Mimořádně atraktivní bitva speciálů WRC při úvodní speciální rychlostní zkoušce Středoevropské rally na dostihovém závodišti v pražské Velké Chuchli dostane nový náboj! Organizátoři do profilu měřeného úseku zařadili skok, po němž budou vozy startující v předposledním dějství mistrovství světa létat desítky metrů. Už tak výjimečná show bude pro fanoušky ještě lákavější. V Chuchli se pojede 17. října odpoledne, závod pak pokračuje zkouškami v Česku, Rakousku a Německu až do neděle 20. října.
„Rozhodující pro zařazení skoku do úvodní měřené zkoušky byla zkušenost z loňského prvního ročníku, kdy bylo zajímavé sledovat, jak jedou auta ve smyku při vysoké rychlosti. Hledali jsme možnost, jak zážitek ještě umocnit,“ vysvětlil Tomáš Kunc, generální sekretář Autoklubu České republiky a jednatel pořadatelské společnosti. „Doufáme, že rychlost nájezdu a velký skok zážitek zintenzivní,“ věřil.
Posádky budou mít při nájezdu na rampu rychlost přibližně 100 až 140 kilometrů za hodinu. Délka skoku tak může být až 50 metrů. „Všechno jsme propočítali, abychom zjistili, kde budou mít posádky nejvyšší rychlost. Bylo potřeba spočítat délku nájezdové rampy, její výšku i sklon. Na základě všech údajů jsme vytipovali správné místo,“ přiblížil Kunc.
Všechno v předstihu otestoval soutěžní pilot Petr Kačírek s vozem Škoda Fabia R5. „Rozhodně jde o prvek, který dodá rychlostní zkoušce v Chuchli na dramatičnosti. Ladili jsme zejména nájezd na rampu. Při rychlosti sto kilometrů za hodinu jsem letěl přibližně pětadvacet metrů. Elitní posádky budou rozhodně schopné mít v daném úseku rychlost až 140. Bude to o dobrém nastudování úseku v tréninku a následném zvolení optimální rychlosti,“ přemítal Kačírek.
Organizátoři pro úvodní zkoušku v pražské Chuchli připravili trasu po vzoru jiných světových soutěží, kde jsou podobné skoky běžné. „Skok v itineráři není ničím neobvyklým. Jezdci s tím mají zkušenosti, auta jsou přizpůsobená. Půjde o schopnost pilota pracovat s rychlostí při nájezdu a následně práci na brzdách pro další část rychlostní zkoušky,“ vykládal Kunc.
„Každých pět kilometrů rychlosti na rampě je znát. Myslím, že při rychlosti sto čtyřicet kilometrů se bude létat až padesát metrů,“ předvídal Kačírek. „Pro fanoušky půjde o obrovskou atrakci,“ myslí si Kačírek. „A přesně to bylo naším cílem,“ přitakal Kunc.
Středoevropská rally bude zahájena ve čtvrtek 17. října ceremoniálním startem na Pražském hradě ve 14 hodin, o hodinu později rychlostní zkouška Powertica Velká Chuchle začne. Vstupenky jsou stále k mání na webu centraleuropeanrally.eu/cs a organizátoři upozorňují, že na místě nebude možné parkovat. Ideálním způsobem dostat se na atraktivní podívanou bude veřejná doprava, zejména vlak, který má zastávku přímo před závodištěm.
Media contact:
CZE / CER Mediateam
Tibor Alföldi, T +420724143139, e-mail: talfoldi@centraleuropeanrally.eu