ESET CUP SLOVAKIA RING

Ve sprintu vítězí Zdeno Mikuláško

Zdeno Mikuláško potvrdil roli favorita a na domácí trati Slovakia Ring ovládl klasifikaci ESET GT. S Lamborghini Huracan GT3 si neohroženě dojel pro vítězství, zatímco druhý Filip Salaquarda je krůček od titulu v ESET GT3.

Mikuláško převzal po startu vedení před Danem Skočdopole s prototypem LMP3. Ještě v první zatáčce to na černý prototyp zkusil Filip Salauqarda, ale nakonec se stáhl a zůstal na celkovém třetím místě. Skočdopole pak o několik kol později předjel Mikuláška a usadil se na prvním místě závodu.

V rámci klasifikace GT3 vedl Mikuláško s lamborghini, s odstupem za ním jezdil Salaquarda s Audi, těsně sledován Štefanem Rosinou s BMW. Na ně se brzy dotáhl Miro Konopka, který se po startu propadl o několik pozic, ale se svým prototypem LMP3 měl výkonnostní převahu. Nejprve překonal Rosinu a poté Salaquardu.

Na celkovém šestém místě a zároveň prvním v GTC jezdil Matěj Pavlíček s lamborghini. Pavlíček, jenž s týmovým kolegou Jáchymem Galášem bojuje o titul v GTC, za sebou držel vozy GT3 Nicolase Leutwilera a Libora Miloty. Hned za nimi jezdili Pavlíčkovi největší soupeři Galáš a Dennis Waszek.

V pátém kole se před Pavlíčka dostal Leitwiler i Milota, tím pádem měli Galáš i Waszek volnou cestu k Pavlíčkovi a odstartoval jejich souboj o prvenství, a ještě cennější body. Galáš dokonce zkusil i předjížděcí manévr ala Mika Hakkinen Spa 2000, ale Pavlíček nadále zůstával na čele. Když se Galáš pokusil překonal Pavlíčka v poslední zatáčce předposledního kola, malém neudržel své lamborghini na trati a ztratil několik desetin sekundy.

Suverénním vítězem závodu ESET GT se tedy stal Zdeno Mikuláško před Filipem Salaquardou, jenž druhým místem v cíli stvrdil svou dominantní sezonu a s přihlédnutím na započítávání jednoho nejlepšího výsledku v obou sprintech, je krůček od titulu. Stačí mu pouze, aby Libor Milota nevyhrál nedělní sprint. Třetí dojel Štefan Rosina, za ním Milota, Leutwiler, Piotr Wira a Stanislaw Jedlinski.

Pavlíček nakonec udržel první místo před Galášem o 0,283 sekundy. Třetí dojel Waszek, za nimi Jakub Klobása, Max Lahmer, Libor Dvořáček a Richard Woschitz.

V kategorii GTX vyhrál Tomáš Miniberger s KTM GTX, v klasifikaci D4-TC zvítězil domácí Maťo Homola s Hyundai Elantra. V GT4 si další vítězný pohár odnáší Antal Zsigo, druhý dojel Matej Kosič s Mercedesem. Absolutní pořadí závodu samozřejmě ovládly prototypy LMP3 s absolutně nejrychlejším Danem Skočdopole a domácím Mirem Konopkou.

Kriystian Korzeniowski zvítězil způsobem start-cíl

Polský závodník Kriystian Korzeniowski s Ferrari 488 GT3 se stal vítězem druhého sprintu na Slovakia Ringu. Jezdec týmu Olimp Racing vedl nikým neohrožován od startu do cíle a připral si první výhru sezony. V celkové klasifikaci vyhrál Miro Konopka s prototypem LMP3.

Z první řady startovaly prototypy LMP3 v čele s domácím Konopkou a Skočdopole. Za nimi se seřadily vozy kategorie GT3, přičemž nejlepší kvalifikační čas zajel Korzeniowski, za ním skončil sobotní vítěz sprintu Zdeno Mikuláško. Ze třetí řady pak startovali Jesse Krohn s BMW a Libor Milota s Mercedesem.

Nejlépe odstartoval právě Korzeniowski s Mikuláškem. Ještě lepší start ale předvedl Matěj Pavlíček s Lamborghini SuperTropheo, který se dostal na celkové třetí místo v rámci vozů GT. Záhy se sice propadl o několik pozic, důležité pro něj ale bylo, že zůstával před svým týmovým kolegou Jáchymem Galášem.

V absolutním pořadí závodů se na čele nacházeli Dan Skočdopole a Miro Konopka s prototypy LMP3. Na prvním místě v rámci GT3 se držel Korzeniowski před Mikuláškem, na něhož usilovně tlačil Krohn.

Na čtvrtém a pátém místě kroužili Milota a Leutwiler a za nimi se odehrávala bitva o prvenství v kategorii GTC.

Na Pavlíčka se dotáhl Waszek s Galášem a trojice pilotů jezdila v těsném sledu. Ve čtvrtém kole se Galáš dostal před Waszka a dával o sobě vědět svému kolegovi Pavlíčkovi. Galáš byl z trojice jasně nejrychlejší a v pátém kole se v pomalé pravé zatáčce dostal před Pavlíčka a ujal se vedení v GTC.

