UTOPENÁ RALLYE DU VAR

Od letošního roku je součástí seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ také projekt podpory mladých talentovaných jezdců (do 25 let) s názvem Autoklub Peugeot Rally Talent. První dvě posádky v celkovém hodnocení v této kategorii se vydaly s výraznou finanční podporou na francouzskou Rallye du Var. Pro Jiřího Pohlídala to byl první zahraniční start, Jan Talaš už má zkušenost z mistrovství Evropy. Nicméně žádná z domácích ani zahraničních soutěží mladé závodníky nepřipravila na překvapivé události, které je ve Francii čekaly.

Francouzská soutěž s centrem ve městě Sainte – Maxime je tradičním vyvrcholením seriálu 208 Rally Cup a pravidelně se ho účastní zejména francouzské posádky této populární série. Obě české dvojice se tak těšily na porovnání se zahraniční konkurencí. Do hry ale tentokrát zasáhlo zcela neočekávaně počasí a zejména prudký déšť, který rozvodnil místní toky, a blesková povodeň výrazně narušila harmonogram celého podniku. Sobotní etapa se nemohla odjet, zatopené byly některé erzety i příjezdové komunikace.

Jiří Pohlídal s Janem Kubalou se na svou zahraniční premiéru dlouho a pečlivě připravovali. S novým vozem a designem se do Francie těšili. „Doposud jsem závodil jenom doma, takže jsme do Francie odjížděli s velkým očekáváním. Rychlostní zkoušky na Rallye du Var jsou neporovnatelné s domácími tratěmi, což mi bylo jasné už během seznamovacích jízd. Shakedown mě docela rozhodil, protože nám vůbec nefungoval rozpis, nicméně na rychlostních zkouškách seděl naopak skvěle. A já jsem byl rád i za mokro, protože na suchu si nejsem ještě úplně jistý v limitech svých i auta. Jenže v sobotu už té vody bylo příliš, a kdo ve Francii byl, nemůže se divit, že jsme celý den stáli. Svůj první zahraniční start i přesto považuji za úspěšný. Skončili jsme osmnáctí v R2 a jedenáctí v cupu,“ hodnotil krátce po návratu Jiří Pohlídal.

Jana Talaše tentokrát navigoval Tomáš Šmíd. Pro mladého klatovského jezdce bylo nejnáročnějších 14 dní před závodem, protože po havárii v Německu musel společně s mechaniky postavit svého Peugeota 208 R2 kompletně znovu. A stihli to na hodinu přesně, i když to bylo na úkor několika probdělých nocí. V soutěži pak tato posádka obsadila 20. místo v kategorii R2 a 13. pozici v 208 Rally Cupu. „Pro nás byla Rallye du Var doslova očistcem. Na Lausitz rally jsem havaroval a po několika kotrmelcích byl náš vůz natolik poškozený, že jsme museli do Francie pro novou karosérii. Makali jsme opravdu až do odjezdu, takže jsem do Francie odjížděl celkem unavený. Navíc jsem po té nehodě nebyl úplně ve své kůži a v páteční etapě jsem viděl všechno černě. V mlze a dešti jsem se nemohl dostat do tempa. Proto mě i mrzí zrušená sobota, v neděli jsem si byl už mnohem jistější a i časy byly poměrně dobré. Chyběl mi prostě čas na aklimatizaci a rozjezd, ale tak už to prostě je,“ vysvětlil Jan Talaš.

Z celkového počtu čtrnácti rychlostních zkoušek se nakonec v závodním tempu odjelo pouze šest testů, tři v pátek a tři v neděli. Nejrychlejší posádka s Peugeotem 208 R2 Patrick Magnou / Anthony Vilanova (FRA) se umístila na 13. místě celkového pořadí.

Sdílet