Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu zavítalo do italského Trenta na nejdelší trať v celém šampionátu. Na téměř osmnáctikilometrovém úseku rozhodují především zkušenosti, takže domácí favorité nastoupili na start skvěle připraveni. Není divu, že v absolutním pořadí obsadili první tři místa. Z českých zástupců k nim měl nejblíže Petr Trnka, startující s vozem Norma M20 FC.
Petr Trnka dnes patří k evropské špičce a dokáže prohánět nejrychlejší jezdce mistrovství. V Itálii skončil sedmý absolutně, třetí ve skupině CN/E2-SC a druhý ve třídě CN/E2 SC-3000. „Trento bylo podle očekávání náročné. Velkou roli tady hrají především zkušenosti. Na této trati jsem startoval letos podruhé, což je proti domácím a zkušenějším jezdcům velký handicap. Oni už znají všechny technické vychytávky, jako například účinnější chlazení. Teplota pro nás byla limitující, musel jsem ubírat, abych motor uchladil. Ale jinak jsem spokojený, v početné konkurenci jsme se neztratili a posbírali spoustu dat a poznatků. Je to dobrý výchozí bod do dalších ročníků.“
Vojtěch Bejda startoval v Trentu poprvé, letos přestoupil do třídy 2 s velmi rychlým Porsche 911 GT3 Cup. I když stále sbírá zkušenosti, v Itálii dojel jednatřicátý absolutně a vybojoval bronz ve třídě 2. „Bylo to fyzicky náročné především kvůli délce trati a velkému vedru. Pochopitelně trpěla i technika, ale my jsme těžili z faktu, že Porsche je pro delší tratě vhodnější než extrémní kopcové speciály. Kromě okruhových pneumatik jsme na autě nic neměnili. Trénoval jsem, jak se dalo, za necelý týden jsem tady na motorce najel tisíc kilometrů. Místní říkají, že úspěch na Trentu může přijít nejdříve po čtyřech odjetých ročnících, takže třetí místo ve třídě je pro nás skvělý výsledek. Byl to úžasný zážitek.“
Premiéru na nejdelší trati v Evropě si odbyl také Jiří Ošmera s vozem VW Scirocco. Z Itálie si odváží 15 důležitých bodů za 3. místo ve třídě 4 a posunul se na průběžně druhé místo v této klasifikaci. „Trento jsem si vyzkoušel poprvé a nedá se s ničím porovnat. Nádherná trať, obrovské vedro a úplně jiný přístup k jízdě i technice. V tréninku jsem měl problém s chlazením brzd, přehřály se už v první třetině tratě a museli jsme k nim přivést více vzduchu. Všechno jsem se učil za pochodu, není to běžný sprint. Každý z osmašedesáti úseků přináší něco nového a je potřeba se tomu přizpůsobit. Například pošetřit motor, brzdy a sledovat degradaci pneumatik, aby vydržely až do cíle. Byl to velký zážitek a pro nás i velmi dobrý výsledek.“
Nejmladším českým zástupcem v Itálii byl devatenáctiletý Adam Králík, kterému se startem na Trento – Bondone splnil velký sen. „Je to veliký zážitek a krásný, i když náročný týden. Počasí bylo typicky letní italské, takže úmorné vedro. Celá moje příprava spočívala v jízdě na simulátoru, na kterém jsem natočil tisíc pět set kilometrů. Ve čtvrtek a v pátek jsme trénovali s Petrem Trnkou. Snažil jsem se zapamatovat alespoň některé úseky a hledat optimální stopu, především ve výjezdech do rychlých pasáží. Petr mi dal mnoho důležitých rad. Jinak to byl fakt mazec, nahoře jsem toho měl dost já i auto.“
Miloš Beneš tentokrát cíl nespatřil, havaroval v tréninkové jízdě a podobný osud potkal i Davida Dědka. Trento prostě neodpouští a tentokrát se závodní štěstěna obrátila k oběma jezdcům zády.
Dalším podnikem seriálu ME v závodech do vrchu je polská Limanowa.