Waszek byl také rychlejší než Pavlíček, ale nedařilo se mu najít cestu k předjetí. Když se minutu a půl před koncem závodu ocitl Piotr Wira v protisměru jízdy, na trať musel safety car. To znamenalo špatnou zprávu pro stále bojující závodníky. Waszek se musel smířit s třetí pozicí v GTC a stejné místo obsadil v kategorii GT3 i Krohn, jenž také nenašel recept na předjetí Mikuláška.

Největší smůlu se safety carem měl však Dan Skočdopole. Za špatnou proceduru startu, kdy předjel Konopku ještě před zhasnutím červených světě, obdržel patnáctisekundovou penalizaci. Skočdopole však zajížděl dostatečně rychlé časy, aby si vytvořil pohodlný náskok před Konopkou a nemusel se strachovat o svou první pozici. Veškeré jeho snažení pak zmařil safety car, který vymazal rozdíly mezi jezdci a absolutním vítězem se stal domácí Miro Konopka.

Nutno podotknout, že ačkoliv Filip Salaquarda do závodu kvůli technickým problémům nenastoupil, stal se předčasně korunovaným šampionem ESET GT kategorie GT3. Libor Milota totiž musel bezpodmínečně druhý sprint vyhrát, aby udržel matematickou šanci na titul. Čtvrtým místem v cíli GT3 však o tuto naději přišel.

Jesse Krohn vítězí v Endurance navzdory penalizaci

Jesse Krohn z týmu Racing Trevor zvítězil v hodinové vytrvalosti na Slovakia Ringu. Nikým neohrožovaný finský závodník si vytvořil takový náskok, že pozdější dvacetisekundová penalizace s jeho výhrou neotřásla.

Z pole-position startující Dan Skočdopole si s prototypem LMP3 udržel vedení, zatímco na Filipa Salaquardu se v první zatáčce pokusil zaútočit Jesse Krohn s BMW. Oba velmi rychlí závodníci absolvovali první kolo ve velmi těsném sledu a schylovalo se k jejich souboji, bohužel lídr průběžného pořadí Salaquarda v druhém kole v prostoru startu a cíle náhle zpomalil, potýkající se s fatálními technickými potížemi svého doposud bezproblémového audi.

První místo v kategorii GT3 tak převzal Jesse Krohn a na druhém místě se držel Nicolas Leutwiler s Porsche 911, na kterého tvrdě dorážel Libor Milota, druhý muž průběžného pořadí v GT3. Milota si se švýcarským závodníkem brzy poradil a usadil se na druhé pozici. Čtvrtý jezdil v rámci GT3 Piotr Wira, pátý Stanislaw Jedlinski a šestý Dan Skalický.

S technickými problémy mimo jiné odstoupil i Petr Lisa s KTM GTX a zdálo se, že podvečerní vysoké teploty vzduchu i asfaltu dělají závodní technice potíže.

V kategorii GTC vedl Petr Brecka s porsche před lamborghini Jakuba Klobásy. Za nimi s odstupem kroužil Kurt Wagner, který ovšem před polovinou závodu vyjel mimo trať a uvízl v kačírku.

Ačkoliv si Dan Skočdopole vytvořil v první polovině závodů velký náskok, Miro Konopka se po pitstopu, během něhož i tankoval, dotáhl na českého lídra a začal souboj o absolutní první místo. Konopka nasadil na předjetí v zadní části okruhu v ostré pravé zatáčce, kde došlo mezi oběma jezdci ke kontaktu a Skočdopole dostal hodiny, zatímco Konopka pokračoval na prvním místě a později obdržel za incident desetisekundovou penalizaci. Tím problémy Dana Skočdopole naneštěstí nekončily. Mimo trať se dostal ještě jednou a v samotném závěru dostal defekt pneumatiky. Odhodlán dojet k mechanikům na výměnu si roztrhl plášť pneumatiky a velmi poškodil přední část karosérie. Nakonec ale dorazil na pitlane a mohl pokračovat na druhém místě před Adamem Zenterem.

Zajímavě se v závěru závodu začala vyvíjet situace na čele kategorie GT3. Krohn vyjel solidní náskok, ale po zastávkách v boxech se ukázalo, že při výjezdu z pitlane přejel bílou čáru a obdržel penalizaci dvaceti sekund, které mu měly být přičteny k celkovému výsledku.

Krohn držel 25sekundový náskok před Daanem Arrowem v Mercedesu AMG. V relativně silném provozu více než třiceti vozů bylo pro Arrowa těžké urvat z rozdílu potřebných pět sekund. Krohn si nakonec mohl oddychnout ještě před šachovnicovým praporkem, když Arrow vyjel mimo trať a Libor Milota se posunul na druhé místo. Arrow s Piotrem Wirem byli klasifikováni na třetím místě, za nimi dojel Nicolas Leutwiler, dále posádka Stanislaw Jedlinski-Krystian Korzeniowski a šestý Dan Skalický.

