Ecce Homo Šternberk ve znamení rekodní účasti a parádních soubojů

První červnový víkend se ve Šternberku konal 36. ročník závodu Mistrovství Evropy na legendární trati Ecce Homo. Téměř 200 startujících, včetně kompletní evropské i české špičky, zajistilo divákům atraktivní podívanou v krásném letním počasí. Mimo klasifikace Mistrovství Evropy bojovali jezdci i do hodnocení národních šampionátů Slovenska, Rakouska a samozřejmě Mistrovství České republiky, včetně České trofeje.
V absolutním pořadí se očekával souboj především italské trojice
Faggioli, Merli a Paride, velmi rychlý je také Švýcar Volluz a samozřejmě naši jezdci Beneš, Janík a Komárek. A tento předpoklad se také potvrdil – v sobotních tréninkových jízdách byl těsně rychlejší Merli s Osellou FA30 před Faggiolim s Normou M20FC, přičemž ostatní jmenovaní také zajížděli velmi rychlé časy pod tříminutovou hranicí. V nedělní první závodní jízdě nejprve tento souboj o absolutní prvenství opustil po havárii Miloš Beneš s Osellou FA30, v zápětí však naděje uhasly i u Faggioliho, kterého zbrzdila technická závada a zajel 6. čas. Vedl Merli před Paridem a Volluzem, nejrychlejším českým jezdcem byl po výpadku Beneše domácí Václav Janík na prototypu Norma.

Ve druhé závodní jízdě zajel Faggioli sice nejrychlejší čas, avšak absolutní vítězství potvrdil Christian Merli. Souboj o druhé místo pro sebe rozhodl Macario Paride, bronzový stupínek vybojoval Joel Volluz. Faggioli se skvělou druhou jízdou posunul na čtvrté místo absolutně, pátý byl pak nejrychlejší český jezdec – Václav Janík, šestý pak další český jezdec David Komárek.
Ve skupině E2-SH se souboj o prvenství soustředil mezi 3 české jezdce. V obou závodních jízdách byl nejrychlejší Vladimír Vitver s Audi WTTR-DTM, na kterého tlačil v cíli druhý Dan Michl s Lotusem Elise. O trochu více již zaostal Marek Rybníček, který pilotuje vůz Ford Fiesta WRC EVO. Zajímavostí je, že tento vůz má z Fiesty pouze karoserii, hnací agregát pochází z Mitsubishi. Čtvrté místo ve Šternberku vybojoval Jiří Los s Mitsubishi Lancer a páté italský jezdec Giuliani Fulvio s Lancií Delta Evo.
Skupina GT čítala na Ecce Homo 4 atraktivní vozy, z nichž nejrychlejší bylo Porsche 997 GT3 rakouského jezdce Tessitoreho. Velký souboj o druhé místo pro sebe lepší druhou jízdou rozhodl Martin Jerman s Lamborghini Gallardo, který na bronzovou příčku odsunul Petra Vojáčka na Ferrari 430 GT.
Ve skupině A nenechal nikoho na pochybách o svých znalostech trati Ecce Homo a jezdeckých schopnostech Jaromír Malý. Skvělou první jízdou získal značný náskok před druhým Rakušanem Schweigerem a ve druhé jízdě už náskok s přehledem udržel. Bronzovou příčku vybojoval Lukáš Vojáček, všichni tři jezdci na stupních vítězů startují s vozy Mitsubishi Lancer EVO VIII.
Velice těsný a napínavý souboj se strhl o vítězství ve skupině N, kde po první závodní jízdě byli hned 4 jezdci v rozmezí 1,3 sekundy a vedl Tomáš Vavřinec. O vítězi se tak rozhodovalo v jízdě druhé, kterou skvěle zajel srbský mladík Nikola Miljkovic a vybojoval tak další vítězství v závodě Mistrovství Evropy. Ještě rychleji zajel druhou jízdu Slovák Peter Jureňa, který se tak posunul na místo druhé, Vavřinec sice zajel opět kvalitní čas, ale díky výraznému zrychlení soupeřů klesl na bronzový stupínek. Čtvrté a páté místo ve skupině pak patřilo manželům Filipovi a Gabriele Sajlerovým. Všichni jmenovaní jezdci startují s vozy Mitsubishi.
V klasifikaci historických automobilů byl nejrychlejším Ital Uberto Bonucci s krásným prototypem Osella PA9, kterého na stupních vítězů doplnili stříbrný Jaroslav Prášek s monopostem Chevron B42 F2 a Adam Klus s monopostem March HSS CAN-AM. Čtvrté místo obsadil Miloš Zmeškal s formulí Ralt, následován nejrychlejším historickým cestovním vozem Porsche 935 s Francouzem Jean Marie Almerasem.
V rámci České trofeje byl absolutně nejrychlejším jezdcem Aleš Mlejnek s monopostem Gloria 8F, následován Radkem Krakovičem na voze Fiks RK a Josefem Hlavinkou na formuli König 1000R. Ve skupině E1H byl nejrychlejším pilotem Jakub Satek s Hondou Civic, následován Jiřím Janákem s VW Golf a Vlastimilem Čepičkou s Mitsubishi Lancer.
Absolutní pořadí: 
1. Merli Christian (I/Osella FA30, 
2. Paride Macario (I/Osella FA30), 
3. Volluz Joel (CH/Osella FA30), 
4. Faggioli Simone (I/Norma M20 FC), 
5. Janík Václav (CZ/Norma M20 FC), 
6. Komárek David (CZ/Norma M20 FC), 
7. Nevěřil Dušan (CZ/Norma M20 FC), 
8. Szász László (HR/Reynard Zytec F3000)
Dalším závodem Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu soudobých i historických vozidel a České Trofeje je Dobšinský kopec na Slovensku, který se koná v polovině července.

Sdílet