Loprais drží tempo absolutní špičky i pozici

Náročná pátá etapa dala účastníkům Rally Dakar 2022 i jejich soutěžní technice pořádně zabrat. Ovšem posádka Instaforex Loprais Praga Teamu zvládla náročný test bez zaváhání a udržela pátou příčku průběžné klasifikace kamionů.

„Dneska to byl masakr. Od dun přes rychlé pasáže, velbloudí trávu, těžké kameny až k trialu,“ popisuje palubní mechanik Petr Pokora pátou etapu (613 km), která startovala i končila v Rijádu a jejíž rychlostní zkouška měřila 395 kilometrů.

„Technika drží, Aleš jede skvěle, neuvěřitelně předvídá a smekám taky před Jardou, který se nepodělá ani ve chvílích, kdy jde opravdu do tuhého a je pod tlakem,“ chválí Plzeňan své kolegy z posádky.

Praga V4S DKR v barvách Instaforex Loprais Praga Teamu zdolala téměř čtyřsetkilometrovou speciálku za čtyři hodiny a deset minut. Od nejrychlejšího Kamazu pilotovaného Andrejem Karginovem ji dělilo jen sedm a půl minuty, což posádku Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Petr Pokora zařadilo na šestou příčku hodnocení etapy za čtveřici ruských továrních speciálů a Nizozemce Januse van Kasterena s Ivecem.

„Je to náročné a místy to bylo záživné i zábavné. Chvilku jsme svítili na druhém fleku, jeli jsme, co to šlo, ale Kamaz předvádí neskutečnou střelbu a van Kasteren letí rovněž, takže to má náboj a drajv. Lady dnes vydržela, za což jí děkujeme, ale víc z toho vykřesat nešlo. Musíme se koncentrovat na další dny,“ říká Aleš Loprais a také on oceňuje výkon svého nového navigátora: „Musím vyzdvihnout Jardu Valtra, který dneska navigoval špičkově a mně se pod jeho taktovkou jelo krásně.“

V průběžné klasifikaci kamionů uhájila Lopraisova posádka páté místo, na němž ji dělí devět minut od čtvrtého van Kasterena, necelých pětatřicet minut od třetího Antona Šibalova (Kamaz) a hodina a minuta od vedoucího Dmitrije Sotnikova (Kamaz). Před šestým Karginovem, který dnes předstihl Martina van den Brinka (Iveco), má k dobru sedmatřicet minut.

V pátek 7. ledna pokračuje Dakar 2022 šestou etapou (564 km), která znovu odstartuje i skončí v Rijádu, ale tentokrát zavede závodníky do oblasti západně od saúdskoarabské metropole. První část speciálky (348 km) bude vyžadovat maximální koncentraci při navigaci, neboť ve změti cest nebude těžké ztratit správný směr. Změnu rytmu přinese zhruba čtyřicetikilometrové dunové pole, ale dojezd do cíle bude opět hodně rychlý.

Sdílet