POSLEDNÍ BODY DO EVROPSKÉHO VRCHAŘSKÉHO ŠAMPIONÁTU SE ROZDĚLOVALY V BUZETU

Letošní desetidílný seriál mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu ukončil poslední podnik v chorvatském Buzetu. Pětikilometrová trať je mezi českými jezdci velmi oblíbená. Desítka našich zástupců bojovala na Buzetski dani o poslední evropské body.       

Petr Trnka obsadil v Chorvatsku druhé místo absolutně a v konečném hodnocení mu patří třetí pozice. Téměř celou sezónu se držel na druhé příčce, o kterou ho připravily dva výpadky po technických problémech. „Před startem v Buzetu jsme měli obavy z počasí. Předpověď hlásila dešťové přeháňky, ale nakonec bylo krásně. Místní trať je hodně uskákaná a bohužel je to rok od roku horší. V tréninkových jízdách nás potrápila elektronika, na hrbolaté trati mně několikrát vyplo zapalování a musel jsem znovu nahazovat celý systém. Snažili jsme se tomu přizpůsobit podvozek, aby co nejlépe eliminoval nerovnosti. První závodní jízda vyšla skvěle, i když mě zastavila červená vlajka a musel jsem jet opravnou. Několik havárií a technických problémů ovlivnilo průběh druhé jízdy, asi čtyřikrát jsem vylézal z vozu a čekal na start. Pak mně chvíli trvalo dostat se do tempa, takže jsem zajel o něco horší čas. Ale byli jsme blízko našemu osobnímu traťovému rekordu a v první jízdě pouze vteřinu za Merlim, takže jsem s posledním závodním víkendem letošní sezóny spokojený,“ komentoval závěrečný podnik evropského mistrovství Petr Trnka – ACCR Czech Trnka Racing Team – Norma M20 FC.

Karel Berger si v evropském šampionátu rychle zvyká a v Chorvatsku si dojel pro 15. místo absolutně. Z českých jezdců byl po Petru Trnkovi druhým nejrychlejším. „Do Buzetu jsem odjížděl s cílem vybojovat další body do celkového hodnocení a poměřit své síly s konkurencí v kategorii dva. Chorvatská trať je obtížná a hrbolatá, se spoustou zatáček na srdíčko. Na radu Vladimíra Stankoviče jsme změkčili podvozek naší Oselly. Trénink jsem odjel na osmdesát procent, zatáhl až v první závodní jízdě, ale druhou jsem odjel na jistotu, protože pneumatiky toho měly už celkem dost. Podařilo se mi porazit kamaráda Pepu Hlavinku, v kategorii dvě jsme skončili na osmém místě a společně s patnáctou pozicí absolutně jsem z výsledku nadšený,“ poznamenal Karel Berger – AMK Ecce Homo Šternberk – Osella PA21 JrB.

Josef Hlavinka zakončil letošní sezónu 16. místem absolutně a v kategorii II skončil devátý. Stejná pozice mu patří v konečném hodnocení kategorie otevřených vozů. „Byl to fajn víkend, ale úplně spokojený být nemůžu. Oproti loňskému roku jsem ztrácel zhruba pět vteřin. Buzet je teprve druhým mým závodem po nehodě v Osnabrücku, dolaďujeme drobnosti v nastavení a možná jsem se ještě nedostal do optimálního tempa. Navíc jsem si zvykl na nové přední křídlo, se kterým auto fungovalo skvěle. To jsem ale v Německu nenávratně poškodil, takže v Chorvatsku jsme jeli původní variantu. Nicméně jsem si užil souboje s Karlem Bergerem, v součtu obou závodních jízd nás dělila necelá vteřina a pěkně jsme si spolu zabojovali,“ zhodnotil závěrečný podnik Josef Hlavinka – ACCR Hlavinka Motorsport Czech – Gloria C8F.

Do Chorvatska vyrazila také Tereza Machová, která dokázala v silné konkurenci dokončit náročný závod na 18. místě absolutního pořadí, v kategorii otevřených vozů uzavřela Top10 a ve své třídě skončila druhá. „Před rokem jsme v Chorvatsku nedojeli po problémech s elektronikou. O to víc jsem si Buzet užila letos. Úžasná atmosféra a skvělí diváci. Trať je náročná, technická a vzhledem k tomu, že se za víkend jede pouze čtyřikrát, jsem ji nikdy nezajela úplně podle svých představ. Na Evropu musíme kvůli předpisům zvedat auto, a ještě se nám nepodařilo najít správné nastavení na vyšší světlou výšku. Nefunguje to tak dobře, jako na českých tratích. Ale jinak to byl skvělý víkend a ideální zakončení sezóny,“ nechala se slyšet Tereza Machová – ACCR GMS Czech Racing Team – Norma M20F.

V kategorii jedna obsadil 17. místo Jiří Theimer, v absolutním pořadí dokončil jako sedmadvacátý a stal se tak nejlépe umístěným českým zástupcem v hodnocení uzavřených vozů. „Jsem rád, že nám Chorvatsko vyšlo. Spravil jsem si chuť po Limanowě, kde nás zradila elektronika. Ale vlastně jsem si užil už nádherný švýcarský závod Sant Ursanne, kde se mi podařilo získat třetí místo v naší skupině. V Buzetu jsem jel už podruhé, v trénincích jsme zkoušeli nejvhodnější pneumatiky pro závod. Konkurence v kategorii uzavřených vozů byla hodně silná, celkem šestadvacet jezdců. Ve skupině dva jsem dojel jako šestý a po škrtání nejhorších výsledků nám v šampionátu nakonec dopadlo celkově třetí místo. V letošní sezóně jsem především sbíral zkušenosti a s výsledkem jsem spokojený, protože s naším autem se víš nedostaneme. Startujeme proti mnohem silnějším speciálům, takže na příští sezónu musíme připravit silnější pohonnou jednotku,“ vysvětlil Jiří Theimer – AMK Ecce Homo Šternberk – Peugeot 306 Maxi.

Čeští vrchaři byli v letošním evropském šampionátu opět velmi úspěšní. V závodech do vrchu patří historicky mezi evropskou špičku a letošní výsledky jsou příslibem, že tomu tak bude i nadále.

(Jan Koudelka)

foto: profily jezdců a týmů

Sdílet