Michek chce překonat sám sebe, Engela čeká nová výzva

Orion – Moto Racing Group je po devíti letech účastí v dálkových rallye známou značkou zvanou “blue army”. Postupem času a sbíráním zkušeností se piloti českého týmu stávají stálicemi mezi motorkářskou světovou elitou. Martin Michek po 10. místě na Dakaru 2021 zvítězil ve Světovém poháru Baja. Milan Engel pojede poprvé v kategorii bez mechanika, kde bude patřit mezi favority celého závodu. Novinkou týmu je pak účast v kategorii Classic s posádkou Čábela/Lounová, pro které bude Dakar 2022 premiérovou rallye.

Třetí ročník nejnáročnějšího motoristického světa bude hostit saudskoarabský poloostrov. Původní plán, přesunou závod do jižní části zvané Empty Quarter se nakonec nekoná. Dakar tak povede po stejných lokalitách, jako v předchozích letech. Díky téměř nekonečnému prostoru a poušti však o překvapení nebude nouze a organizátoři, kteří si pro závodníky připravili přes 8000 kilometrů opět slibují navigačně náročný závod.

Martin Michek, reprezentant a ambasador Autoklubu ČR, se za dva roky v českém týmu zvládl dostat mezi nejlepší závodníky dálkové rallye. V lednu se mu povedlo probojovat mezi nejlepších 10 Dakaru a v průběhu roku získal titul ve Světovém poháru Baja. Motokrosovou sezónu musel bohužel kvůli zdravotním problémům předčasně ukončit a tak se poslední měsíce mohl soustředit pouze na dálkový závod. “Letošní rok byl v rallye a baje úspěšný. Na Dakaru se mi dařilo držet tempo s nejlepšími a formu jsem si pak přenesl do baji, kde jsme vyhráli titul. Teď mám ale v hlavě jen přípravu na Dakar 2022, kde budeme chtít obhájit skvělý výsledek v top10. Můj cíl je překonat sám sebe,” dodal Michek, který naznačil, že ho ještě spolu s Milanem Engelem bude čekat týdenní soustředění v Dubaji. “Ano, ještě před Vánoci poletíme do Dubaje, kde si těsně před Dakarem osvěžíme duny a hluboké písky. Je to ten nejlepší možný trénink.

O nejvyšší pozice bude mezi necelou čtyřicítkou závodníků v kategorii bez jakékoli asistence bojovat matador, Milan Engel.  Závodník, který se v posledních třech letech umístil v celkovém hodnocení Dakaru mezi nejlepšími 20. motorkáři, zažije novou zkušenost. A budou to právě zkušenosti, které by měl po letech sbírání zúročit. “Je to nová výzva. Těším se na ní. Vždy jsem si chtěl tuto kategorii vyzkoušet a myslím, že je teď ten správný čas. Dohodli jsme se tak s týmem už někdy na začátku léta. Budu se snažit být rychlý, ale zároveň opatrný. Vše si musím opravit sám, takže bych nerad hned ze začátku závodu rozbil motorku a musel někdy do noci opravovat. Tým mi tedy bude spíš jen takovou psychickou podporou.

U nového asistenčního kamionu, který si tým připravil jako jednu z hlavních novinek, tak bude stát jen žluté číslo 10 Martina Michka. “Po sedmi Dakarech bude velice zvláštní mít Milana Engela mimo náš tým, naše zázemí. Máme ale ten pocit, že je teď v nejlepším věku se do této výzvy pustit. Milan zná KTM 450 RR, které máme zbrusu nové, jako málokdo ve startovním poli. S jeho rychlostí a navigační zkušeností bude určitě patřit mezi nejlepší jezdce své kategorie a věřím, že nebude daleko ani od jeho výsledků z předchozích let. Martin Michek dostal žlutý podklad elitního závodníka. Nejprve tomu tak

nebylo, ale pak jsme začali řešit, proč. Nakonec jsme od organizátorů dostali za pravdu, takže spolu s nízkým startovním číslem bude hned od úvodních kilometrů v obležení těch nejlepších. Musí se vyvarovat větších chyb a pak věřím, že s nimi bude držet krok a dokáže být opět mezi nejlepšími,” popsal situaci manager týmu Orion – Moto Racing Group, Ervín Krajčovič.

Do bojů se vydá přes 1000 závodníků a jedno z nejpočetnějších zastoupení již tradičně patří České republice. Navíc se úplně poprvé Dakar rallye řadí mezi závody MS. „Závěr roku je v motorsportu vždy okořeněn plány na sezónu nadcházející. Velký zájem však panuje i o divácky oblíbenou Rallye Dakar, která se uskuteční hned v lednu, a navíc se jede v letošním roce poprvé se statutem mistrovství světa v dálkových soutěžích FIA i FIM. Těší mě, že ve startovní listině najdeme znovu velké množství českých závodníků a závodnic v mnoha kategoriích. V minulém ročníku přesvědčil svými výkony motorkář Martin Michek, když vyrovnal výsledek Stanislava Zlocha z roku 1998. Ambasador Autoklubu České republiky a naší komunikační značky Czech Motorsport, ukázal, že patří do špičky jezdců dálkových soutěží a dokáže konkurovat továrním stájím. I přes to, že je Dakar nevyzpytatelný, věřím, že jeho výsledek bude minimálně stejně povedený jako ten předchozí. Přeji všem českým zástupcům mnoho úspěchů a co nejlepší výsledky, fanouškům pak, ať si Dakar opět co nejvíce užijí, a to i prostřednictvím Czech Motorsport,“ okomentoval blížící se závod prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček.

Sdílet