PETR TRNKA JE S PŘEDSTIHEM VICEMISTREM EVROPY V ZÁVODECH DO VRCHU

Předposlední podnik evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu ve Slovinsku opět ovlivnilo počasí. Dešťové přeháňky byly důvodem častých kolizí a přerušení závodu. S nástrahami tratě v Ilirské Bistrici se skvěle vyrovnal český reprezentant Petr Trnka, kterého v absolutním pořadí předstihl pouze Ital Merli. Druhým místem v cíli vybojoval Petr Trnka s předstihem titul vicemistra Evropy a první místo ve skupině CN/E2-SC.

Petr Trnka – ACCR Czech Trnka Racing Team – Norma M20 FC (skupina CN/E2-SC). „Ilirská Bistrica sice nepatří k mým nejoblíbenějším tratím, ale už od první jízdy se nám dařilo zrychlovat oproti loňským časům. To byl důležitý moment do závodního dne, i když mě trochu mrzelo zrušení poslední tréninkové jízdy. V první závodní jsem byl těsně třetí za Petitem, který má slovinskou trať naopak rád. Nakonec rozhodl déšť v závěrečné jízdě, zajel jsem o tři vteřiny rychleji než Petit. Zadařilo se nám a s Normou jsem si stále jistější i v hledání limitů na vodě. Ještě nás čeká poslední podnik, ale už teď mohu říci, že se nám letošní sezóna vydařila nad očekávání dobře.“

Vojtěch Bejda – Porsche 911 GT3 Cup (skupina 2). „Pro mě byla Illirská Bistrica extrémní. Problémy začaly už po cestě, když mi v Rakousku odešel alternátor na dodávce. Pak jsem ještě stihnul spadnout na elektrické koloběžce a místo odpočinku před závodem jsem skončil na místní chirurgii. První trénink se mi docela vydařil, ve druhém jsem přeletěl přes kruhový objezd. Vypadalo to na konec, ale naštěstí se nám podařilo auto přes noc opravit. Takže v neděli jsem na start dorazil se sešitým autem i obličejem. Ve druhé jízdě nám zapršelo, takže čtvrté místo ve skupině považuji za úspěch. Děkuji celé české výpravě za obětavou pomoc.“

Miloš Beneš – GMS ACCR Czech Team – Osella FA30 (skupina D/E2-SS). „Auto stále nefunguje optimálně, potřebujeme nové díly, které se nám zatím nepodařilo sehnat. První závodní jízda znamenala šestý čas, ve druhé jsem potřeboval trochu zabrat. To už se jelo na vodě a přezouvali jsme ze suchých gum na mokré. Tlačil jsem, ale asi také věřil pneumatikám víc, než bylo vhodné. Přehnal jsem nájezd na kruhový objezd a než bych rozhrnul balíky slámy, pustil jsem to radši rovně. To znamenalo pětačtyřiceti vteřinovou penalizaci, takže pak už nebylo o co bojovat.“

Adam Králík – Seat Leon (skupina 5). „Naše skupina byla ve Slovinsku silně obsazená. Startoval jsem tady poprvé, takže mým cílem bylo hlavně rychle poznat záludnosti zdejší tratě a poměřit své síly s početnou konkurencí. Během nedělního závodního dne přišly dešťové přeháňky, podobně jako v Polsku. Zvolil jsem bezpečnější mokré gumy, ale trať rychle osychala, takže jsem něco ztratil. Celkově jsem spokojený, díky šesti připsaným bodům stále držím průběžné třetí místo v naší skupině.“

Jiří Ošmera – VW Scirocco (skupina 4). „Slovinská trať je spíše technická, což našemu autu vyhovuje. Průběh závodních jízd ovlivnilo počasí, polovina naší skupiny jela na mokré trati. My jsme stihli přezout na mokré a posunout se o dvě příčky na konečné čtvrté místo. Oproti loňskému roku jsem zajel rychlejší čas, takže za nás vydařený víkend. Před posledním podnikem v Chorvatsku držím sedmou pozici v kategorii jedna a druhé místo ve skupině čtyři.“

Závěrečný podnik letošního devítidílného seriálu Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu proběhne o víkendu 16. – 18. září v chorvatském Buzetu.

Sdílet