Dramatický souboj o prvenství na 56. Rallye Šumava Klatovy měl překvapivé vyvrcholení v servisní zóně v polovině nedělní etapy. U Fordu Focus WRC Václava Pecha zkolabovala hydraulika a Jan Kopecký už měl cestu za vítězstvím umetenou. Neméně dramatický souboj o další příčky pro sebe překvapivě rozhodl Dominik Stříteský, který udržel za zády Filipa Mareše.
Nedělní etapa 56. Rallye Šumava Klatovy měla na programu pouze dva průjezdy rychlostních zkoušek Koráb a Zdebořická. Po sobotě vykrystalizovaly dva souboje o přední příčky, jeden mezi domácími multišampióny Václavem Pechem a Janem Kopeckým, druhý o necelou minutu za nimi mezi příslušníky mladší generace Dominikem Stříteským a Filipem Marešem. V obou případech se od rána soupeřilo o zlomky sekundy, všichni tito čtyři jezdci obsadili beze zbytku nejlepší čtyři časy obou ranních rychlostních zkoušek. Pak ale přišlo nečekané – v servisní zóně půlící etapu náhle zjistili mechanici Pechova týmu poruchu hydrauliky a modrobílý Ford Focus WRC už na zbylé dnešní tratě nevyjel. (O spolehlivosti moderní techniky nicméně svědčí skutečnost, že kromě Pecha nikdo další ze špičky v neděli neodstoupil.)
V polovině etapy se tedy pořadí posouvalo, nový lídr Jan Kopecký dále držel dobré tempo a i jedenáctou rychlostní zkoušku ovládl. A tak teprve na posledním testu si (poprvé za celý víkend) připsal dílčí prvenství i někdo jiný než Pech či Kopecký – vítěz soutěže tu však za držitelem onoho nejlepšího času zaostal o pouhou desetinu vteřiny. Oním držitelem byl Filip Mareš, jemu ale ani tento drtivý finiš nestačil na mladšího Stříteského. Stejně jako loni tak i letošní Rallye Šumava Klatovy ovládla dvojice Jan Kopecký – Jan Hloušek, na druhé příčce byli letos klasifikováni Dominik Stříteský s Janem Hovorkou, těsně třetí (stejně jako loni) dokončili soutěž Filip Mareš s Radovanem Buchou. S větším odstupem dorazily do cíle posádky pod vedením mladého Adama Březíka, jen o málo staršího domácího Jana Talaše, jezdce z Českého ráje Věroslava Cvrčka a bavorského prince von Thurn und Taxis, které dokonaly totální triumf vozů Škoda Fabia R5/Rally2evo – ty totiž obsadily všech prvních sedm příček konečného pořadí.
Skvělou jedenáctou příčku obsadil další talent Petr Semerád, jedoucí poprvé na zdejší soutěži a také premiérově s Fordem Fiesta Rally3. Mladík tak ovládl třídu RC3, nedaleko za ním pak skončily první vozy s jednou poháněnou nápravou. Z nich si nejlépe vedl Jan Dohnal s atraktivním Renaultem Clio S1600, který o pouhých deset vteřin udolal Jaromíra Tarabuse, závodícího s Peugeotem 208 Rally4. Třetí nejrychlejší „dvoukolkou“ byl v cíli Citroën DS3 R3T pilotovaný Lukášem Fránou, hned za ním soutěž dokončil Peugeot 208 R2 vedený Jakubem Talašem. Posledně jmenovaný tak navázal na velmi úspěšný výsledek svého bratra Jana a při své premiéře na takto těžké soutěži ovládl i pořadí juniorů.
Soudobým vozům se i přes velkou obtížnost soutěže letos na Klatovsku vyhýbaly i havárie, nikdo z jezdců ani diváků při 56. Rallye Šumava Klatovy neutrpěl žádné zranění. Celou soutěž dokončilo 45 vozů.
Souběžně se jedoucí 30. Historic Vltava Rallye měla dramatický průběh. Maďar Érdi sice ještě v úvodu sobotní etapy upevnil své vedení v soutěži, poté však do hry vstoupilo počasí a neposedná převodovka jeho vozu Ford Sierra RS Cosworth. Maďarská posádka ztratila na kluzkých pošumavských cestách rychlostní zkoušky Keply minutu a s ní i vedení v soutěži, poté už si až do cíle už jen hlídala svou třetí pozici. Do čela se na Keplech posunul Ital „Zippo“, který naopak dobře využíval kvalit svého vozu Audi Quattro.
Zippovi pomohla i dvacetivteřinová penalizace, kterou inkasoval za pozdní příjezd do časové kontroly Fin Silvasti, po jejím zapsání byla soutěž de facto rozhodnuta. Fin handicapovaný nedávným zraněním se pak ještě v závěru pokoušel zaútočit a se svou atraktivní Lancií Rally 037 vyhrál poslední rychlostní zkoušku etapy, na Italy už to ale nestačilo. Ze hry o přední příčky vypadl brzy po ránu i Rakušan Wagner (Porsche 911 SC), který se na Mlázovském testu zdržel o sedm minut, ke čtvrté příčce se poté spolehlivou jízdou posunul Němec Geist s Oplem Manta 400. Pátá příčka v cíli patřila bývalému dvojnásobnému vítězi soutěže Švédovi Myrsellovi (Ford Sierra RS Cosworth), za ním dojel (po vyrovnaném souboji se Španělem Sainzem a jeho Subaru Legacy) domácí exmistr Evropy Miroslav Janota, jenž se s Oplem Kadett Coupé mohl radovat z prvenství v kategorii 2.
Hodnocení domácího šampionátu historických vozů ovládli Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým a jejich Fordem Escort RS Cosworth, druhá příčka patřila Miroslavu Janotovi a třetí Liboru Kotrmonovi. V cíli jubilejního ročníku soutěže bylo klasifikováno šedesát vozů.