Bohemia Rally je minulostí, Stříteský obhájil prvenství

Boj doslova až do posledních metrů závěrečné erzety charakterizoval naprostou vyrovnanost v boji o absolutní vítězství v 51. ročníku Bohemia Rally Mladá Boleslav.

Necelým čtyřkilometrovým testovacím úsekem mezi obcemi Loukov a Kruhy začal v sobotu 13. července brzy ráno 51. ročník Bohemia Rally Mladá Boleslav. Do rally odstartovalo dvaašedesát posádek mezi soudobými vozy a dvaadvacet mezi historiky. Soutěž provázela po oba dny vedle proměnlivého počasí i řada defektů. Po sedmé rychlostní zkoušce v Sosnové skončila první etapa a v čele se usadil Dominik Stříteský před Filipem Marešem (+3), Janem Kopeckým (+ 14) a Václavem Pechem (+ 19,1). Mezi historickými vozy vévodil Vlastimil Neumann (Mitsubishi) před Jindřichem Štolfou (Ford) a Martinem Klepáčem (Peugeot).

Do druhé etapy odstartovalo i v rámci super rally padesát pět soudobých a sedmnáct historických vozů. Čekaly na ně dva průjezdy rychlostními zkouškami Kvítkovice a Radostín a závěrečná městská erzeta, která se odehrála na půdě generálního sponzora Statutárního města Mladá Boleslav.

Letošní ročník nabídl velice hodnotný sport i velkolepou podívanou. V cíli se sice radovali po dvanácti rychlostních zkouškách Dominik Stříteský s Jiřím Hovorkou (Škoda Fabia RS Rally 2), ale druzí Filip Mareš s Radovanem Buchou (Toyota GR Yaris Rally 2) jim byli více než důstojnými soupeři a konečný rozdíl v cíli činil pouhé 3,4 vteřiny. A za nimi na jejich chybu čekali Jan Kopecký, Václav Pech i Adam Březík. O vyrovnanosti svědčí i to, že si vítězství v erzetách rozdělili čtyři jezdci – Dominik Stříteský, Filip Mareš, Václav Pech a Jan Kopecký. Souboj o čelo musel diváky určitě nadchnout. Ale velké souboje se odehrávaly i v jednotlivých třídách a také v klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou, kde nakonec zvítězil lepším časem na poslední erzetě o vteřinu René Dohnal před Dominikem Novotným a Miroslavem Čížem. V cíli bylo klasifikováno 39 posádek, z širší špičky to tentokrát „ustáli“ všichni, což bylo dalším velkým kladem letošní Bohemky. Mezi historickými vozy zůstalo stejné pořadí jako po první etapě. Z celkového vítězství se radovali Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým (Mistsubishi Lancer Evo III) před Jindřichem Štolfou se Zdeňkem Hawlem (Ford Escort MK2) a Martinem Klepáčem s Ivanem Říhánkem (Peugeot 306 Maxi). Radost přehlídkou soutěžních vozů minulosti udělali divákům i posádky Legend Group B.

Celkem 14 měřených úseků čekalo na soutěžící při Bohemia Eco Energy Regularity. Po 581 kilometrech se z vítězství radovali Michal Ždánský s Jakubem Navrátilem (Hyundai Kona Electric), kteří za sebou nechali Kryštofa Hájka a Jakuba Motlíka (Peugeot E-208). Třetí v cíli byli Petr Vomáčka s Martinou Vomáčkovou (Peugeot E-208).

„Věříme, že si posádky i diváci letošní ročník náležitě užili, děkujeme jim za předvedené výkony a těšíme se na jejich účast v příštím roce. Děkuji všem pořadatelům a činovníkům za pomoc při zabezpečení soutěže. Vedle velké podpory města Mladá Boleslav si vážíme také dlouhodobé a spolehlivé partnerské spolupráce s firmou Dragon při zajištění rychlého internetu, který je i během soutěže jednou ze základních deviz přenosu důležitých dat,“ ohlédl se krátce po skončení soutěže její ředitel Petr Pavlát.

www.rallybohemia.cz,

www.facebook.com/rallybohemia,

www.instagram.com/rallybohemia

(Pavel Vydra)

Foto: Eda Suchý, Václav Fiala

Sdílet