Milota a Salaquarda bojovali na maďarském Hungaroringu

Poslední závod první poloviny sezóny šampionátu International GT Open se uskutečnil třetí červnový víkend na Hungaroringu. Tento závodní okruh nabízel jistou výhodu pro naši českou posádku Libor Milota a Filip Salaquarda. Oba jezdci zde mají oproti jiným okruhům bohaté zkušenosti.

Milota svoji kariéru začínal v motocyklových závodech, a právě Hungaroring byl častou zastávkou v jeho závodním programu. V loňském roce zde absolvoval také svoji premiéru v šampionátu International GT Open, kde se představil se svým tehdejším vozem Mercedes AMG GT3 v kategorii AM. Samozřejmě se zde koná také šampionát Eset Cup, ve kterém Milota soutěžil celých 6 sezón.

Stejně tak Salaquarda mnohokrát v minulosti Hungaroring navštívil. Ten svoji kariéru začínal v motokárách či formulích. Následně přešel k vozům GT a účastnil se série ADAC. Na rozdíl od minulého podniku v belgickém Spa, kde jsme mohli sledovat jeden závod dlouhý 500 km, se v Maďarsku opět navrátilo ke standardnímu programu. Po pátečním tréninkovém dnu nás o víkendu čekala dvě závodní klání.

Konec června již přinesl celkem vysoké teploty, což pro závodníky znamená další zátěž v nabitém startovním poli. Na startovní listině se objevilo 33 aut a jak jsme již z tohoto šampionátu zvyklí, čekala nás senzační podívaná, kde není nouze o množství kontaktů a soubojů mezi závodními vozy. Tým I.S.R. Racing však v Maďarsku očekával zisk potřebných bodů, a tak doufal, že tentokrát se těmto situacím vyhne.

V pátek jezdci absolvovali tři bloky tréninků, první dva patřili oběma jezdcům, poslední se týkal pouze závodníků s bronzovou licencí. A na konci dne byl v české stáji důvod k optimismu. V kategorii PROAM obsadil vůz Audi R8 LMS GT3 třetí, čtvrtou a pátou pozici.

Sobotní ráno překvapil všechny závodníky déšť a start do první kvalifikace se odehrál na mokré trati. Jako první kvalifikaci absolvoval Filip Salaquarda. A hned v úvodu bylo jasné, že smůla českou posádku neopouští. I přes slibnou rychlost se znovu ozvaly technické problémy. Zdálo se, že nedotáčivost auta způsobují nedostatečně zahřáté pneumatiky, ale nakonec byl problém způsoben diferenciálem. Následná oprava vytvořila časový deficit, a i když Salaquarda vybojoval nakonec 12. místo na startovním roštu v kategorii PROAM, musel startovat z boxové uličky.

Odpolední závod se již odehrál na suchu a divácky oblíbený Hungaroring společně s letními teplotami přilákal mnoho fanoušků, kteří se postarali o skvělou atmosféru. Začátek závodu se i přes prvotní komplikace Filipu Salaquardovi vydařil. V závodní vřavě se posouval stále dopředu. Technické problémy na sebe však nenechaly dlouho čekat. Přehřátá převodovka znemožnila po 20ti minutách v závodu pokračovat. V českém boxu čekala všechny dlouhá noc a důkladná příprava na další závodní den.

Druhá kvalifikace byla na bedrech Libora Miloty. Ten do boje vstupoval poněkud s pokorou. Více než na zisk bodů pomýšlel na úspěšné dokončení závodu. V kategorii PROAM se kvalifikoval na desátém místě. V závodě se pak dostal na sedmou, následně šestou pozici, což by již českému týmu zajistilo bodové umístění. Následný pitstop přinesl během sundávání kola z náboje časovou ztrátu. Nabytých 12 vteřin se již nepodařilo dohnat a po výměně jezdců dojel Filip Salaquarda do cíle jako devátý. Bohužel se jedná o první nebodovanou pozici. Jak Libor Milota, tak i Filip Salaquarda doufali v Maďarsku v o něco lepší výsledek. Avšak jedná se o jeden z nejlepších závodních víkendů v letošní sezóně.

Začátek druhé poloviny sezóny můžeme sledovat 20. – 21. července na francouzském okruhu Paul – Ricard nedaleko Marseille. I zde Libor Milota zaznamená svoji premiéru a bude se jistě jednat o náročný víkend plný skvělých motoristických zážitků.

(Zuzana Milotová)

Sdílet