Přestože mnozí účastníci označili devátou etapu za vůbec nejnáročnější v dosavadním průběhu Rally Dakar 2021, z pohledu Instaforex Loprais Praga Teamu se jednalo o relativně poklidný den. Samozřejmě měřeno dakarskou optikou.
Součástí okružní etapy se startem a cílem v Naúmu byla rychlostní zkouška o délce 465 kilometrů. Pořadatelé připravili opravdu náročnou trať, jejíž charakter se několikrát radikálně změnil a s ním i tempo. Především kamenité pasáže, kterých byla spousta, mohly znamenat problém. Závod spěje do finále a minuty ztracené výměnou pneumatiky nebo opravou jiných škod budou v těchto dnech bolet dvojnásob.
Nic z toho trojice Aleš Loprais, Khalid Alkendi, Petr Pokora ale v úterý řešit nemusela. V nebezpečných kamenitých úsecích nepatrně zvolnila a proti zvířenému prachu, s nímž se na speciálce potýkali všichni, se příliš dělat nedá. Praga V4S DKR se startovním číslem 504 dorazila do cíle jako čtvrtá a stejnou příčku nadále drží i v průběžném hodnocení. Od medailových pozic ji tři dny před koncem rally dělí sedmnáct minut a deset sekund.
„Mohlo to být trošku lepší, ale rozhodli jsme se zvolnit v kamenité pasáži, kde dva kamiony před námi udělaly defekt. Tam nás přeskočila dvě auta. Pak jsme byli rychlejší my, ale tyto kamiony už nás před sebe nepustily. Mrzí mě to, protože to trvalo až do cíle. Borce jsme se snažili objíždět zleva, zprava, ale nepodařilo se,“ popisuje Aleš Loprais. „Navíc jsme při jízdě v prachu udělali menší navigační chybu, která nás stála dvě minuty.“
Přesto panovala v týmu po dojezdu do bivaku spokojenost. Veškeré šotky, kteří v technické oblasti posádku v předchozích dnech poškádlili, se podařilo vypudit a pragovka šlapala jako hodinky. „Rychlost jsme měli pěknou. Super je, že auto funguje skvěle. Musíme jen počkat na otevřenou poušť a dunové pasáže, které by měly přijít hlavně pozítří. Věříme, že právě to jsou místa, kde bychom se mohli posunout dopředu,“ těší se Loprais na nadcházející dny.
Ve středu 13. ledna zamíří dakarská rally z Naúmu do Úly. Desátá etapa měří celkem 583 kilometrů, z nichž se 342 pojede jako rychlostní zkouška. Téměř rovným dílem se budou posádky potýkat jak s pískem, tak s kamenitými tratěmi. Opět se bude několikrát měnit tempo jízdy, neboť úzké horské cesty budou střídat rozlehlé písčité kaňony lemované malebnými skalními útvary. Ani tentokrát si rozhodně neodpočinou navigátoři.