V pořadí 66. a 67. závod „Ústecké 21“ proběhl o víkendu na populární trati vedoucí z Ústí nad Orlicí na Andrlův chlum. Kromě účastníků našeho domácího šampionátu současných i historických vozidel a České trofeje se do Ústí po několika letech vrátilo také Mistrovství Slovenské republiky. Pořadatelé odvedli skvělou práci a jezdci i diváci se zasloužili o velmi příjemnou atmosféru celého víkendu. V absolutním pořadí MČR zvítězil v obou dnech Miloš Beneš, druhý skončil Václav Janík a třetí pozici obsadil Petr Vítek.
Do letošního třetího podniku LIQUI MOLY Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu bylo převzato 75 jezdců, které doplnilo 22 účastníků slovenského mistrovství. Už v sobotu se na necelou stovku startujících přišlo podívat velké množství fanoušků, kteří zaplnili většinu diváckých míst kolem 3650 metrů dlouhé trati. Celkem 13 jezdců MČR se k rozhledně na Andrlově chlumu dostalo v čase pod 2 minuty. A jaké byly ohlasy těch nejrychlejších?
Miloš Beneš – GMS CZECH RACING TEAM – Osella FA30. „Za prvé musím říci, že to po stránce organizace parádně fungovalo a za to bych chtěl pořadatelům poděkovat. Ústí je spíše technická trať. V sobotu jsme dojížděli staré gumy, zajel jsem nejrychleji za 1:47.08 a celý den si kontroloval Vaška za sebou. Na neděli jsme nasadili novou sadu pneumatik, ale tahle šarže z loňského roku nefunguje úplně dobře. Sobotní čas se mi sice podařilo vylepšit na 1:45.29, ale na osobní rekord jsem se nedostal. Nemůžu být úplně spokojený, protože když je závodník spokojený, tak dozávodil.“
Václav Janík – ORLEN Janík Motorsport – Norma M20 FC. „Po dlouhé době jsem zažil opravdu super závody. Tím vůbec nechci říci, že ostatní byly špatné, ale tady si všechno sedlo. Organizace, divácká kulisa, počasí, prostě skvělá atmosféra. Ústí máme rádi skoro stejně jako naše domácí Ecce Homo. Ze svého výsledku jsem trochu zklamaný. Myslel jsem, že se k Milošovi dostanu blíže. Ale druhé místo zůstane druhým místem, takže OK. David Dědek zajel také slušně, Jirkova Lola není úplně ideální na technickou trať. A Jarda Malý doplácí na performance factor, protože Hyundai Elantra TCR je především okruhový speciál. Nicméně, všichni jsme si Ústí opravdu užili a teď už se těšíme na domácí Šternberk.“
Petr Vítek – Climart Racing Team – Osella PA30. „Jezdil jsem dlouho především v zahraničí a do Ústí se vrátil po dlouhých třinácti letech, takže pro mě bylo všechno nové. Byl to skvěle připravený podnik, třetí místo absolutně pochopitelně beru, ale s časy úplně spokojený nejsem. Na Miloše jsem ztrácel na můj vkus až příliš. Když nám ale po jedné jízdě Miloš řekl, že v Ústí jel poprvé asi před padesáti lety na minikáře, pochopil jsem, že tady mu stačit opravdu nemůžeme.“
Karel Berger – Osella PA21 JrB. „Bydlím v Litomyšli za kopcem, takže Ústí je můj domácí podnik. Pochopitelně se za námi přijelo podívat hodně kamarádů, a i z pořadatelů jsem cítil, že nás berou jako domácí tým. Takže to byl velmi příjemný víkend. Co se týče závodu, naše Osella má nejmenší objem motoru a musím udržet vysoké otáčky hlavně na výjezdech, abych zůstal ve výkonové špičce. Pak to celkem funguje. Na Ústí jsme nasadili kratší převod a v horní technické části to bylo super. Na nejdelší rovince po startu jsem naopak něco ztrácel. Ale užili jsme si to a pořadatelé odvedli skvělou práci.“
Tereza Machová – GMS CZECH RACING TEAM – Norma F20. „Celý víkend nám vyšel skvěle. Auto fungovalo, počasí ideální a pořadatelé závod připravili jako vždy na jedničku. V sobotu jsem vyhrála svoji třídu, což považuji za velký úspěch. A v neděli se mi podařilo pokořit dvě minuty, takže výsledky nad očekávání dobré. Navíc mě hřála opravdu úžasná podpora fanoušků, kterým upřímně děkuji za přízeň. Prostě dva dny, na které budu dlouho vzpomínat.“
Letošní seriál LIQUI MOLY Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu se pomalu blíží do své poloviny a už tento víkend nás čeká legendární Ecce Homo ve Šternberku.
(Jan Koudelka)
foto: Czech hillclimb Photographs a Honza Stránský Photography