Uplynulé dny byly pro českého reprezentanta ve světovém šampionátu silničních motocyklů a člena ACCR Czech Talent Teamu Autoklubu ČR Filipa Salače ve znamení oficiálních testů nového motocyklu pro letošní sezónu. Společně se svým týmem Gresini Racing zkoušel novou techniku do kategorie Moto2 ve dnech 19.-21. února v portugalském Portimão. Tento oficiální test přes dva lehké pády přinesl do týmu dobrý pocit, všichni se cítí připraveni na úvodní závod sezóny v Kataru.
První srovnání všech jezdců v nové sezóně, to jsou každoročně sledované oficiální testy. Na ty se Filip připravoval začátkem minulého týdne ve španělském Jerezu, kde měl bohužel poměrně těžký pád a zpočátku tak v Portimão hledal ztracenou jistotu. Již ve druhém tréninku se ale prezentoval šestnáctým časem. „První den byl pro mě hodně těžký, vůbec jsem nemohl přijít na to, jak jet rychle. Byl jsem úplně ztracený a nemohl jsem pořádně tlačit, protože jsem neměl dobrý pocit s motorkou,“ okomentoval Salač první den. Sobota se již pro českého jezdce vyvíjela lépe. Změny na nastavení motocyklu přinesly své ovoce a časy rázem byly daleko slibnější. Nejlépe se mu podařil šestý trénink, kde zaznamenal čas 1:43.011 a nechal za sebou své loňské soupeře z Moto3 Fenatiho, Alcobu, nebo Rodriga. „Druhý den byl lepší, udělali jsme velkou změnu na motorce a já se dal psychicky dal do kupy. Začal jsem zajíždět docela slušné časy, výsledkem bylo třinácté místo,“ řekl Filip po skončení druhého dne.
Závěrečný den již tým Gresini Racing neabsolvoval celý. Podobně jako řada soupeřů vynechali poslední devátý trénink, během kterého již panovalo chladnější počasí. Filip se po oba dva tréninky pohyboval časově v nejrychlejší patnáctce, ale zaznamenal také dva pády. „Třetí den jsme měli v plánu jet jen dva tréninky, ten odpolední jsme vynechali, protože už balíme do Kataru a je chladněji. V prvním tréninku jsme zkoušeli závodní strategii a chytl jsem docela dobré tempo, jel jsem sám lehce za hranicí 1:43, což je dobré ve srovnání s ostatními jezdci. V osmém tréninku jsme si řekli, že zkusíme time attack. Při prvním obutí dobrých pneumatik jsem měl lehký pád v prvním kole, zajel jsem do boxů a mechanici mě znovu vypustili. Bohužel si nevšimli, že mám prasklou hadičku od zadní brzdy, takže mi nefungovala. Musel jsem tedy znovu do boxů a najednou byl čas jen na jedno rychlé kolo. Zkusili jsme tedy dát nové měkké pneumatiky, ale tato guma zde není vpředu úplně nejlepší. To už byly naše poslední pneumatiky. Dal jsem jedno rychlé kolo, to bylo 1:43,023 a v dalším kole jsem byl v prvním sektoru ještě o desetinu rychlejší, ale poté jsem na druhém sektoru spadl. Opět lehký pád na předek. Motorce se nic nestalo, jen odřená stupačka a řídítko. Tým je spokojený, já také, a už se těšíme do Kataru, myslím, že jsme dobře připraveni. Děkuji všem, kdo mě podporují,“ popsal poslední den testů Salač.
Filip a tým Gresini Racing tak mají předsezónní testování za sebou. Nyní je čeká přesun do Kataru, kde odstartuje letošní sezóna MotoGP v neděli 6. března na slavném okruhu v Losail. Ten Filipovi sedí a v minulých letech se mu zde pravidelně dařilo. Zda naváže na svou sérii v nové kategorii, to se dozvíme za necelé dva týdny. Veškeré novinky o Filipovi najdete na facebooku a instagramu Czech motorsport!