V rámci závodů automobilů na okruzích patří Twingo Cup k oblíbeným sériím při ESET Cup. Co chybí malým Renaultům Twingo na velikosti hravě dorovnávají úžasnými souboji na trati. „I když se to nezdá, patří Twingo Cup k nejdůležitějším kategoriím, které máme a řada sousedních států nám jí závidí,“ vysvětluje předseda Komise závodů automobilů na okruzích Autoklubu ČR Josef Křenek.
Twingo Cup má nízké provozní náklady a je ideální bránou do světa motorsportu. Závodník nemusí mít motokárovou historii, i Twingo Cup dokáže sehrát podstatnou roli v přípravě jezdce na další kariéru. Může si za nízké náklady vyzkoušet závodění a zároveň získat zkušenosti a poznávat nové okruhy.
„Většina komponentů je sériová, vozy jsou tak levné a opotřebení zanedbatelné. Náklady na závodní víkend se pohybují kolem 2500 eur, cena je včetně vozu, servisu, pneumatik i startovného. Jediné, co pilot ještě potřebuje, je okruhová licence a tím, že objem motoru nepřesahuje 1.400 ccm, lze závodit již od 14 let,“ uvádí Křenek.
Letos bude Twingo Cup součástí víkendů ESET Cupu v pěti případech, a sice na Hungaroringu, Red Bull Ringu, Grobniku, Slovakiaringu a v Brně. Většina z nich bude i součástí přímých přenosů na YouTube.
„Stejně jako v loňském roce očekáváme startovní pole kolem 30 vozů. Vozy připravuje a servisuje výrobce Lema Racing. V případě zájmu lze ale vůz zakoupit nebo pronajmout a servisovat si ho sám a ponížit tak celkové náklady,“ říká Křenek.
Závody jsou dramatické a u diváků velmi oblíbené. A závodit s malými twingy může prakticky každý. Po roční přestávce se v poli objeví i čeští závodníci. V barvách česko-švýcarského výrobce simulátorů RacingFuel Academy budou za volant postupně usedávat nejúspěšnější účastníci z virtuálního šampionátu Czech Sim Racing Series – Michal Šmídl, Martin Kadlečík, Michal Blažek a Vojtěch Polesný.