PETR TRNKA V LIMANOWĚ NEDOKONČIL, NEJRYCHLEJŠÍM ČECHEM BYL JAROSLAV SUROWKA

Polská Limanowa, okresní město Malopolského vojvodství, byla dějištěm sedmého podniku mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Zdejší trať je krásná, ale její povrch velmi kluzký a když se k tomu přidá voda, je přilnavost téměř nulová. Zrádná trať vytrestala hned v tréninku Petra Trnku, který havaroval a musel ze závodu odstoupit. Cíl neviděl ani David Dědek a prvním Čechem ve výsledkové listině byl tak Jaroslav Surowka, který sváděl krásné souboje s Lukášem Studeným.

Polský podnik je mezi českými jezdci velmi oblíbený, ve startovní listině figurovalo celkem 13 našich účastníků. Jaroslav Surowka skončil na 13. místě absolutně, těsně za ním dojel Lukáš Studený. Do první dvacítky se dostal ještě Karel Berger. Petr Trnka si letos vybírá neskutečnou porci smůly, po technických problémech se závodní i doprovodnou technikou ztratil hodně bodů a po havárii v tréninku nevylepšil své skóre ani na polském podniku.

Jaroslav Surowka (Norma F20): „V Limanowě jsem startoval poprvé, věděl jsem, že to bude klouzat, ale to jsme zažili už na Babě, takže jsem věřil, že dokážeme auto nastavit i na malý grip. Víkend začal opět velmi výživně, hned v tréninku se projevila závada na palivovém potrubí. Zastavil jsem na trati, resetoval celý systém a když jsem pak znovu nastartoval, ozvala se rána a auto začalo hořet. Naštěstí to bylo blízko u postu traťových komisařů, takže se nám podařilo oheň rychle uhasit. Shořet stihla jen elektroinstalace a vzduchové potrubí, ale naši mechanici měli za čtyřicet minut opraveno. Pomohli nám také polští kamarádi, natáhli hadice od svých kompresorů, abychom vyfoukali z auta hasící prášek. Sobotu jsme protrpěli, vůbec nefungovalo nastavení, v tomto ohledu nám Slovensko moc nepomohlo. Přes noc jsem přemýšlel a ráno před závodem jsme kompletně změnili setup. Musím říci, že jsme se trefili do černého. Pak jsem si užil velké souboje s Lukášem (Studeným), jel skvěle, v součtu nás dělila asi jen vteřina. Na druhou jízdu zapršelo, bylo hodně náročné jet v rychlém tempu a udržet auto na trati, protože v Limanowě je k havárii blízko v každé zatáčce, zejména na vodě.“

Lukáš Studený (Ligier JS51): „Limanowu jsem si užil, z mého pohledu je prostě boží, i když neskutečně klouže. Polští pořadatelé jsou velmi pozorní a vstřícní k jezdcům, několikrát se přišli zeptat, jestli je vše v pořádku a jestli něco nepotřebujeme. Mají zájem o jezdce, což je super. V průběhu víkendu jsem měl drobné technické problémy, ale nic vážného. Parádně jsme si zazávodili s Jardou Surowkou. Byl to boj o desetinky, a i když z toho lépe vyšel Jarda, jsem moc spokojený.“

Tereza Machová (Norma M20F): „V Limanowě jsem byla poprvé a do Polska jsem odjížděla plná informací, jak moc to tam klouže. Pochopitelně jsem měla obavy, obzvlášť, když v neděli zapršelo. Možná i proto jsem byla v první jízdě až moc opatrná, protože místy bylo vlhko a neměli jsme z trati žádné zprávy, jak to s povrchem vypadá. Před druhou jízdou začalo pršet, takže už to bylo jasné. Měla jsem možná až moc velký respekt, je to škoda, protože mně na Karla Bergera chybělo v součtu asi půl vteřiny. Ale body jsem si přivezla, stejně jako další zkušenost, takže to byl v konečném výsledku fajn víkend.“

Karel Berger (Osella PA21 JrB): Na tento tradičně skvěle organizovaný podnik jsem odjížděl s přáním vylepšit loňský výsledek. V tréninku jsem zkoušel různé směsi pneumatik, ale k loňskému času jsem se ani nepřiblížil. Kupodivu se trápili i někteří naši soupeři. Slušný čas jsem zaznamenal až v nedělním volném tréninku, kdy se mi podařilo zrychlit o tři vteřiny. V první závodní jízdě mně nevyšlo řazení po startu a ztrácel jsem také v první třetině tratě. Jarda (Surowka) a Lukáš (Studený) mně o tři vteřiny uskočili, Tereza byla v závěsu za mnou. Do druhé závodní jízdy jsem odstartoval na mokrých Pirelkách a ty mně prostě nefungují. Dopředu jsem věděl, že na Lukáše a Jaroslava to nebude a Terezka stáhla můj náskok z první jízdy. Dvacáté místo v Evropě bylo malou odměnou za náročnou přípravu na tento závod.“

Následujícím podnikem evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu bude velice rychlá trať ve švýcarském St. Ursanne. (16.-18.8.2024).

Text: Jan Koudelka

Foto: Rybka.CC fotografia a profily jezdců a týmů

Sdílet