréninkem třídy Jawa Pionýr a vloženými jízdami a poté už se rozjely závody. Ty byly rozděleny na dva bloky – dopolední a odpolední a vyhlášení výsledků bylo vždy až po odjetí dopoledních a odpoledních jízd. Velkým zpestřením jsou také závody kategorie sidecar, které jsou vždy divácky vyhledávané. Ve všech třídách byli také oceněni jezdci s nejlepším závodním stylem, kteří obdrželi cenu diváků.