Federation Internationale de l'Automobile Fédération Internationale de Motocyclisme European Motorcycle Union Fédération Internationale des Véhicules Anciens Český olympijský výbor
AutoklubMotorsportZájmová činnostOstatní
 
 

Česko boduje na Mistrovství Evropy endura v Holandsku

Report, jak to na evropském šampionátu vypadalo

Čtrnáct dní po šestidenní, která se konala ve Španělsku, se česká reprezentace vydala na poslední podnik seriálu Mistrovství Evropy endura do Holandska. Pořadatelem této soutěže byl Motoclub Harfsen. Trať byla dlouhá 90 km se čtyřmi měřenými testy a třemi časovými kontrolami. Měřené testy byly postavené převážně v lesních úsecích a na posekaných polích. Většina povrchu byla písčito - hlinitá, proto se vyjížděly hluboké drážky a koleje. Testy nebyly široké, spíše byly postaveny úzké, kde jezdec nemůže volit ideální stopu a musí celý test projet v jedné dosti rozbité koleji. Startovalo se v půl deváté ráno a v lesnatých částech, kde ještě seděla po ránu mlha, nebylo téměř nic vidět. Svým charakterem a podkladem našim jezdcům testy moc nevyhovovaly, neboť se u nás takovéto rychlostní zkoušky nejezdí. I přes tuto nevýhodu bylo umístění našich jezdců vynikající. Největší problém české výpravy nastal z úterý na středu, kdy jim byla odcizena dodávka s třemi motocykly. Mezi těmito motorkami byl bohužel i připravený soutěžní speciál KTM 2504T, se kterým jel vedoucí jezdec šampionátu Patrik Markvart bojovat o mistrovský titul. Druhým jezdcem, kterému byla odcizena motorka, byl Jiří Hádek, člen úspěšného Trophy Týmu na šestidenní ve Španělsku. Čas neúprosně běžel a termín předání motocyklu se blížil a bylo nutno sehnat náhradní, se kterými by mohli soutěžit.
S motocykly byla odcizena veškerá výbava jezdců, včetně speciálních náhradních dílů. Motocykly se pro jezdce podařilo vypůjčit a přes noc byly dopraveny do místa konání poslední soutěže.
S pořadatelem byla domluvena přejímka na ráno, hodinu před startem. Jezdci tak museli brzy ráno vstávat a připravit si dovezené motocykly. Jako první jezdec s číslem jedna se na start o půl deváté postavil Patrik Markvart. Oba dva dny zajel vynikajícím bezchybným výkonem a tím potvrdil oprávněné získání titulu Mistra Evropy ve třídě E1 junior. Dalším jezdce, který měl titul na dosah byl Jaromír Romančík. Očekával se souboj o titul s Britem Tomem Sagarem, na který ovšem nedošlo.Sagarovi bohužel vypověděl službu jeho motocykl značky Sherko a soutěž pro něho skončila. Soutěž se pro Jaromíra Romančíka vyvíjela velice dobře až do desáté rychlostní zkoušky, do které si držel vedení.Na jedenácté rychlostní zkoušce přišel šeredně vypadající pád, který způsobil zhmoždění zad a tím i velkou časovou ztrátu. Přesto v pátečních výsledcích skončil na druhém místě. Boj o mistrovský titul byl stále otevřený a v neděli se rozhodovalo. Neděle však pro něho nezačala moc dobře. Nedařilo se mu nastartovat svůj motocykl a dostal desetivteřinovou penalizaci, která nakonec rozhodla o evropském mistrovském titulu. Jaromír Romančík se tak stal vicemistrem Evropy ve třídě E2senior a získal druhé místo v absolutním pořadí celého seriálu. Další pódiové umístění držel po třech evropských podnicích Ondřej Helmich ve třídě E3senior. Tento jezdec si přivezl zranění levé ruky ze šestidenní, na kterou mu skočil při závěrečném motokrosu italský jezdec. Z důsledku toho čtrnáct dní netrénoval na motocyklu a ruku šetřil na samotnou soutěž. Ondřej se potýkal se záludností trati, která mu moc nesedla, a nevyvaroval se pádům, ale i přesto si uchoval naději na zisk evropské bronzové medaile. V neděli podal bezchybný výkon a oprávněně potvrdil zisk bronzové medaile. Ostatní čeští reprezentanti Hádek, Živný, Friedrich a Koucký získali jak v sobotu, tak i v neděli evropské body.
Při posledním podniku evropského šampionátu se jede pohár družstev, do kterého bylo přihlášeno trio jezdců Markvart, Romančík a Helmich. Po prvním dnu vybojovalo naše družstvo druhé místo a druhý den soutěže svými výkony umístění potvrdil. Získali tak stříbrné medaile za Mistrovsví Evropy družstev.
Sezona 2016 byla pro českou reprezentaci opravdu velice úspěšná. „ V podstatě předvedené vynikající výkony našich jezdců jenom potvrdily, že výsledek našeho týmu na šestidenní ve Španělsku nebyl náhodný. Velká gratulace jezdcům a poděkování celému zázemí a technickému doprovodu, lidem, kteří se o jezdce starají.“ Dodává na závěr sezony manažer týmu Jiří Pošík.

Celkové medailové shrnutí

Patrik Markvart ve třídě E1junior ovládl po oba dny svoji třídu a patří mu celkově 1. místo. Patrikovi místní terén sedí. ( má rád, když je to hodně namotané kolem nohy, i když nejel na svém motocyklu) A v letošním evropském šampionátu získal titul Mistra Evropy.

Jaromírovi Romančíkovi ve třídě E2 senior tento víkend nevyšel, jak chtěl ( v pátek na předposledním testu šeredný pád, takže dojížděl v bolestech zad a v sobotu hned po ránu mu nechytla jeho KTM a dostal 10 sekundovou penalizaci) Za oba dny skončil na 3. místě a v celém seriálu mu patří titul vicemistra Evropy.
Ondřejovi Helmichovi ve třídě E3 senior pátek také nevyšel, ale v sobotu se s místním terénem sžil a jel parádně. Udržel si 3. místo celkově a patří mu titul druhého vicemistra v evropském šampionátu. Další ocenění bylo za absolutně nejrychlejšího jezdce celého šampionátu, kde Jaromír Romančík získal druhé místo.
Jakub Šefr si ve třídě E1sen vyjel třetí 3. místo za oba dny a v celkovém bodování evropského šampionátu bohužel zůstal na tom neméně oblíbeném 4. místě. 
 
Při poslední soutěži se jede o pohár družstev a tak se trojice ve složení Markvart, Helmich a Romančík umístili na parádním druhém místě za jezdci Anglie.
 

Fotografie