Sklízeli velkou pozornost, ale také respekt od soupeřů ze světové špičky. Český tým totiž dokázal významně prohánět tovární týmy jako Honda, Yamaha, KTM či Husqvarna. Vždyť Martin Michek skončil na letošním Dakaru desátý, Milan Engel dojel osmnáctý. A stejné ambice mají jezdci z týmu ORION – Moto Racing Group také při nadcházejícím ročníku. „Hodlám dál trápit tovární jezdce, aby ze mě měli špatné spaní. Chtěl bych být jejich noční můrou,“ vyhlásil Michek. „Rád bych se poměřoval s těmi nejrychlejšími,“ přidal se Engel, který v Saudské Arábii pojede bez asistence.
Byl jednou z hlavních hvězd letošního ročníku Dakarské rallye. Martin Michek totiž projel pouští naprosto brilantně. V poslední etapě měl být jedenáctý, jenže soutěž pár kilometrů před cílem vzdal poslední závodník na tovární Hondě a tak se jeho jméno objevilo na desáté příčce. Hodlá toto české maximum na Dakaru překonat? „Jsem nohama na zemi. Chtěl bych překonat své letošní umístění, každý sportovec se chce posouvat dál. Jenže nebude to jednoduché – fabriky mají neomezené možnosti. Proto mým cílem je hlavně konkurenci trápit bez ohledu na umístění,“ dodal Michek z týmu MRG.
Podobně nahlíží na nový Dakar také Engel, který to však bude mít ztížené. Nastoupí totiž do kategorie „Original by Motul“ vypsané pro jezdce bez asistence. „Nehodlám se ale upínat na tuto třídu. Pro mě je měřítkem úspěchu to, jak budu časově srovnatelný s továrními jezdci. V ambicích se nic nemění, chci být co nejvýše,“ tvrdil Engel, který si tak bude v bivaku opravovat motorku sám. „Jsem na to zvyklý třeba ze Šestidenní, motorku si tam opravujeme samostatně, navíc pod limitem patnácti minut. Tady na to budu mít čas, nemělo by mě to překvapit. Ale patrně mě dožene únava.“
Jak je možné, že se motorky od týmu ORION – Moto Racing Group dokážou vyrovnat těm tovární? Kouzlo spočívá v komponentech. Český tým využívá motory od KTM, další materiály si ale vyvíjí a připravuje ve vlastní režii a s domácími výrobci. Jde například o sedačku na míru, brzdové destičky, ale také speciálně upravené výfuky a upravenou elektroniku od tuzemských ladičů. „Materiály jsou odzkoušené, zároveň je budeme mít pro nastávající Dakar zcela nové. Právě na tu stabilitu spoléhám,“ dodal Engel. „Naší hlavní zbraní je osvědčená kvalita, naše úpravy a know-how. Jedině to nám pomáhá v boji proti fabrikám,“ doplnil Michek.
Michek raději roviny, Engel technické pasáže
Jezdci z MRG ještě v prosinci absolvovali týdenní trénink v Dubaji, každý den jezdili po dunách. „To nám dalo hrozně moc. Najížděli jsme duny zleva a zprava, je důležité je umět dobře číst,“ pochvaloval si Michek. „Tovární týmy i v tomto mají výhodu, protože najedou přes rok v dunách 50 tisíc kilometrů. To my máme v písku natrénováno tak 1500 kilometrů. Jako privátní tým tak potřebujeme využít každou možnost, abychom se solidně připravili,“ dodal český jezdec, který se těší na prašné cesty.
„Já jsem motokrosař, takže jsem rád, když cesty budou rychlejší. Mám rád písčité rovinaté pisty. A hlavně když to odsýpá,“ dodal Michek. To jeho týmový kolega se vyžívá zase v techničtějších pasážích. „Líbí se mi trialové místa, nevadí mi kameny, skály nebo úzké cestičky. Duny mám také rád, ale ty malé naváté jsou velmi zrádné.“