Čtyři dny nabité představením světové elity v automobilových soutěžích se nezadržitelně blíží! Středoevropská rally, předposlední závod letošního ročníku mistrovství světa v automobilových soutěžích, se jede od 17. do 20. srpna v Česku, Rakousku a Německu. Středoevropská rally se pojede podruhé v historii. Loňská premiéra v podobě bitvy o body do světového šampionátu přilákala k tratím přes 125 000 diváků a pořádání soutěže na území třech různých zemí zůstává světovým unikátem.
Trasa (zaokrouhlené údaje)
– 1 585 km měří Středoevropská rally. Znatelného zkrácení trasy oproti roku 2023 bylo dosaženo optimalizací zejména čtvrtečních přejezdů.
– 303 kilometrů má celkem 18 rychlostních zkoušek.
– 210 kilometrů rychlostních zkoušek je nových. Buď se jedná o zcela nové trasy nebo došlo ke změně směru oproti roku 2023.
– 26,69 km je délka nejdelší rychlostní zkoušky rally (SS 4/7 Strašín) a pojede se v České republice v pátek.
– 14 dní před soutěží začínají finální přípravy na rychlostní zkoušky. Připravují divácké zóny, vyznačení tras a zón se zákazem parkování.
– 5 dnů před slavnostním startem v Praze se rychlostní zkoušky připravují tak, aby je mohli zkontrolovat experti FIA.
– 5 tratí Středoevropské rally včetně shakedownu se nachází v České republice.
– 4 rychlostní zkoušky jsou v Německu.
– 1 rychlostní zkouška je výhradně v Rakousku.
– 1 etapa rally je přeshraniční. Poprvé bude sobotní etapa začínat v Německu a končit v Rakousku (SS 10/13 Za hranicemi).
Bezpečnost
– 2 000 maršálů bude ve službě během celé soutěže.
– 1000 lidí od policie a bezpečnostních složek až po dopravní služby, obsluhu parkovišť a prodejce vstupenek v okolí rychlostních zkoušek bude vždy ve službě v každé ze tří zemí.
– 23 „cibulových pytlů“ jako mobilní zábrany označuje divácké prostory. V loňském roce se ve velké míře používal odolný plastový materiál – opatření, které má zabránit plýtvání.
– 80 km zábranových pásek bude návštěvníky navádět správným směrem. Bude sloužit například k vyznačení bezpečných, pohodlných a ekologických pěších cest k diváckým místům.
– 60 lidí bude každý den k dispozici jako zdravotnický personál, v případě nehody budou rychle na místě.
– 24 záchranářských vozidel a MIC (Medical Intervention Cars) bude k dispozici na rychlostních zkouškách.
– 3 až 5 lékařských stanovišť pro diváky bude na každé rychlostní zkoušce. Ta slouží jako kontaktní místo v případě problémů, a kromě odborného personálu mají k dispozici také sanitku.
Organizační tým
– 170 lidí tvoří rozšířený organizační tým, v němž jsou stewardi a techničtí komisaři a mnoho dalších funkcí.
– 30 lidí řídí všechny procesy během soutěže v dispečinku rally, kde se shromažďují všechny informace z rychlostních zkoušek. Kromě týmu z FIA a zabezpečení trati jsou zde zastoupeny také policie a záchranné služby, které zajišťují hladký průběh.
– 12 lidí má základní organizační tým Středoevropské rally.
Diváci
– 125 000 diváků navštívilo během čtyř dnů Středoevropskou rally 2023.
– 42 oficiálních diváckých míst bylo zřízeno pro fanoušky.
– 8 autobusových linek, které odlehčují přírodním a zemědělským oblastem, bude jezdit k rychlostním zkouškám z centrálních parkovišť.
Udržitelnost
– 150 tašek na dokumenty bylo vyrobeno z vyřazených reklamních bannerů z CER 2023.
– 30 místních organizací a sdružení se podílí na organizace rally.
– 25 elektrických nebo vodíkových vozidel využívá organizační tým. Díky tomu je mobilní s ekologicky šetrnou technikou.
– 22 ekomaršálů pomáhá s dodržováním ekologicky šetrného chování návštěvníků.
– 22 cen pochází z místních dílen pro osoby se zdravotním postižením.
– 20 členů je součástí týmu pro udržitelnost. Plánují všechna vhodná opatření a podílejí se na jejich realizaci.
– 10 velkoplošných informačních tabulí informuje návštěvníky o ekologicky šetrném chování na rychlostních zkouškách.
– 3 hvězdičky má ekologická akreditace Středoevropské rally.
Media contact:
CZE / CER Mediateam
Tibor Alföldi, T +420724143139, e-mail: talfoldi@centraleuropeanrally.eu