Postačí k řízení tříkolek Piaggio 250, Piaggio 300 či 400 nebo Gillera Fuoco 500 podle nové úpravy zákona řidičský průkaz skupiny B? Nebo je třeba mít řidičský průkaz skupiny A?
Na tento dotaz se nedá zcela obecně odpovědět, neboť pro určení potřebného řidičského oprávnění jsou důležité i jiné technické parametry tříkolky, zejména její výkon uvedený v technickém průkazu; nikoliv zdvihový objem válců. V zásadě připadají v úvahu tyto varianty:
A. V mezinárodním provozu (v rámci EU)
– tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW – skupina A
– tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW – skupina A1, A, B1 nebo B
B. V provozu ČR
– tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW – skupina A; v případě řidiče, jenž dosáhl věku alespoň 21 let, i skupina B
– tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW – skupina A1, A, B1 nebo B.