Milota se Salaquardou na stupních vítězů

Letošní sezóna doposud mnoho štěstí naší české posádce nepřinesla. Tým I.S.R. Racing se často musel vypořádávat s technickými problémy, silným startovním polem a hodně nestabilním počasím. V sedmém závodním víkendu, který se konal na okruhu Barcelona – Catalunya, však přišel zlom. Nejenže jezdci Libor Milota a Filip Salaquarda bodovali v obou závodech, dokonce se postavili na stupně vítězů.

Předposlední kolo šampionátu International GT Open přineslo jako jedno z mála také ustálené klimatické podmínky. Po minulé zastávce na Red Bull Ringu, kdy se celá střední Evropa potýkala se záplavovou situací, se závodním týmům ulevilo. Tréninkové dny tak mohli všichni naplno využít a hledat správné nastavení auta.

Již ve čtvrtek čekal Libora Milotu trénink bronzových jezdců a bylo vidět, že stále nevzdal snahu o zisk prvních letošních bodů. Mezi jezdci své kategorie skončil na čtvrtém místě. Následující den již za volant usedal i Filip Salaquarda. Na závodní trati se i tentokrát sešlo rekordní množství vozů. Audi R8 LMS GT3 Evo II si v konkurenci dalších 34 vozů specifikace GT3 nevedla špatně, ale stále se ve své kategorii pohybovala na rozhraní první a druhé poloviny tabulky, což by na vysněné body nestačilo.

Do sobotní kvalifikace obsadil tým Libora Milotu, a tak i on jako první usedne do odpoledního 70ti minutového závodu. Během kvalifikace se Libor tentokrát nepotýkal s žádnými technickými komplikacemi a během stanovených třiceti minut vybojoval slibnou osmou pozici své kategorie PROAM. Všichni jezdci stejné kategorie, kteří se umístili před ním, byli jezdci licence silver nebo gold. To znamená, že byl nejrychlejším bronzovým jezdcem v kvalifikaci. A štěstí ho neopustilo ani v samotném závodě. Nejenže celou první polovinu udržel svoji pozici, ale dokonce se i posunul vpřed. Povinnou zastávku v boxu absolvoval na sedmé pozici. Následoval bezchybný pit stop, kdy se tým I.S.R. Racing mohl chlubit nejrychlejším výkonem. Do druhé poloviny závodu nastoupil Filip Salaquarda. Před ním jedoucí závodníci kategorie PROAM byli již jezdci s bronzovou licencí a Salaquarda této výhody patřičně využil. Po sérií skvělých soubojů mu patřila třetí pozice. Avšak nebyl by to motorsport, kdybychom nezažili několik adrenalinových chvil. Na Salaquardu tlačil polský jezdec Karol Basz a s každým kolem svoji ztrátu zmenšoval. Na českém jezdci bylo, aby udržel svoji pozici a dojel do vítězného cíle. A to se mu povedlo. Libor Milota a Filip Salaquarda poprvé v této sezóně dojeli na stupně vítězů a vedle potřebných bodů převzali s velkým nadšením také bronzový pohár. I přes velikou radost a euforii se po slavnostní ceremonii odebrali do závodního boxu a pokračovali v přípravě na další závodní den.

V neděli se dle pravidel jezdci musí vyměnit, a tak kvalifikaci absolvoval Filip Salaquarda. Tentokrát zajel desátý nejrychlejší čas svojí kategorie. První polovinu závodu se mu dařilo a vůz s číslem 75 předával Liboru Milotovi na sedmém místě. Druhý závod nám opět připomněl, jak tento světový šampionát umí být náročný. Jedenáct minut před koncem se jezdec Alessandro Cozzi stáje AF Corse ocitl mimo trať a po kontaktu s bariérami skončil jeho vůz totální škodou. Nehoda znamenala žluté vlajky a následný safety car, který již trať do konce závodu neopustil. Technické problémy se naštěstí našemu týmu vyhnuly a Libor Milota do cíle dorazil jako sedmý. Na stupně vítězů to tentokrát nestačilo, ale byl to další závod, kdy si oba jezdci odnášejí zasloužené body. Barcelona – Catalunya je okruhem, který znamenal průlom v počínání českého týmu I.S.R. Racing v šampionátu International GT Open.

Před námi je již poslední závodní víkend, a to na italské Monze. Poslední klání této sezóny budeme sledovat 19. a 20. října.

(Zuzana Milotová)

Sdílet