Přesně před rokem nastupovala posádka Aleše Lopraise do předposlední etapy Rally Dakar ze čtvrtého místa a v dunách se ještě chtěla pokusit o atak medailových pozic. Technické problémy však její záměry zhatily. Také letos byla Praga V4S DKR před předposlední etapou průběžně čtvrtá, znovu byly na programu duny a ani tentokrát Instaforex Loprais Praga Team neztrácel odhodlání poprat se o podium. Jenže scénář se nepříjemně opakoval i v dalších bodech.
Součástí předposlední etapy Rally Dakar 2021, která zavedla účastníky z Úly do Janbu, měla být nejdelší rychlostní zkouška celé soutěže. Pořadatelé však museli trať měřeného úseku na poslední chvíli zkrátit, neboť závěrečná pasáž nebyla po nedávných deštích bezpečně průjezdná. Ve čtvrtek 14. ledna se tak závodilo na 464 kilometrech, přičemž náročnost testu zůstala podle slov organizátorů zachována.
„Opět bylo hrozně kamení a dunové pole mě zklamalo svou jednoduchostí. Je vidět, že pořádné duny zkrátka v Saúdské Arábii nejsou. Začátek byl stejný jako včera. Opět jsme jeli v prachu za Kamazem. Dávali jsme mu signál sentinelem, ale nebylo to k ničemu, předjet se nám ho nepodařilo,“ popisuje Aleš Loprais, jehož na dalších kilometrech přibrzdily technické problémy.
„Utřepal se nám držák trubky intercooleru, která s sebou bohužel strhla i hadici k mezichladiči. Zastavili jsme a provizorně to opravili, ale situace se opakovala, dokud jsme hadici nepřikurtovali k rámu. Bylo to docela napínavé, protože nakonec nám už zbývala jediná spona k jejímu uchycení,“ pokračuje frenštátský závodník. „V dunách jsme pak dojeli pár kamionů, které se před nás dostaly během opravy, ale nic víc se už s výsledkem dělat nedalo.“
Aleš Loprais, Khalid Alkendi a Petr Pokora strávili na trati o 26 minut více než dnes nejrychlejší Anton Šibalov a v průběžném pořadí klesli o jednu příčku. Před závěrečným dnem jsou o šest minut a dvacet sekund pátí.
V pátek 15. ledna se dakarská karavana po třinácti dnech vrátí do Džiddy, odkud soutěž na počátku měsíce odstartovala. Závěrečná rychlostní zkouška měří 202 kilometrů a nabídne znovu takřka kompletní saúdskoarabské menu, které účastníci okusili v posledních dnech. Závodit se bude na písčitých pláních, kamenitých cestách, v řečištích, kaňonech s písčitým povrchem a chybět nebudou ani kratší úseky v dunách.