Závěrečný podnik letošního dvacetidílného seriálu mistrovství světa silničních motocyklů probíhá tento víkend ve španělské Valencii. Pro Filipa Salače tím končí také jeho účinkování v týmu QJ MOTOR GRESINI RACING, ve kterém se mu letos podařilo nasbírat prozatím 110 mistrovských bodů. Několik posledních týdnů se však potýká s technickými problémy, které se projevily i v úvodním tréninkovém dni posledního závodního víkendu.
V Kataru mechanici měnili motor, který však nevydržel ani zaváděcí kolo. Dnes se situace opakovala hned v prvním volném tréninku a po úniku oleje se Filip se štěstím vyhnul velkému pádu. Odjel pouze čtyři kola a přišel tak o důležité kilometry. Trať ve Valencii si mohl pořádně vyzkoušet až ve druhé jízdě. I když se stále zlepšoval, na špičku ztrácel a na přímý postup do Q2 nedosáhl.
„Na Valencii jsem se těšil a doufal, že už jsem si veškerou smůlu vybral a všechno bude v pohodě. Do Španělska jsem odjížděl s velkou motivací na dobrý výsledek, protože vím, že na to máme. Do první jízdy jsme vyjeli s novým motorem, ale údajně byl špatně dotažený šroub na přírubě s guferem a začal mi na zadní kolo stříkat olej. Hrozilo to celkem velkým pádem, ale ustál jsem to a motorku hned odstavil. Štve mě to, ale jsem rád, že jsem nespadl, byl by to nepříjemný karambol. Takže do druhého tréninku jsem vyjel opět s novým motorem, ale přišli jsme o celou úvodní část dne a bude těžké to dohnat. Pocit z motorky mám docela dobrý a věřím, že zítra se ještě dokážu zrychlit,“ vysvětlil Filip Salač #12.
Po dvou volných trénincích kategorie Moto2 je v kombinovaném měření dvacet jezdců v jedné vteřině. Na prvních třech místech figuruje trio Acosta, Aldeguer a Canet.
(Jan Koudelka)
Foto: profil Filipa Salače a týmu Gresini Racing.