V kategorii GTC zvítězil Jakub Klobása před Maxem Lahmerem, posádkou Petr Brecka-Karel Neff, Richardem Woschitzem a Mariuszem Nierychlewským. V GT4 byl nejlepší Antal Zsigo s BMW a v cestovních vozech nad 3500ccm zvítězil Artur Rowinski.

CLIO CUP

Martin Kadlečík a Tomáš Pekař znovu vítězí

Dvojice český závodníků Martin Kadlečík a Tomáš Pekař pokračují ve svém vítězném tažení i na Slovakia Ringu. Kadlečík zatím nenašel přemožitele v rámci klasifikace Clio IV, Pekař byl opět nejlepší v Clio V.

Martin Kadlečík si po startu z pole-position udržel vedení v závodě. Naopak Adam Konopka se ze svého místa odlepil velmi pomalu a propadl se o několik pozic nazpět. Kritický moment první zatáčky se obešel bez incidentů, nicméně ještě v prvním kole došlo ke kontaktu mezi Henrikem Seibelem a Mihou Primožičem.

Kadlečík vedl závod před Tomášem Pekařem a Michaelem Hulmem, jenž využil výkonnějšího motoru svého Clio IV a na dlouhé rovince před boxy předjel Pekaře s Cliem V. Hulm na nic nečekal a od následujícího kola začal útočit na prvního Kadlečíka. Jejich souboj v bezprostřední blízkosti sledoval Pekař a za ním jedoucí Adam Konopka. Slovenský závodník však obdržel pětisekundovou penalizaci k výslednému času za špatné postavení na startovním roštu. Konopka však pokračoval ve svém tempu a brzy předjel i Pekaře. Na prvních třech místech absolutní klasifikace se tak držely Clia čtvrté generace v pořadí Kadlečík, Hulm a Konopka.

Na celkovém čtvrtém a zároveň prvním v Clio V byl Tomáš Pekař před Nikem Štefančičem, Szabolcsem Lantosem, Ivanem Mandićem a první pětku uzavíral David Malinkovski. Za nimi pokračoval boj mezi Henrikem Seibelem a dnes narozeniny slavícím Mihou Primožičem.

V závěru závodu odstoupil po havárii do svodidel Petar Milodarović, který odstavil své clio s velmi poškozenou zadní částí. Na čele se ovšem už nic neměnilo. Kadlečík vyhrál, tentokrát s náskokem pouhých dvou sekund před Hulmem a Konopkou, na jehož třetí místo neměla pětisekundová penalizace vliv. Mezi Clii V vyhrál Pekař před Lantosem, Štefančičem, Mandićem a Malinkovským.

Kadlečík a Pekař stvrdili svými dalšími výhrami tituly v Clio Cupu

Druhý víkendový závod Clio Cupu na Slovakia Ringu nabídl stejné vítěze jako ten první. Martin Kadlečík vyhrál klasifikaci Clio IV, Tomáš Pekař dominoval klasifikaci Clio V. Podstatné pro oba České závodníky však bylo, že svými výhrami stvrdili zisk titulů šampiona.

Jezdci se na startovním roštu seřadili podle výsledků sobotního závodu, což znamená, že z první řady startovali Martin Kadlečík a Michael Hulm. Za nimi vyráželi na zhasnutí červených světel domácí Adam Konopka a Tomáš Pekař.

Výborně odstartoval Michael Hulm, který projel první a druhou zatáčku po boku Martina Kadlečíka. Byl to ale lídr průběžného pořadí, kdo udržel vedení a vydal se vstříc další výhře v sezoně. Pekařovi se podařilo předjet Adama Konopku a usadit se na třetím a zároveň prvním místě v rámci klasifikace Clio V.

Adam Konopka je však na domácím Slovakia Ringu velmi rychlý a na dlouhé rovince využil slipstream za Pekařem, čímž se dostal nejen před českého závodníka, ale i před druhého Hulma. Od svých pronásledovatelů se ovšem nedokázal odpoutat a Hulm žluté Clio IV těsně sledoval.

Nik Štefančič mezitím obdržel pětisekundovou penalizaci za předčasný start. Penalizace se mu měla připočíst k výslednému času, klíčové tak pro něj bylo, aby si vyjel co největší náskok před soupeři. Štefančič proto jezdil těsně za Pekaře a čekal na příležitost k předjetí. Ta sice nepřišla, důležité však bylo, že se mu podařilo vybudovat více než pětisekundový náskok před Szabolcsem Lantosem a své druhé místo za Pekařem si udržel. Za touto trojicí dojeli na Miha Primožič, Ivan Mandić, Henrik Seibel, Ondrej Fekete, David Malinkovski, Dejan Robida a Radoslav Obrtal.

Klasifikaci Clio IV vyhrál Kadlečík před Konopkou a Hulmem. Kadlečík s Pekařem tak mohou ještě před finálovým podnikem slavit titul šampiona. Jejich dominantní sezony podtrhuje fakt, že Pekař vyhrál osm závodů z deseti a Kadlečík proměnil v prvenství všech svých deset startů.

(Tomáš Vacín)

Sdílet