V úterý dne 2. ledna 2024 rozhodla Komise rally pod vedením svého předsedy pana Jiřího Valenty o některých změnách v systému Mistrovství ČR v rally a Rallysprint série pro rok 2024. Větší změny se týkají systému dvoudenních závodů doposud zařazených do MČR v rally, minimální změny se týkají Rallysprint série.
Změny v řádu Mistrovství ČR v rally
- Mistrovství ČR v rally (dále jen MČR) se od roku 2024 mohou zúčastnit pouze vozidla Divize 1, tzn. vozidla s platnou homologací FIA a vozidla s prošlou homologací méně než 8 let uvedená v seznamu FIA.
- Mistři ČR v rally budou vyhlášeni v absolutní klasifikaci (podle klasifikace vozidel Divize 1), v samostatné klasifikaci vozů 2WD (třídy RC4 I, RC4 II a RC5) a v jednotlivých vypsaných třídách – RC2, RGT/RC3, RC4 I, RC 4 II, RC5.
- Třídy RGT a RC3 budou nově sloučeny do společné klasifikace třídy RGT/RC3, ve které bude provedeno i závěrečné vyhodnocení MČR.
- Od roku 2024 se v rámci závodů MČR nově pojede samostatná série Rally Challenge.
- Rally Challenge se mohou zúčastnit vozidla Divize 2, tzn. vozidla s platnou homologací FIA upravená podle národních předpisů (NTP), vozidla s národní homologací nebo s prošlou homologací více jak 8 let.
- Vítězové Rally Challenge budou vyhlášeni v absolutní klasifikaci (podle samostatné absolutní klasifikace vozidel Divize 2) a v jednotlivých vypsaných třídách – RN6, RN7, RN8, RN9 a RN10.
- Posádky startující v Rally Challenge budou samostatně klasifikovány v rámci jednotlivých závodů MČR v rally, tzn. na jednotlivých závodech bude oddělená klasifikace MČR v rally a Rally Challenge.
- Vítězem závodu MČR bude vždy považována posádka startující v rámci MČR, tzn. posádka startující s vozidlem Divize 1. Absolutní pořadí MČR bude vyhlašováno odděleně od vozidel startujících v Rally Challenge, a to bez ohledu na případný dosažený nejrychlejší čas v daném závodě vozidlem startujícím v rámci Rally Challenge.
- Startovní pořadí do jednotlivých závodů bude i nadále stanoveno na základě předpokládané výkonosti jednotlivých posádek, tzn. bez ohledu na to, zda posádka startuje s vozidlem Divize 1, nebo Divize 2. Prvními startujícími budou i nadále prioritní jezdci ASN podle seznamu prioritních jezdců ASN pro rok 2024.
- Jezdci Václavu Pechovi byla z rozhodnutí Komise rally pro rok 2024 zachována priorita ASN a bez ohledu na to, že jezdec nesplnil kritéria pro získání priority ASN – není klasifikován v absolutním pořadí MČR 2023 do 10. místa.
- Prioritu ASN pro rok 2025 může získat i úspěšný jezdec Rally Challenge za rok 2024, ale za předpokladu startu v roce 2025 s vozidlem třídy RC2.
Změny v řádu Rallysprintu pro rok 2024
- V rámci Rallysprintu bude v roce 2024 zavedena klasifikace Poháru 55+ RS. Společně budou klasifikovány posádky startující v rámci RSS a Poháru 2+. Posádky splňující podmínky startu v Poháru 55+ RS budou hodnoceny ze společné klasifikace RSS a P2+.
Veškeré změny pro rok 2024 přijala Komise rally na základě rozsáhlé analýzy posledních sezón v rally a také analýzy počtu startujících v jednotlivých Divizích a třídách a to v rámci obou seriálů – MČR a RSS.
Všechny změny pro rok 2024 budou postupně zveřejňovány na webových stránkách Autoklubu České republiky.